Side 1 af 1

Altea FR TFSI upgrade - hvilke dele

: 15. maj 2019, 18:11
af HPPedersen
Hej forum.

Jeg ejer mig en Altea FR TFSI manuel, motorkode BWA, som er blevet chippet/kørt ind med custom fil af tidliger ejer.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der ville være nogle stumper, som ville være en god idé at opgradere, enten som det er nu eller hvis der nu skulle gå noget i stykker og man alligevel skal skifte noget (eksempelvis tændspoler).

Lidt mere info omkring motoren:
- kørt ind til ca 274 hk på hjulene
- K&N Typhoon luftfilter-kit
- Forge åben blow-off (ikke-recirkulering)

Resten af motoren er standard og jeg har ikke planer om at skulle hive mere effekt ud af den, men min tanke med opslaget er at høre, om der ville være dele, som vil gøre motoren mere holdbar? Her tænker jeg, om motoren er 'på arbejde' med 274 hk uden anden opgradering end ECU-program og om f.eks downpipe og tændspoler vil gøre den "sundere", og hvor mange hk standard indmad i motoren kan holde til?

På forhånd tak

HP

Re: Altea FR TFSI upgrade - hvilke dele

: 28. maj 2019, 11:16
af Stefan
Få en recirkulerende ventil på. Det andet fucker med luftmassemåler og giver i hvert fald modsat effekt, når vi taler om, hvad der er sundest for motoren. :-)

274hk målt er i hvert fald ikke på hjulene - og målt på krumtappen med de modificeringer, lyder det som om du har vundet i dyno-lotteriet.

Typiske mods til sådan en vil være forrør og opgraderet HPFP.

Typiske "sliddele" udover det normale er knastfølger, krumtapsudluftning, tændspoler...