Audi A3 8V 1.8tfsi s-tronic chip

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
Niclas-hn
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 6. jun 2014, 17:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Audi A3 8V 1.8tfsi s-tronic chip

Indlæg af Niclas-hn » 21. feb 2020, 23:33

Hej folkens.

Da jeg er på udkig efter ny bil, overvejer jeg sådan en A3 men ved ikke helt om jeg tør kaste mig ud i det, med den gearkasse den kører med.
Kan den godt holde til at få en chip eller hvad?
Synes ikke jeg rigtig kan finde noget om det nogle steder.

Håber der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Audi A3 8V 1.8tfsi s-tronic chip

Indlæg af GranTurismo » 24. feb 2020, 22:51

Niclas-hn skrev:
21. feb 2020, 23:33
Hej folkens.

Da jeg er på udkig efter ny bil, overvejer jeg sådan en A3 men ved ikke helt om jeg tør kaste mig ud i det, med den gearkasse den kører med.
Kan den godt holde til at få en chip eller hvad?
Synes ikke jeg rigtig kan finde noget om det nogle steder.

Håber der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe.
Det kommer nok an på hvem du spørger. De anerkendte tunere anbefaler max. 300 Nm på standard DSG-software. Er dette ikke nok for dig, så kan tredjepartssoftware med øget koblingstryk gøre at den kan klare mere. Jeg kører med TVS Stage 2* i min som er rated til 350 Nm.
Skal det være endnu vildere, så fås kulfiberkoblinger som i kombination med TVS Stage 4 software er rated til 500 Nm.

Uanset hvad så vil jeg anbefale at teste gearkassen for glidende koblinger inden køb: Sæt gearstangen i manuel og lad motoren trække fra 1500 omdrejninger med fuld gas i både 3. og 4. gear for at teste begge koblinger. Hold øje med om omdrejningstælleren stiger jævnt eller i ryk (ryk = glidende koblinger)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Audi A3 8V 1.8tfsi s-tronic chip

Indlæg af Stefan » 25. feb 2020, 08:36

Du kan evt. gå efter en med Quattro. Så får du en anden gearkasse.

Niclas-hn
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 6. jun 2014, 17:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A3 8V 1.8tfsi s-tronic chip

Indlæg af Niclas-hn » 25. feb 2020, 12:20

GranTurismo skrev:
24. feb 2020, 22:51
Niclas-hn skrev:
21. feb 2020, 23:33
Hej folkens.

Da jeg er på udkig efter ny bil, overvejer jeg sådan en A3 men ved ikke helt om jeg tør kaste mig ud i det, med den gearkasse den kører med.
Kan den godt holde til at få en chip eller hvad?
Synes ikke jeg rigtig kan finde noget om det nogle steder.

Håber der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe.
Det kommer nok an på hvem du spørger. De anerkendte tunere anbefaler max. 300 Nm på standard DSG-software. Er dette ikke nok for dig, så kan tredjepartssoftware med øget koblingstryk gøre at den kan klare mere. Jeg kører med TVS Stage 2* i min som er rated til 350 Nm.
Skal det være endnu vildere, så fås kulfiberkoblinger som i kombination med TVS Stage 4 software er rated til 500 Nm.

Uanset hvad så vil jeg anbefale at teste gearkassen for glidende koblinger inden køb: Sæt gearstangen i manuel og lad motoren trække fra 1500 omdrejninger med fuld gas i både 3. og 4. gear for at teste begge koblinger. Hold øje med om omdrejningstælleren stiger jævnt eller i ryk (ryk = glidende koblinger)
Okay, fedt at høre at det godt kan lade sig gøre, at den kan klare det nm.
Tænker den bare skal have en stage 1, men fik du lavet det her i Danmark eller hvordan foregår det hos TVS?

Jeg vil lige teste den, har været ude og prøve den men tænker det en god ide at teste om den glider. Tak for inputtet.
Senest rettet af Niclas-hn 25. feb 2020, 12:27, rettet i alt 1 gang.

Niclas-hn
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 6. jun 2014, 17:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A3 8V 1.8tfsi s-tronic chip

Indlæg af Niclas-hn » 25. feb 2020, 12:21

Stefan skrev:
25. feb 2020, 08:36
Du kan evt. gå efter en med Quattro. Så får du en anden gearkasse.
Har kigget på en Quattro men må desværre erkende at den lige bliver en tand for dyr.

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: Audi A3 8V 1.8tfsi s-tronic chip

Indlæg af malern » 25. feb 2020, 13:12

Hold øje med olieforbruget på den motor.
Den har ikke det bedste ry desværre.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

Niclas-hn
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 6. jun 2014, 17:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A3 8V 1.8tfsi s-tronic chip

Indlæg af Niclas-hn » 25. feb 2020, 15:44

malern skrev:
25. feb 2020, 13:12
Hold øje med olieforbruget på den motor.
Den har ikke det bedste ry desværre.
Vil holde øje med det, men hvad jeg kan læse mig frem til så er det de motor som går fra 2008-2012 som har problemet med det.

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Audi A3 8V 1.8tfsi s-tronic chip

Indlæg af Stefan » 25. feb 2020, 16:24

malern skrev:
25. feb 2020, 13:12
Hold øje med olieforbruget på den motor.
Den har ikke det bedste ry desværre.
Du forveksler den med den gamle type. Det er ikke længere et issue, når vi snakker i en 8V, som er en EA888-Gen3.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: Audi A3 8V 1.8tfsi s-tronic chip

Indlæg af GranTurismo » 25. feb 2020, 17:18

Niclas-hn skrev:
25. feb 2020, 12:20
Okay, fedt at høre at det godt kan lade sig gøre, at den kan klare det nm.
Tænker den bare skal have en stage 1, men fik du lavet det her i Danmark eller hvordan foregår det hos TVS?

Jeg vil lige teste den, har været ude og prøve den men tænker det en god ide at teste om den glider. Tak for inputtet.
Jeg tænker at du mener Stage 1 i motorstyringen? Det er gearkassesoftwaren jeg mener. Der vil jeg anbefale at vælge en højere stage som kører med højere koblingstryk, for at reducere risikoen for glidende koblinger. Som du kan se af dette skema, så er maks clutch pressure ikke øget i Stage 1:

Billede

Jeg fik det installeret af Dansk Biilservice. Per kom til Jylland og installerede det. De kan også tilbyde opdatering af motorstyringen, men jeg vil anbefale at vælge et sted med rullefelt til det.

Landberg i Hjallerup kan også tilbyde begge dele. Han opererer dog ikke med stage-begreberne til gearkassen, så der må du lige forklare hvad du vil have. Han har også et godt ry.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Niclas-hn
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 6. jun 2014, 17:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi A3 8V 1.8tfsi s-tronic chip

Indlæg af Niclas-hn » 25. feb 2020, 18:43

GranTurismo skrev:
25. feb 2020, 17:18
Niclas-hn skrev:
25. feb 2020, 12:20
Okay, fedt at høre at det godt kan lade sig gøre, at den kan klare det nm.
Tænker den bare skal have en stage 1, men fik du lavet det her i Danmark eller hvordan foregår det hos TVS?

Jeg vil lige teste den, har været ude og prøve den men tænker det en god ide at teste om den glider. Tak for inputtet.
Jeg tænker at du mener Stage 1 i motorstyringen? Det er gearkassesoftwaren jeg mener. Der vil jeg anbefale at vælge en højere stage som kører med højere koblingstryk, for at reducere risikoen for glidende koblinger. Som du kan se af dette skema, så er maks clutch pressure ikke øget i Stage 1:

Billede

Jeg fik det installeret af Dansk Biilservice. Per kom til Jylland og installerede det. De kan også tilbyde opdatering af motorstyringen, men jeg vil anbefale at vælge et sted med rullefelt til det.

Landberg i Hjallerup kan også tilbyde begge dele. Han opererer dog ikke med stage-begreberne til gearkassen, så der må du lige forklare hvad du vil have. Han har også et godt ry.
Ja mener selvfølgelig stage 1 motorstyring, dsg optimering er jeg mere oppe i de 350 nm.
Okay, landberg kender jeg til, så må henvende mig der til den tid.

Tak for alles input her.

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"