rullefelt præcision og målemetode

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
MBM1000
Nyt medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 11. dec 2017, 08:26
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 34 times

Re: rullefelt præcision og målemetode

Indlæg af MBM1000 » 22. apr 2020, 11:46

m power skrev:
22. apr 2020, 08:29
MBM1000 skrev:
21. apr 2020, 15:25
men hvis man skulle måle ab fabrik dvs hvor den yder 150 HK så må der jo være en korrekt målemetode der verificere de 150 HK.
Den der har rullefelt må man vel forvente at de ved hvordan de skal bruges.
Efter det begrænsede erfaringer jeg nu har fået med rullefelt målinger som dokumentation for tuning/ydelse af motorer er det ikke noget jeg kunne drømme om at bruge penge på en anden gang.
Jeg kan godt følge dig, men jeg tror desværre du har fået et forkert syn på hvad et rullefelt skal bruges til.

Der er ikke 2 rullefelte der ruller/viser samme effekt, og det behøver de som sådan heller ikke at gøre.

Man laver en før og efter rulning, og helst den samme dag, og inden for nogle timer, ellers kan det godt svinge lidt i effekt kurven.

Min sidste rulning viste EØF 601hk/606nm vs DIN 613hk/618, så det er ikke den store forskel der vil være på en rulning med 180hk.
I mit tilfælde skulle det jo bruges til at se om jeg fik den lovede effekt på 180 HK.
Det svarer jo til at du handler i Netto og har købt og betalt for 10 æbler men kun fået 8.

Sidste målingsted Streetpoint var der jo også forskellige resultater og opfattelse af målemetode.
Det nytter jo ikke noget Thomas lover 180 HK mens hans samarbejdspartnere med rullefelt måler den til 165 HK og siger sådan er det og mere kan man ikke forvente. Indtil jeg så gør opmærksom på hvad Thomas har sagt og så måler de bare på en anden måde for at "tilfredstille" kunden.
Det er da en mærkværdig måde at udføre tuning/dokumentation på.
Seat Ateca 1.4 DSG
Virtual cockpit, Navigation, adaptiv fartpilot, kø, Lane og high beam assist, bakkamera.

Pacs
Medlem
Indlæg: 546
Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 30 times

Re: rullefelt præcision og målemetode

Indlæg af Pacs » 22. apr 2020, 13:05

MBM1000 skrev:
22. apr 2020, 11:46
m power skrev:
22. apr 2020, 08:29
MBM1000 skrev:
21. apr 2020, 15:25
men hvis man skulle måle ab fabrik dvs hvor den yder 150 HK så må der jo være en korrekt målemetode der verificere de 150 HK.
Den der har rullefelt må man vel forvente at de ved hvordan de skal bruges.
Efter det begrænsede erfaringer jeg nu har fået med rullefelt målinger som dokumentation for tuning/ydelse af motorer er det ikke noget jeg kunne drømme om at bruge penge på en anden gang.
Jeg kan godt følge dig, men jeg tror desværre du har fået et forkert syn på hvad et rullefelt skal bruges til.

Der er ikke 2 rullefelte der ruller/viser samme effekt, og det behøver de som sådan heller ikke at gøre.

Man laver en før og efter rulning, og helst den samme dag, og inden for nogle timer, ellers kan det godt svinge lidt i effekt kurven.

Min sidste rulning viste EØF 601hk/606nm vs DIN 613hk/618, så det er ikke den store forskel der vil være på en rulning med 180hk.
I mit tilfælde skulle det jo bruges til at se om jeg fik den lovede effekt på 180 HK.
Det svarer jo til at du handler i Netto og har købt og betalt for 10 æbler men kun fået 8.

Sidste målingsted Streetpoint var der jo også forskellige resultater og opfattelse af målemetode.
Det nytter jo ikke noget Thomas lover 180 HK mens hans samarbejdspartnere med rullefelt måler den til 165 HK og siger sådan er det og mere kan man ikke forvente. Indtil jeg så gør opmærksom på hvad Thomas har sagt og så måler de bare på en anden måde for at "tilfredstille" kunden.
Det er da en mærkværdig måde at udføre målinger på.
Bedste måde er jo at der skal måles før og efter på samme felt og når det bare r en fil så tager det jo ik længe

Så kan man se forskellen og det er vel det som tæller ?
Nuværende bil
Golf 6 2,0

Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: rullefelt præcision og målemetode

Indlæg af Charlimike » 22. apr 2020, 13:50

MBM1000 skrev:
22. apr 2020, 11:46
m power skrev:
22. apr 2020, 08:29
MBM1000 skrev:
21. apr 2020, 15:25
men hvis man skulle måle ab fabrik dvs hvor den yder 150 HK så må der jo være en korrekt målemetode der verificere de 150 HK.
Den der har rullefelt må man vel forvente at de ved hvordan de skal bruges.
Efter det begrænsede erfaringer jeg nu har fået med rullefelt målinger som dokumentation for tuning/ydelse af motorer er det ikke noget jeg kunne drømme om at bruge penge på en anden gang.
Jeg kan godt følge dig, men jeg tror desværre du har fået et forkert syn på hvad et rullefelt skal bruges til.

Der er ikke 2 rullefelte der ruller/viser samme effekt, og det behøver de som sådan heller ikke at gøre.

Man laver en før og efter rulning, og helst den samme dag, og inden for nogle timer, ellers kan det godt svinge lidt i effekt kurven.

Min sidste rulning viste EØF 601hk/606nm vs DIN 613hk/618, så det er ikke den store forskel der vil være på en rulning med 180hk.
I mit tilfælde skulle det jo bruges til at se om jeg fik den lovede effekt på 180 HK.
Det svarer jo til at du handler i Netto og har købt og betalt for 10 æbler men kun fået 8.

Sidste målingsted Streetpoint var der jo også forskellige resultater og opfattelse af målemetode.
Det nytter jo ikke noget Thomas lover 180 HK mens hans samarbejdspartnere med rullefelt måler den til 165 HK og siger sådan er det og mere kan man ikke forvente. Indtil jeg så gør opmærksom på hvad Thomas har sagt og så måler de bare på en anden måde for at "tilfredstille" kunden.
Det er da en mærkværdig måde at udføre tuning/dokumentation på.

Fordi streetpoint er helt nye med deres felt. Det er no go at rulle i 3. Gear som de gjorde på en af deres rul. V-tech er ret konstant som er vigtigt, og korrektionsværdier sætter feltet automatisk, så som temperatur, lufttryk osv. Rpm sættes via dongle i obd stikket.
Det er ikke idiot sikkert, da er for lavt gear kan give lavet effekt.
I ruller den i højere gear, og den har nu 180 som estimeret. Det er helt normalt. Efter Thomas udsagn er der ikke ændret det store i sidste fil. Husk på at små ændringer i moment forløb kan føles som mere power, selvom peak nm er den samme.
These users thanked the author Charlimike for the post:
m power
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"