Hurra for High On Cars MILLIONER i erstatning på vej til jer!

Alt vedr. tuning af benzinmotorer
Besvar
dunas
Helt nyt medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 8. aug 2012, 16:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Hurra for High On Cars MILLIONER i erstatning på vej til jer!

Indlæg af dunas » 12. mar 2024, 16:32

Hurra for High On Cars og deres kæmpe indsats. Det var ulovlig af Politiet, da de tvang dem som er blevet taget i ulovlig tunning af bilen, og henvise dem til et tvunget værksted. Den forurettet har ret til og selv vælge værksted, eller selv lave det om i sit eget værksted. Bilen skal selvfølgelig til nyt syn.
De som er blevet taget af politiet for ulovlig tuning, og påtvunget til og få det ændret på et mærke værksted (ikke frit valg værksted), kan nu se frem til en erstatning fra staten.
Og dem som valgte og få deres bil skrottet pga. prisen på mærke værksted var for høj, kan ligeledes se frem til en erstatning.
Hvad jeg forstår, vil de forskellige politi kredse taget fat i dem, som har fået en ulovlig behandling af politiet, få en vejledning i hvordan de kan få en erstatning.
fra Youtube High On Cars https://www.youtube.com/watch?v=lOkanOlk73M
These users thanked the author dunas for the post (total 12):
TargetHansHmalernmojomertodinloGranTurismomartintaM87donfetafulFlamiq and 2 more users
Hyundai Getz 88 1.5 CRDI 2006. Med landberg chip 131 HK - 296 Nm
Seat Ibiza 1.9 TDI 2000. 90 HK - 200 Nm

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13248
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3212 times
Been thanked: 4543 times

Re: Hurra for High On Cars MILLIONER i erstatning på vej til jer!

Indlæg af HansH » 12. mar 2024, 17:28

Det var saftsuseme en god nyhed!
Jeg glæder mig virkelig på de berørte bilejeres vegne .. at den sunde fornuft har sejret.

Kæmpe skud ud til High On Cars og de to politikere der lyttede og tog den videre !! :)
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
martintaKMDTHY
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 940
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 127 times

Re: Hurra for High On Cars MILLIONER i erstatning på vej til jer!

Indlæg af Dikal » 12. mar 2024, 19:46

Ja, man kunne godt mærke temperamentet stige, når hr. Becker snakkede om det.
Selvom jeg ikke har brug for det (pt), så stor tak til folkene bag HOC for kampindsatsen.
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 855
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 101 times
Been thanked: 241 times

Re: Hurra for High On Cars MILLIONER i erstatning på vej til jer!

Indlæg af mortenmol » 12. mar 2024, 19:51

Det giver ingen mening at politiet kan bestemme det skal være et autoriseret værksted
These users thanked the author mortenmol for the post:
martinta

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Hurra for High On Cars MILLIONER i erstatning på vej til jer!

Indlæg af martinta » 12. mar 2024, 20:17

mortenmol skrev:
12. mar 2024, 19:51
Det giver ingen mening at politiet kan bestemme det skal være et autoriseret værksted
Eller at man ikke måtte pille pladerne af for den sags skyld og bruge den til bane eller andet.

M87
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 23. jan 2014, 18:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 23 times
Been thanked: 29 times

Re: Hurra for High On Cars MILLIONER i erstatning på vej til jer!

Indlæg af M87 » 12. mar 2024, 22:45

Fantastisk sejr for dem som har været ramt af enkelte betjentes selvopfundne regler.
Kan huske jeg en dag stod hos den lokale VAG dealer for at hente stumper, mens tingene var på sit højeste. Den unge mand foran mig, måtte tage den tunge beslutning og lade sin elskede Scirocco ryge til skrot, fordi han ikke kunne betale for et fabriksnyt partikelfilter samt en ny motorcomputer til ca. 50.000kr. i alt.
Værkføreren stod gladelig og fortalte mig bagefter hvilken god forretning disse “kunder” var, idet at de var pressede til at købe nye reservedele hos dem. Fx en motorcomputer til 20k, som jo blot var ændret softwaremæssigt og som på 5 minutter kunne gøres standard igen, samt at færdselsbetjenten i den pågældende sag havde sagt til værkstedet, at han håbede at alt dette ville få andre unge til ikke at modificere deres biler…

Og ja, selvfølgelig skal man overholde landets love og regler, men politiet kørte jo dette fuldstændigt over gevind!
Nu kan vi så bruge en masse millioner af politiets, i forvejen, sparsomme ressourcer på (velfortjente) erstatninger til de ramte.

Sidst men ikke mindst, så fristes jeg til at sige at hvor er det bare typisk, at sådanne sager trækkes i langdrag pga. berøringsangst hos offentlige myndigheder.
These users thanked the author M87 for the post (total 3):
TargetTheBlueStingrayJSKristensen

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Hurra for High On Cars MILLIONER i erstatning på vej til jer!

Indlæg af DangerDane » 14. mar 2024, 21:26

Fed sejr men synes det er lidt fallit at politiet vil kontakte dem de "tror" har været berørt. Tænker bare ALLE dem de har haft stoppet og enten tvunget til autoriseret rep eller skrotning skulle kontaktes. For enten har man jo sagt ja til rep på autoriseret værksted eller har måtte skrotte bilen og dermed lidt et økonomisk tab. Virker lidt røv at man umiddelbart kun vil tilgodese dem der har fået bilen lavet og dermed potentielt set har betalt for meget.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Besvar

Tilbage til "Benzintuning"