Hey,
Min A3 2,0 tfsi quattro med Milltek turboback udstødning begyndte at udvikle en raslelyd, som om noget til tider skrabede på i kardan tunnelen. Den røg en tur på værksted og mekanikeren ringer så at det forreste udstødningsophæng er gået i stykker/vredet og at forrøret åbenbart har vredet sig ifm. motoren bevæger sig og er revnet ved katalysatoren.
Nu står jeg lidt på herrens mark, mekanikeren mener udstødningssystemet ikke kan optage motorens bevægelse og at det overbelaster det forreste beslag. Jeg har aldrig hørt om at det skulle være et problem på 2,0 tfsi og bilen har da også kørt 4-5 år med udstødningssystemet uden problemer og han siger han har tjekket motorophængene og de er ok!?
Det største problem er at bilen skal synes inden den 21/7 og jeg tager to uger på ferie fra på søndag og den kan jo næppe kan synes inden når der er revne i katalysatoren! Samtidig holder mit normale værksted lukket fra på fredag, så de kan ikke lave den.
Ved ikke helt hvad jeg skal gøre, om jeg skal prøve at få det gamle forrør afmonteret og svejst (også svært når man ikke selv har set det) eller jeg er nødt til at bestille et nyt forrør og I så fald, vil det så ikke kunne ske igen med det samme?
Evt. nogen der har nogen gode råd eller kender et godt værksted i Aalborg området dan kan være behjælpelige (hurtigt)?
UPDATE:
Har lige hentet den på værkstedet. Det viser sig at det er svejsningen mellem forrøret og flangen
på der er gået, så det er ikke så galt som først frygtet, men det skal selvfølgelig svejses. Det virker dog stadig tæt, så er det ikke bare at prøve og rulle den igennem syn og håbe det går og så få det lavet efter ferien?
Andre der har oplevet et Milltek forrør der går i en svejsning?
Revnet Milltek downpipe (UPDATE)
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Revnet Milltek downpipe
Ikke at det hjælper dig, men har også en TFSI med komplet Milltek, hvor det forreste ophæng også knækkede. Det tog dog ikke noget med på sin vej, så mekanikeren svejsede det igen - og det har da heldigvis holdt et par år snart.
Umiddelbart hælder jeg mest til at ophænget bare er af ringe kvalitet. Udstødningen er jo ikke designet synderligt anderledes end den originale. Den er bare større i diameter.
Umiddelbart hælder jeg mest til at ophænget bare er af ringe kvalitet. Udstødningen er jo ikke designet synderligt anderledes end den originale. Den er bare større i diameter.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 6. apr 2012, 18:54
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Revnet Milltek downpipe
Hehe, nej desværre ikke. Har var det dog ikke beslaget på udstødningen som var knækket, men den plade med gummibøsninger som man stikker det ind i, så det var også rimelig nemt at skifte. Nu står det så bare tilbage at forrøret skal af og svejses. Er dog mest urolig for om det er fordi noget er galt eller bare træthed at svejsningen er gået mellem forfører/flangen.Stefan skrev:Ikke at det hjælper dig, men har også en TFSI med komplet Milltek, hvor det forreste ophæng også knækkede. Det tog dog ikke noget med på sin vej, så mekanikeren svejsede det igen - og det har da heldigvis holdt et par år snart.
Umiddelbart hælder jeg mest til at ophænget bare er af ringe kvalitet. Udstødningen er jo ikke designet synderligt anderledes end den originale. Den er bare større i diameter.
Tidligere Razz..
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Revnet Milltek downpipe (UPDATE)
Det er mere normen end undtagelsen at et Milltek produkt har dårlige svejsninger desværre