For Meget Lyd - 500 Hk

Alt vedr. udstødningsystemer
Besvar
nikolajbak
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

For Meget Lyd - 500 Hk

Indlæg af nikolajbak » 20. jan 2016, 08:00

A4 b6 1,8t quattro.
Keramiske stempler
forstærket blok
vandkølet turbo
håndbygget rustfri 3" udstødning
special kobling
rs6 bremser
kw gevind undervogn
indkørt til 500 hk og droslet til 400 hk
+ meget mere.

Meget flot og lækker bil, men den larmer mere end jeg bryder mig om og jeg leder derfor efter ideer til at dæmpe, især de dybeste toner ved tomgang og acceleration.
Der er for nyligt monteret 200 cellers rustfri katalysator fra simons, men den dæmper ikke tilstrækkeligt.
Jeg ønsker naturligvis ikke at begrænse flow og dermed turbo, så hvad kan jeg stille op?

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3524
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 117 times

Re: For Meget Lyd - 500 Hk

Indlæg af Flamiq » 20. jan 2016, 08:58

Hej og velkommen til 8-)
Montere mellempotte(r) :idea:
Evt. helt ny udstødning fra en producent, der kan det der med udstødninger ;)
Jeg har på Golfen - ud over standard udstød. - haft Milltek non-resonated (larmede vildt meget i mine ører :shock: )
Nu har jeg komplet APR med 200 cellers sportskat., som jeg er uhyre tilfreds med :P
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: For Meget Lyd - 500 Hk

Indlæg af Greden » 20. jan 2016, 11:58

umiddelbart så vil jeg nok ikke stole på sådan en beskrivelse.

hvorfor kører man kun 400hk hvis man allerede har stempler og en forstærker blok,

hvad er det for nogle stempler der er monteret og hvilken form for forstærkning er der lavet, via en gridel eller er der fyldt cement i blokken.

Men hvorfor montere stempler, og ikke stænger eller er der glemt noget ?

Sådan noget giver mig betænkeligheder, jeg har før åbnet en motor som skulle være med dyre og gode stempler, kun for at finde standard stempler og standard ventiler med videre.

Brugeravatar
Tommy
Medlem
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 46 times

Re: For Meget Lyd - 500 Hk

Indlæg af Tommy » 20. jan 2016, 13:29

Af med den rustfrie udstødning og på med noget Simons 2,5 eller 3" (ikke rustfri) med gennemstrømningspotter.
Sådan noget rustfri larmer meget ifht alm :-/
alt kan lade sig gøre... det er blot et spørgsmål om tid og penge
25 x vagcars and counting....

nikolajbak
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: For Meget Lyd - 500 Hk

Indlæg af nikolajbak » 20. jan 2016, 14:47

Umiddelbart ønsker jeg ikke at udskifte kompakt udstødning, men er istedet på jagt en en let/billig løsning.
Kunne det være en mulighed med db killers?

@greden
droslet for at gøre den hverdagsvenlig og holdbar.
Både plejlstænger, ophæng osv er også udskiftet.
Mit spørgsmål går på ideer til at slippe af med resonans, og var ikke en test af troværdigheden i ombygningen.

steffenchristensen
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 15. mar 2014, 17:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: For Meget Lyd - 500 Hk

Indlæg af steffenchristensen » 20. jan 2016, 15:06

nikolajbak skrev:Umiddelbart ønsker jeg ikke at udskifte kompakt udstødning, men er istedet på jagt en en let/billig løsning.
Kunne det være en mulighed med db killers?

@greden
droslet for at gøre den hverdagsvenlig og holdbar.
Både plejlstænger, ophæng osv er også udskiftet.
Mit spørgsmål går på ideer til at slippe af med resonans, og var ikke en test af troværdigheden i ombygningen.
En af mine kammerater købte på et tidspunkt en gammel Civic med en 3" rustfri på hele vejen og kun en 1,4 motor.. Der hjalp det GEVALDIGT med en db-killer i røven på udstødningen, den var totalt ulidelig at køre rundt i uden den :lol:

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: For Meget Lyd - 500 Hk

Indlæg af larslyn » 20. jan 2016, 19:31

steffeen skrev: En af mine kammerater købte på et tidspunkt en gammel Civic med en 3" rustfri på hele vejen og kun en 1,4 motor.. Der hjalp det GEVALDIGT med en db-killer i røven på udstødningen, den var totalt ulidelig at køre rundt i uden den :lol:
sådan et setup har min søn også haft, det var lige til at blive vanvittig at køre uden

nikolajbak
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: For Meget Lyd - 500 Hk

Indlæg af nikolajbak » 20. jan 2016, 21:01

Vil db killers ikke påvirke turbo effekt i form af ringere gennemstrømning?

nikolajbak
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: For Meget Lyd - 500 Hk

Indlæg af nikolajbak » 21. jan 2016, 22:45

Nogle med kendskab til at montere en ventil a la vus i det ene afgangsrør med henblik på at fjerne resonans?
Altså en ventil, der er lukket, indtil pedalen trædes i gulvet og dermed virker det ene afgangsrør som resonator.

M3 fødes såvidt jeg med et sådan system.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: For Meget Lyd - 500 Hk

Indlæg af Sorens2 » 22. jan 2016, 08:34

db killer tager alt for meget power.
Du skel ha nogle bedre potter på.
Eller ned i 2.5"
Jeg har 3" hele vejen på min S4 med to potter.
Den siger ikke en skid så det kan lade sig gøre at lave noget der virker.
Med den store turbo du har kommer der masser af lyd gennem den så der skal gøres noget.
Bagpotten er vigtig.
Evt. ned i 2" og en VUS ventil foran den som så giver flowet.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

nikolajbak
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: For Meget Lyd - 500 Hk

Indlæg af nikolajbak » 22. jan 2016, 19:53

@Sorens2

Udstødningen er 2,5" og ikke 3" som skrevet.

Hvordan er din S4 bygget i både motor og udstødning?

Ideen med dB killers må jeg så lægge på hylden. Var ellers positiv stemt, da det er let og billigt.
Jeg ønsker ikke at ændre hele udstødningen, da det bliver alt for bekosteligt. Hvordan vil effekten af en VUS opleves og hvor mener du en sådan kunne monteres?

Tak for svar på forhånd.

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: For Meget Lyd - 500 Hk

Indlæg af m power » 22. jan 2016, 21:10

Som du selv skriver så kører feks BMW med et spjæld i den ene afgangsrør, og fjerner man vacumslangen der styrer det spjæld, så giver det lidt resonans samt den larmer mere når den står i tomgang.
Det er ret nemt at afprøve om det vil have en virkning på dit problem, du skal bare lave en prop så du kan afblænde det ene af afgangsrørene, og så ud at trille en tur :-)
Jeg har selv tidligere haft en bil der også larmede lige rigeligt, og havde en lidt træls resonans ved motorvejskørsel, og skulle jeg en længere tur så monterede jeg en prop på det ene af afgangsrørene, og det havde en rigtig god effekt.

Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: For Meget Lyd - 500 Hk

Indlæg af Lyn274 » 22. jan 2016, 23:33

Hvis du ikke vil miste effekt men mindske lyden, så ska du ha lavet en vus før bagpotten, og så af med din nuværende bagpotte(r) og på med originalen .
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: For Meget Lyd - 500 Hk

Indlæg af Sorens2 » 23. jan 2016, 09:05

Jamen du ka ikke bare montere en VIS og så tro lyden bliver bedre.
Du skal forbedre dine potter.
Min er lavet med 3.5" forrør i begge sider.
De samles i et 3" rør igennem en 3" midterpotte og gennem en 3" bagpotte der går ud i 2 x 2.5" afgange.
Så det er muligt at lave det uden larm.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Besvar

Tilbage til "Udstødning"