Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Hej,
Min A4 har brug for noget ekspertviden til udstødningssystemet.
Bilen er komplet ombygget og har ikke mange originaldele tilbage. Motor er boret til 2,0 L med keramiske stempler, nyt topstykke, forstærket blok, BT, osv.
FMJ styrbox
E-Street 40
Special kobling
KW gevindundervogn
RS6 bremser
S4 kabine
Alt i alt en virkelig flot bil og skørt hurtig, når turboen folder sig ud.
Bilen har et komplet håndbygget 2.5" rustfrit system med følgende specs:
3" downpipe (Er ikke sikker på det er 3")
Simons katalysator 200 celler http://www.simons.se/produkt/kat-200c-d ... goryId=427
Simons mellempote http://www.turbozentrum.de/en/exhaust-s ... mm/a-1687/
Gennemstrømnings bagpotter
For det første ønsker jeg at komme droning til livs. Bilen er forfærdelig at køre i ved lave RPM. For det andet vil jeg forsikres at udstødningen ikke er en flaskehals med forhåbning om mindre turbo lag.
Bilen er indkørt med 500 HK og droslet til 400 HK. Efterfølgende, i forbindelse med syn, er der monteret katalysator.
Såfremt systemet vurderes at have tilstrækkeligt flow forestiller jeg mig der skal monteres resonator(er), måske nye potter, og efterfølgende indkøring.
Er der en i hovedstadregionen, som har erfaring og synes dette kunne være interessant at hjælpe med?
Nikolaj
Min A4 har brug for noget ekspertviden til udstødningssystemet.
Bilen er komplet ombygget og har ikke mange originaldele tilbage. Motor er boret til 2,0 L med keramiske stempler, nyt topstykke, forstærket blok, BT, osv.
FMJ styrbox
E-Street 40
Special kobling
KW gevindundervogn
RS6 bremser
S4 kabine
Alt i alt en virkelig flot bil og skørt hurtig, når turboen folder sig ud.
Bilen har et komplet håndbygget 2.5" rustfrit system med følgende specs:
3" downpipe (Er ikke sikker på det er 3")
Simons katalysator 200 celler http://www.simons.se/produkt/kat-200c-d ... goryId=427
Simons mellempote http://www.turbozentrum.de/en/exhaust-s ... mm/a-1687/
Gennemstrømnings bagpotter
For det første ønsker jeg at komme droning til livs. Bilen er forfærdelig at køre i ved lave RPM. For det andet vil jeg forsikres at udstødningen ikke er en flaskehals med forhåbning om mindre turbo lag.
Bilen er indkørt med 500 HK og droslet til 400 HK. Efterfølgende, i forbindelse med syn, er der monteret katalysator.
Såfremt systemet vurderes at have tilstrækkeligt flow forestiller jeg mig der skal monteres resonator(er), måske nye potter, og efterfølgende indkøring.
Er der en i hovedstadregionen, som har erfaring og synes dette kunne være interessant at hjælpe med?
Nikolaj
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5580
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 370 times
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
undskyld mig men jeg forstår ikke helt hvor du vil henad. Hvis du vil have den optimeret, hvorfor så ikke bare få den tidligere 500 hestes motorstyring lagt i?
Hvis du vil have mindre turbolag, hvorfor så køre med en stor turbo til 500 heste i stedet for at få en mindre turbo i som vil give mindre lag?
Hvorfor vil du have andre potter på? For at den skal larme mindre eller hvad er formålet?
Hvis du vil have mindre turbolag, hvorfor så køre med en stor turbo til 500 heste i stedet for at få en mindre turbo i som vil give mindre lag?
Hvorfor vil du have andre potter på? For at den skal larme mindre eller hvad er formålet?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Hej Nikolaj.
Jeg kan godt være behjælpelig med at lave ny udstødning.
Jeg har 4søjlet lift og tig svejser.
Send mig en PB
Jeg kan godt være behjælpelig med at lave ny udstødning.
Jeg har 4søjlet lift og tig svejser.
Send mig en PB
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
@GranTurismo
Motoren er lavet til +600 HK, men er indkørt til 400 HK primært for at den holder som hverdagsbil. En motorstyring til 600 HK vil formentlig kræve mere vedligeholdelse. Desuden mener jeg ikke HK alene er hvad der gør en bil interessant at køre i. Dette leder mig til mit indledende spørgsmål om at optimere udstødning.
Jeg vil gerne reducere turbolag, så meget som muligt, komme droning til livs, samt mindske larmen.
Med ovenstående sagt, så overvejer jeg om den skal indkøres til 500 HK, da jeg tror der alligevel skal justeres på boost controller. Søger en ekspert hertil!
@Lionborg
Tak. PM sendt.
Motoren er lavet til +600 HK, men er indkørt til 400 HK primært for at den holder som hverdagsbil. En motorstyring til 600 HK vil formentlig kræve mere vedligeholdelse. Desuden mener jeg ikke HK alene er hvad der gør en bil interessant at køre i. Dette leder mig til mit indledende spørgsmål om at optimere udstødning.
Jeg vil gerne reducere turbolag, så meget som muligt, komme droning til livs, samt mindske larmen.
Med ovenstående sagt, så overvejer jeg om den skal indkøres til 500 HK, da jeg tror der alligevel skal justeres på boost controller. Søger en ekspert hertil!
@Lionborg
Tak. PM sendt.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5580
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 322 times
- Been thanked: 370 times
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Ja okay hvis du har planer om at bruge flere af de potentielle heste, så kan jeg godt følge dig.nikolajbak skrev:@GranTurismo
Motoren er lavet til +600 HK, men er indkørt til 400 HK primært for at den holder som hverdagsbil. En motorstyring til 600 HK vil formentlig kræve mere vedligeholdelse. Desuden mener jeg ikke HK alene er hvad der gør en bil interessant at køre i. Dette leder mig til mit indledende spørgsmål om at optimere udstødning.
Jeg vil gerne reducere turbolag, så meget som muligt, komme droning til livs, samt mindske larmen.
Med ovenstående sagt, så overvejer jeg om den skal indkøres til 500 HK, da jeg tror der alligevel skal justeres på boost controller. Søger en ekspert hertil!
@Lionborg
Tak. PM sendt.
Min tanke var at hvis man alligevel er indstillet på at nøjes med 400ish heste, så kunne man jo reelt få mere bundtræk ved at vælge en mindre turbo. Men så er man jo til gengæld begræset i Hk.
Bliver spændende at følge hvad der sker med både moment og heste, når der kommer en anden udstødning på!
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Men så stor turbo kommer du aldrig til at få en skarp motor der er hurtig på gassen.
Og at sammenligne med en NA motor gir ingen mening.
Og at sammenligne med en NA motor gir ingen mening.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
@Sorens2
Jeg bider min analogi til NA i mig
Er sløv speederrespons en ultimativ effekt af en stor turbo, eller kan man løbe lidt om hjørner, evt. vha. mapning?
Jeg bider min analogi til NA i mig
Er sløv speederrespons en ultimativ effekt af en stor turbo, eller kan man løbe lidt om hjørner, evt. vha. mapning?
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Nix. Man kan ikke løbe om hjørner med naturen.
Stor turbo er lig med spool up tid.
Stor turbo er lig med spool up tid.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3524
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 117 times
- Been thanked: 117 times
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
BiturboSorens2 skrev:Nix. Man kan ikke løbe om hjørner med naturen.
Stor turbo er lig med spool up tid.
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs): 2022 Kia Ceed Stationcar
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Biturbo er lidt bedre men der er stadig kun 2 liter lavkomprimeret motor til at skubbe dem igang.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- Lyn274
- Medlem
- Indlæg: 667
- Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Nikolaj ved stadig ikke hvilken turbo der sidder på bilen, men arbejder på sagen.
Jeg tænker at hvis man bygger en motor til 600hk så er det nok en halvvoksen lader der sidder på, og når man "kun" har en 2litters motor så vil der unægteligt være noget turbolag uanset om man bygger biturbo. Hvis man vil have frisk speeder respons så ska man nok gå ned i turbo størrelse.
Al det afhænger jo også af hvordan bilen er mappet, det hele ska jo passe sammen.
Dog vil jeg mene at turbolag og speeder respons ikke forringes af 2,5" udstødning når bilen ikke laver mere end 400hk.
Jeg tænker at hvis man bygger en motor til 600hk så er det nok en halvvoksen lader der sidder på, og når man "kun" har en 2litters motor så vil der unægteligt være noget turbolag uanset om man bygger biturbo. Hvis man vil have frisk speeder respons så ska man nok gå ned i turbo størrelse.
Al det afhænger jo også af hvordan bilen er mappet, det hele ska jo passe sammen.
Dog vil jeg mene at turbolag og speeder respons ikke forringes af 2,5" udstødning når bilen ikke laver mere end 400hk.
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Hvis bil alligevel "kun" skal køre med 400 hk... så på med en mindre turbo = mindre lag
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Billede af turbo.
Er her en kyndig person, som kan klarlægge hvilken turbo på billedet?
Er her en kyndig person, som kan klarlægge hvilken turbo på billedet?
- Vedhæftede filer
-
- image.jpg (133.06 KiB) Vist 3640 gange
- Josl
- Medlem
- Indlæg: 1228
- Tilmeldt: 10. apr 2014, 19:34
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østerbro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Står der ingen numre på den?
"Hvor blev min signatur af?"
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Det ligner en turbo på størrelse med en garrett gt3582r, og den vil give en del lag på en 1.8t.
Det er et 3" downpibe der sidder på bilen.
Stor turbo på lille motor = lag
Stor turbo på lille motor, med udstødning der kan flowe 5-600hk = larm
Hvis du vil larmen til livs, så monter en standart bagpotte sammen en vusventil, så kan systemet stadig kan flowe når der er xxxbar tryk.
Har du prøvet at blænde den ene afgang af ?
Det er et 3" downpibe der sidder på bilen.
Stor turbo på lille motor = lag
Stor turbo på lille motor, med udstødning der kan flowe 5-600hk = larm
Hvis du vil larmen til livs, så monter en standart bagpotte sammen en vusventil, så kan systemet stadig kan flowe når der er xxxbar tryk.
Har du prøvet at blænde den ene afgang af ?
- wahlstrom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1550
- Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 19 times
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Er det ikke en hybrid turbo? Størrelsesforholdet ser noget mærkelig ud
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015
-
- Medlem
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: 7. jul 2008, 22:16
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Gætter på en GT30. Hvor er effekten målt og hvor er den mappet? Jeg kan lave udstødning og sørge for indkøring-godtnok i nordjylland
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
@m power
Såfremt turbo er en GT3582R, som, så vidt jeg ved, er rated til omkring 650 HK, vil jeg da miste noget ved at sælge denne og sætte en mindre turbo på til omkring 500 HK, og vil dette være et 1:1 swap? Og vil jeg opleve en mere responsiv turbo og dermed en mere responsiv gas?
Jeg overvejer Dynomax VT potter, da de har indbygget "VUS" og samtidig skulle dæmpe droning markant. Dog er den umiddelbare larm fra udstødning ikke det største problem, men derimod droning, og derfor regner jeg med at forsøge med 1/2 resonator(er), inden jeg overvejer nye potter.
http://www.dynomax.com/mufflers/dynomax-vt-mufflers
@gtipeter
PM sendt.
Såfremt turbo er en GT3582R, som, så vidt jeg ved, er rated til omkring 650 HK, vil jeg da miste noget ved at sælge denne og sætte en mindre turbo på til omkring 500 HK, og vil dette være et 1:1 swap? Og vil jeg opleve en mere responsiv turbo og dermed en mere responsiv gas?
Jeg overvejer Dynomax VT potter, da de har indbygget "VUS" og samtidig skulle dæmpe droning markant. Dog er den umiddelbare larm fra udstødning ikke det største problem, men derimod droning, og derfor regner jeg med at forsøge med 1/2 resonator(er), inden jeg overvejer nye potter.
http://www.dynomax.com/mufflers/dynomax-vt-mufflers
@gtipeter
PM sendt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Hvis det er en GT3582r så er der forskellige turbinehuse til dem, og er det feks en A/R 0.63 så er den jo ratet til 550hk og med A/R 1.06 650hk.
-
- Medlem
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: 7. jul 2008, 22:16
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
jeg har ikke modtaget nogen endnunikolajbak skrev:@m power
Såfremt turbo er en GT3582R, som, så vidt jeg ved, er rated til omkring 650 HK, vil jeg da miste noget ved at sælge denne og sætte en mindre turbo på til omkring 500 HK, og vil dette være et 1:1 swap? Og vil jeg opleve en mere responsiv turbo og dermed en mere responsiv gas?
Jeg overvejer Dynomax VT potter, da de har indbygget "VUS" og samtidig skulle dæmpe droning markant. Dog er den umiddelbare larm fra udstødning ikke det største problem, men derimod droning, og derfor regner jeg med at forsøge med 1/2 resonator(er), inden jeg overvejer nye potter.
http://www.dynomax.com/mufflers/dynomax-vt-mufflers
@gtipeter
PM sendt.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Den med klappen har jeg på min S4.
Den larmer. Altså klappen ryster imod huset.
Den larmer. Altså klappen ryster imod huset.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 16. jan 2016, 20:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
@Sorens2
Jeg har læst en del reviews af Dynomax VT og det lader til der var problemer med raslen i de første versioner, men det skulle være løst nu.
Udover raslen, hvordan vurderer du den så i forhold til lyddæmpning og flow?
Jeg har læst en del reviews af Dynomax VT og det lader til der var problemer med raslen i de første versioner, men det skulle være løst nu.
Udover raslen, hvordan vurderer du den så i forhold til lyddæmpning og flow?
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Den laver da 500 hk uden problemer og dæmper en del.
Men den larmer så jeg har fjernet spjældet og den dæmper stadig en del.
Men den larmer så jeg har fjernet spjældet og den dæmper stadig en del.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- mtech
- Medlem
- Indlæg: 692
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 15:18
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: sydsjælland.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Udstødningsmand søges til optimering af A4 400 HK
Hej Nikolaj
Den besked forsvandt fra min indbakke .. Men har den på mail..så du får mit svar her.. Den bil du skriver om her har vi intet lavet på nogensinde.. Så du må vist ha fat i ham du har købt den af
Mvh
Den besked forsvandt fra min indbakke .. Men har den på mail..så du får mit svar her.. Den bil du skriver om her har vi intet lavet på nogensinde.. Så du må vist ha fat i ham du har købt den af
Mvh
Golf R36 Turbo
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek
60ft 1.41s
1/8mile 5.81s@204km/t
1/4mile 8.86s@262km/t
Med andre ord:
0-204km/t 5.81 sek
0-262km/8.86sek