Side 1 af 1

Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk

: 18. jul 2019, 23:02
af claussor
Hvad skal jeg gøre for at få bedre lyd. Tips ønskes. Hvilke udstødninger kan anbefales.

Må gerne være brugt.

Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk

: 20. jul 2019, 12:07
af claussor
Kan man evt nøjes med at skifte bagpotte? Eller er det hele systemet der skal ud? Jeg er ikke ude efter flere hk. Bare bedre lyd.

Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk

: 20. jul 2019, 12:36
af GranTurismo
Supersprint kunne være et bud. De kan klare det både med og uden original mellempotte.

Generelt synes jeg Supersprint hvæser mere end Milltek som buldrer mere.

Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk

: 20. jul 2019, 16:11
af Monze1980
claussor skrev:Hvad skal jeg gøre for at få bedre lyd. Tips ønskes. Hvilke udstødninger kan anbefales.

Må gerne være brugt.
Kigger lige med, har en 1,8 tfsi 160 HK fra 2010 som kunne være sjov at få til at sige lidt mere.


Sent from my iPad using Tapatalk

Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk

: 23. jul 2019, 08:06
af Mikkel K
Jeg kender ikke 180hk-motoren, men du/I får alligevel mine 2 cent baseret på mine erfaringer med min ældre TFSI.

Uden at vide, hvordan downpipe/forrør ser ud på Audierne, så ville jeg formentlig starte med det. Minder det bare en smule om det på min ældre TFSI, så er flowet voldsomt begrænset. Men nogle må kunne fortælle mere om det og evt. finde et billede af det.

Selvom du ikke er ude efter flere hk, så kører bilen altså bedre med forbedret flow. Med den bredere diameter på forrøret, vil lyden også ændre sig. Den vil stadig være stille ved normal kørsel, men sige mere når du giver gas. Afhængig af mærke, godkendelser, katalysator, osv. vil det formentlig også være billigere end et catback system.

Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk

: 23. jul 2019, 15:07
af claussor
Mikkel K skrev:
23. jul 2019, 08:06
Jeg kender ikke 180hk-motoren, men du/I får alligevel mine 2 cent baseret på mine erfaringer med min ældre TFSI.

Uden at vide, hvordan downpipe/forrør ser ud på Audierne, så ville jeg formentlig starte med det. Minder det bare en smule om det på min ældre TFSI, så er flowet voldsomt begrænset. Men nogle må kunne fortælle mere om det og evt. finde et billede af det.

Selvom du ikke er ude efter flere hk, så kører bilen altså bedre med forbedret flow. Med den bredere diameter på forrøret, vil lyden også ændre sig. Den vil stadig være stille ved normal kørsel, men sige mere når du giver gas. Afhængig af mærke, godkendelser, katalysator, osv. vil det formentlig også være billigere end et catback system.
Tak for svar! Men dvs. man kører ulovligt med et anden forrør uden katalysator? Eller misforstår jeg? Sidder der ikke en katalysator på det originale forrør?

Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk

: 23. jul 2019, 17:09
af Watcher
De snakker ikke særlig meget dem der.. lavede en 211hk A5 tfsi for en kunde der fik komplet turboback milltek og det sku ikke fordi den siger alverden.. kunden kom fra en 3.2 eos og savnede lyden.. det blev da bedre, men ikke noget wauw


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk

: 23. jul 2019, 20:05
af claussor
Watcher skrev:
23. jul 2019, 17:09
De snakker ikke særlig meget dem der.. lavede en 211hk A5 tfsi for en kunde der fik komplet turboback milltek og det sku ikke fordi den siger alverden.. kunden kom fra en 3.2 eos og savnede lyden.. det blev da bedre, men ikke noget wauw


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og kommer netop fra en 3,2 FSI og savner lyden helt vildt.

Kunne den bare lyde som en S3 300hk eller G6 GTI er jeg nu tilfreds nok.

Re: Bedre lyd A5 cab 2.0 tfsi 180hk

: 24. jul 2019, 08:01
af Mikkel K
claussor skrev:
23. jul 2019, 15:07
Mikkel K skrev:
23. jul 2019, 08:06
Jeg kender ikke 180hk-motoren, men du/I får alligevel mine 2 cent baseret på mine erfaringer med min ældre TFSI.

Uden at vide, hvordan downpipe/forrør ser ud på Audierne, så ville jeg formentlig starte med det. Minder det bare en smule om det på min ældre TFSI, så er flowet voldsomt begrænset. Men nogle må kunne fortælle mere om det og evt. finde et billede af det.

Selvom du ikke er ude efter flere hk, så kører bilen altså bedre med forbedret flow. Med den bredere diameter på forrøret, vil lyden også ændre sig. Den vil stadig være stille ved normal kørsel, men sige mere når du giver gas. Afhængig af mærke, godkendelser, katalysator, osv. vil det formentlig også være billigere end et catback system.
Tak for svar! Men dvs. man kører ulovligt med et anden forrør uden katalysator? Eller misforstår jeg? Sidder der ikke en katalysator på det originale forrør?
Der sidder formentlig en katalysator på forrøret, jo. Men du kan købe forrør med katalysator. Skal det være helt efter bogen, skal katalysatoren/forrøret være CE-godkendt.

Med 3" forrør med katalysator forurener min ikke for meget. Men forrør/kat. er ikke CE-godkendt, og derfor måtte jeg skifte tilbage til original ved syn - og tilbage igen. ;)

Er forrør/kat. CE-godkendt, er der ingen ko på isen.