Side 2 af 2

Re: Passat B8 sænkning

: 11. jun 2019, 21:05
af Fartetre
Ha ha nu Kører du jo så oss lige med de store lækre bremser :P

Re: Passat B8 sænkning

: 11. jun 2019, 22:54
af Nicklas123456
Fartetre skrev:
11. jun 2019, 21:05
Ha ha nu Kører du jo så oss lige med de store lækre bremser :P
Præcis, derfor man er nødt til at undersøge hvad der er muligt ift. fælge

Store bremser og sænket undervogn - så der altså ikke bare frit valg på alle hylder 😅

Re: Passat B8 sænkning

: 12. jun 2019, 21:12
af kosmic
Nogle der har kørt med en KW Comfort Street?

Re: Passat B8 sænkning

: 19. jun 2019, 19:29
af Michael_VW
Nogen der ved om det giver problemer med og sænke en passat b8 med dcc undervogn? Fra fabrikken kommer en r line med dcc ikke sænket hvorimod hvis den ikke havde dcc var den sænket 20 mm.

Re: Passat B8 sænkning

: 19. jun 2019, 19:33
af EGH
Min er med DDC, og det giver ingen problemer.
Så længe du kun vælger fjedre, virker DDC stadig ☺️

Re: Passat B8 sænkning

: 19. jun 2019, 19:45
af svak
Hej Michael
Jeg har ikke før set det, du skriver der, altså at en R-line dcc ikke er sænket.

Hvor kan du se det?
Michael_VW skrev:
19. jun 2019, 19:29
Nogen der ved om det giver problemer med og sænke en passat b8 med dcc undervogn? Fra fabrikken kommer en r line med dcc ikke sænket hvorimod hvis den ikke havde dcc var den sænket 20 mm.

Re: Passat B8 sænkning

: 19. jun 2019, 20:31
af Michael_VW
Jeg så det i en tysk anmeldelse på youtube. Skal se om jeg kan finde den igen.[

quote=svak post_id=1569060 time=1560969913 user_id=325]
Hej Michael
Jeg har ikke før set det, du skriver der, altså at en R-line dcc ikke er sænket.

Hvor kan du se det?
Michael_VW skrev:
19. jun 2019, 19:29
Nogen der ved om det giver problemer med og sænke en passat b8 med dcc undervogn? Fra fabrikken kommer en r line med dcc ikke sænket hvorimod hvis den ikke havde dcc var den sænket 20 mm.
[/quote]

Re: Passat B8 sænkning

: 19. jun 2019, 20:36
af Michael_VW
Her fortæller han om det. Ved 3 min 20 sek.

https://www.youtube.com/watch?v=apoCTiKXNhA

Re: Passat B8 sænkning

: 19. jun 2019, 21:34
af svak
Tak Michael :)

Re: Passat B8 sænkning

: 25. sep 2020, 18:56
af NR
EGH skrev:
17. jan 2019, 17:48
Obel skrev:
17. nov 2018, 10:30
Har H&R fjedre på min.
Jeg mener det er 35mm
Med 20” på billedet.
17” på billede to.

Den kan også godt finde på at nive lidt op ad indkørslen. Men ingen problem med hjulene.
Komfort er ok. Men selvfølgelig mere stram. Billede
Billede

Hvilken størrelse dæk har du monteret på de 20" fælge? - Og hvilken bredde og ET-mål har fælgene? :)

Jeg har selv lige købt H&R 35/35 til min B8 2,0BiTDI 4M. Og er på jagt efter et sæt 20" til sommer :D
Ved du hvordan den Adaptiv undervogn er bygget, er det bare fjedre og støddæmper eller kan man kode den lavere?

Re: Passat B8 sænkning

: 25. sep 2020, 20:14
af Henrik2800
DCC / adaptiv undevogn, er variabel dæmpning i støddæmperne.
Fjedere er almindelige stålfjedere.
https://www.youtube.com/watch?v=eZLwcNQMya0
https://www.youtube.com/watch?v=4A5KOvJKfHg

Re: Passat B8 sænkning

: 28. okt 2020, 12:35
af AAMS
Nogle der har haft problemer med knirkelyde og "boing" lyde fra fjedrene - efter sænkning?

Re: Passat B8 sænkning

: 28. okt 2020, 16:21
af G6r-line
AAMS skrev:Nogle der har haft problemer med knirkelyde og "boing" lyde fra fjedrene - efter sænkning?
Ja. Og det er ganske velkendt. Nye bøsninger er løsningen, hvis du ikke lærer at leve med det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Passat B8 sænkning

: 28. okt 2020, 17:55
af sjettal
Kan du præcisere hvilke bøsninger det er?

Re: Passat B8 sænkning

: 28. okt 2020, 18:19
af AAMS
G6r-line skrev:
28. okt 2020, 16:21
AAMS skrev:Nogle der har haft problemer med knirkelyde og "boing" lyde fra fjedrene - efter sænkning?
Ja. Og det er ganske velkendt. Nye bøsninger er løsningen, hvis du ikke lærer at leve med det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bøsninger i bærearme må du mene?

Jeg skifter alt gummi til torsions akslen den kommede weekend. Jeg kan ikke få lyden frem i bærearmene.

Boing lyden er ikke fra bøsninger. Det er fjederen. Jeg forstår bare ikke hvordan det er opstået. Jeg havde tænkt på, at jeg ville ligge noget armeret vandslange omkring øverste vikling. Der er ikke et stop på fjederbens lejet, så det må næsten være der at fjederen kan forskubbes når jeg bakker/skifter retning.

I bunden ligger fjederen jo til et endestop. Jeg ved ikke hvor godt øverste vikling på fjederen passer med diameteren på tårnlejets anlægsflade.

Giver det mening?

Re: Passat B8 sænkning

: 28. okt 2020, 18:26
af G6r-line
sjettal skrev:Kan du præcisere hvilke bøsninger det er?
Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Passat B8 sænkning

: 28. okt 2020, 18:32
af G6r-line
AAMS skrev:
G6r-line skrev:
28. okt 2020, 16:21
AAMS skrev:Nogle der har haft problemer med knirkelyde og "boing" lyde fra fjedrene - efter sænkning?
Ja. Og det er ganske velkendt. Nye bøsninger er løsningen, hvis du ikke lærer at leve med det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bøsninger i bærearme må du mene?

Jeg skifter alt gummi til torsions akslen den kommede weekend. Jeg kan ikke få lyden frem i bærearmene.

Boing lyden er ikke fra bøsninger. Det er fjederen. Jeg forstår bare ikke hvordan det er opstået. Jeg havde tænkt på, at jeg ville ligge noget armeret vandslange omkring øverste vikling. Der er ikke et stop på fjederbens lejet, så det må næsten være der at fjederen kan forskubbes når jeg bakker/skifter retning.

I bunden ligger fjederen jo til et endestop. Jeg ved ikke hvor godt øverste vikling på fjederen passer med diameteren på tårnlejets anlægsflade.

Giver det mening?
Det du forklarer giver mening. Lige hvad der kan være sket ved monteringen af fjedrene er svært at spå om, men det virker som om tårnlejet ikke kører helt som det skal. Jeg kender ikke prisen på lejet, men hvis du alligevel skal skille det ad igen, så sæt nogle nye på.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Passat B8 sænkning

: 28. okt 2020, 18:37
af AAMS
G6r-line skrev:
28. okt 2020, 18:32
AAMS skrev:
G6r-line skrev:
28. okt 2020, 16:21

Ja. Og det er ganske velkendt. Nye bøsninger er løsningen, hvis du ikke lærer at leve med det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bøsninger i bærearme må du mene?

Jeg skifter alt gummi til torsions akslen den kommede weekend. Jeg kan ikke få lyden frem i bærearmene.

Boing lyden er ikke fra bøsninger. Det er fjederen. Jeg forstår bare ikke hvordan det er opstået. Jeg havde tænkt på, at jeg ville ligge noget armeret vandslange omkring øverste vikling. Der er ikke et stop på fjederbens lejet, så det må næsten være der at fjederen kan forskubbes når jeg bakker/skifter retning.

I bunden ligger fjederen jo til et endestop. Jeg ved ikke hvor godt øverste vikling på fjederen passer med diameteren på tårnlejets anlægsflade.

Giver det mening?
Det du forklarer giver mening. Lige hvad der kan være sket ved monteringen af fjedrene er svært at spå om, men det virker som om tårnlejet ikke kører helt som det skal. Jeg kender ikke prisen på lejet, men hvis du alligevel skal skille det ad igen, så sæt nogle nye på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er blevet skilt af og analyseret 3 gange nu...

Der er kommet nye lejer på, og de sidder samlet korrekt. Der er i bunden af fjeder konsollen en ring der passer ned i toppen af fjederen - den ring skal fiksere fjederen, men det tror jeg faktisk ikke den helt gør.

Det var interessant om andre havde samme erfaring med “boing” lyden, og evt. havde brudt andre fjederbens konsoller end standard OEM.

Men noget armeret vandslange må hjælpe med at fjerne muligheden for at fjederen ikke er 100% fikseret, og derfor kan slå sig.

Det er om ikke andet, mit bedste bud.

Re: Passat B8 sænkning

: 29. okt 2020, 07:40
af AAMS
Jeg kører lige videre i denne tråd :mrgreen:

Selve lejet ser således ud - fjederen ligger an mod den flade man ser på billedet - lejet vender med "bunden" opad:

https://www.autodoc.dk/magnum-technology/10594059

Jeg tror fjederen skrider på den overflade, og ikke er ordentligt fikseret.