Bilvask af blank sort bil...

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af azzkikr » 13. jan 2009, 09:34

Hey

Der har før været mange tråde med vask af biler men hvad siger I til denne ide?

Der hvor jeg bor er der ekstremt meget kalk i vandet, og det betyder at når man vasker bil så når en del af vandet at tørre ind, inden jeg kommer forbi med vaskeskindet og håndklædet, men store kalk pletter som resultat.

Nu sidder jeg og sørger på fjernelse af kalk, i en anden sammenhæng, og ser at de råder folk til at putte en lille hætte eddike ned i spanden med vand, da det binder og fjerner kalken.

Men er eddike skadeligt for bilens lak og plastic dele?

Brugeravatar
Audi S-Line
Aktiv medlem
Indlæg: 2498
Tilmeldt: 10. jul 2008, 20:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: www.absolutecars.dk
Geografisk sted: Kolding Danmark
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af Audi S-Line » 13. jan 2009, 18:05

du må noget forkert. Jeg kan sagtens nå og vaske bilen og tørre den af med vaskeskind. Og der er aldrig kalkpletter. Kan godt have noget med området, og gøre hvorom det gælder kalkkonsetrationen.
Hvorfor noget sæbe bruger du
Blanz Society - Keep it simple

bighunter
Nyt medlem
Indlæg: 258
Tilmeldt: 26. jun 2008, 20:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 0

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af bighunter » 13. jan 2009, 18:22

Det er ligemeget at hælde noget i sæbevandet - kalken kommer jo igen når du skyller sæben af til sidst.
Du skal finde noget blødt vand.
På mit arbejde har vi et blødtvandsanlæg til en dampkedel. DET DUER.
Jeg vasker med en tilfældig sæbe fra den lokale tank og bruger alm. vand til det - MEN skyller efter med det blødevand.
Jeg bruger hverken vaskeskind eller andet.

azzkikr
Medlem
Indlæg: 640
Tilmeldt: 28. jun 2008, 16:34
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af azzkikr » 13. jan 2009, 20:00

Nej, ikke eddike i sæbevandet, men i det vand jeg skyller efter med. Det må vel gøre vandet "blødt" hvis det fjerner kalken..

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af kimhemm » 13. jan 2009, 20:02

Jeg har sådan en skraber der fulgte med i "vaskespanden" jeg købte hos René/Cartrends

Den er dejlig effektiv til at få fjernet det meste vand lynhurtigt før man går igang med microfiberkluden bagefter
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af Mortenr » 13. jan 2009, 20:04

kunne man ikke benytte sig af en regnvandstønde og så skylle efter med dette til sidst, der burde jo ikke være kalk i det, jeg har samme problem med kalk ved mig, og selvom man tørrer efter med vaskeskind, så kan der altså godt komme streger/striber efter dette, da vaskeskindet jo stadig er en lille smule vådt.
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Brugeravatar
Skyggen
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af Skyggen » 13. jan 2009, 20:10

Tjek lige Fifth Gear S15E01 inden I begynder at kegle rundt med de skrabere der.

Er du rådden bilen blev ridset af det. Man skal åbenbart være kamp varsom med de lister der.
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"

Brugeravatar
Tigger
Aktiv medlem
Indlæg: 4625
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:23
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af Tigger » 13. jan 2009, 20:18

Mortenr skrev:kunne man ikke benytte sig af en regnvandstønde og så skylle efter med dette til sidst, der burde jo ikke være kalk i det, jeg har samme problem med kalk ved mig, og selvom man tørrer efter med vaskeskind, så kan der altså godt komme streger/striber efter dette, da vaskeskindet jo stadig er en lille smule vådt.
Så er det godt din bil er hvid :D

Brugeravatar
Audi S-Line
Aktiv medlem
Indlæg: 2498
Tilmeldt: 10. jul 2008, 20:29
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: www.absolutecars.dk
Geografisk sted: Kolding Danmark
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af Audi S-Line » 13. jan 2009, 21:04

det er rigtig jeg bruger også sådan en vand svaper. Det har aldrig givet problem med ridser. Og vi bruger dem oppe i firmaet. Det er ikke sådan en vand svaper, som man bruger til og pudse vinduer til der hjemme. Det tager det værste vand, og så tører man med vandske skind bagefter
Blanz Society - Keep it simple

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af Watcher » 13. jan 2009, 21:18

kalk er sku ik midt problem, forleden var det frost.. jeg vaskede min i hånden og inden jeg nåede over for at tørre den anden side var lortet frosset fast til bilen :o

men køb en vandskraber som kim siger turtle laver dem med blødgummi og de ridser ikke som skyggen siger jeg bruger dem selv på en helt blanksort bil og der intet du skal cføli huske og skylle skraberen inden du bruger den så der ik sidder snavs på den du hiver med hen over lakken og så brug en mikrofiber klud til at tørre af med istedet for vaskeskind ;)
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af GolfTDI » 13. jan 2009, 21:22

Hvad er fordelen ved en microfiberklud?? Jeg har egentlig altid brugt vaskeskind, det virker fint nok synes jeg.
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af Mortenr » 13. jan 2009, 21:29

Ja det er sommerbilen, men den nye helårsvogn bliver sort... ;) så jeg står med samme problem.. og vil helst vaske i hånden frem for vaskehal...
Tigger skrev:
Mortenr skrev:kunne man ikke benytte sig af en regnvandstønde og så skylle efter med dette til sidst, der burde jo ikke være kalk i det, jeg har samme problem med kalk ved mig, og selvom man tørrer efter med vaskeskind, så kan der altså godt komme streger/striber efter dette, da vaskeskindet jo stadig er en lille smule vådt.
Så er det godt din bil er hvid :D
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af Watcher » 13. jan 2009, 21:31

jeg fik bar tippet af en ven der klargøringsmand og jeg syntes de suger meget bedre og har nemmere med at slippe af med vandet bagefter og ikke efterlader striber når man tørre
Glintborg skrev:Hvad er fordelen ved en microfiberklud?? Jeg har egentlig altid brugt vaskeskind, det virker fint nok synes jeg.
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af GolfTDI » 13. jan 2009, 21:33

Jeg vil mene regnevand er godt til at skylle af med. Skal selv igang med at lave et system til at vande have og vaske bil. Har anskaffet en 1500L tønde og et husvandværk :D Så kan der komme lidt skub på vandet.

Det kan da være man skal prøve sådan en så. Er det ikke også sådan nogle der bliver brugt til støvklude osv?
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af kimhemm » 13. jan 2009, 21:50

Glintborg skrev:Det kan da være man skal prøve sådan en så. Er det ikke også sådan nogle der bliver brugt til støvklude osv?
Den jeg har fulgte med i vaskespanden. Mener det var en turtle. Har en til udvendigt og en til indvendigt i kabinen sammen med noget kabinerens (som også fungerer rigtig godt uden at fedte det hele ind)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af Mortenr » 14. jan 2009, 18:52

lidt info om det såkaldte "husvandværk" hvad indeholder det? og er det noget du har noget link til? er det en pumpe du kan sætte på slangen, eller i tønden?
Glintborg skrev:Jeg vil mene regnevand er godt til at skylle af med. Skal selv igang med at lave et system til at vande have og vaske bil. Har anskaffet en 1500L tønde og et husvandværk :D Så kan der komme lidt skub på vandet.

Det kan da være man skal prøve sådan en så. Er det ikke også sådan nogle der bliver brugt til støvklude osv?
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af GolfTDI » 14. jan 2009, 22:20

Det er faktisk bare noget i stil med den her. Har et lille værksted omme bagved hvor vandtønden står. Der bliver så lavet en lille kasse til pumpen som monteres på væggen. Den suger så vandet op og sender det ud med samme tryk som din alm. haveslange osv. Pumpen starter automatisk når trykket falder til x antal bar.
Sætter dog en afbryder på, så den ikke tømmer tanken og ødeligger pumpen hvis nu slangen skulle smutte af.
Det er bare en billig jem og fix pumpe jeg har købt, da jeg ikke vil ofre flere tusinde på det. Er jo vestjyde! ;)
Så må den jo bare holde så længe den kan.

Billede
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

Brugeravatar
Mortenr
Aktiv medlem
Indlæg: 1921
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af Mortenr » 15. jan 2009, 17:24

okay, kan man få sådan en i jem og fix. Hvad koster sådan en fætter?
MVH. Morten R
Audi A3 Limousine 35TDI S-line S-tronic 2020
VW Golf 2 GTI 16V 1991

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af GolfTDI » 15. jan 2009, 17:38

Ja der købte jeg ihvertfald min. De billige koster vist omkring 5-600 mener jeg men er ikke sikker. Husk fittings til pumpen.
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

MichaelVhansen
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15. apr 2009, 17:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: bilvask.nu
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af MichaelVhansen » 15. apr 2009, 23:18

Uha Uha - den gode gamle "To bruge skraber eller Not to bruge skraber"..

jeg har vasket små 3.000 biler igennem min tid som håndbilvaskemand. Så mine råd i denne tråd, er baseret på en smule erfaring. Med fokus på kvalitet OG tidsforbrug.

1. Hvorfor virker vaskeskind ikke?
Det gør de skam også! og rigtigt fint endda. Jeg brugte UNGERS dyre vaskeskind det første lange stykke tid jeg vaskede biler.
Mit problem med dem var at de tog lang tid at vride, og selvom man havde en god maskine til at gøre det, blev de aldrig HELT perfekte.
De havde en tendens til at samle snavs, og farven gjorde at man har svært ved at se små urenhedder - hvorfor de til tider endte tilbage på lakken.
2. Hvad så idag ?
Idag bruger vi Mikrofiber - kludene er efterhånden så fedt skruet sammen, at de er vaffel vævede, og kan indeholde enorme mængder vand. De er lette at vride, og holder rigtigt godt. Ydermere bruger man dem kun et par gange, og så til vask = 100% rene igen.
Hvis man timer sin brug af en god mikrofiberklud (håndklæde) kan man nå hele bilen rundt på 1 stk. Og det er tidsbesparende.
3. Skraberen..
Jeg VED GODT DET ER FARLIGT!!! men altså, hvis man passer godt på, og sørger for bilen er HELT ren, samt sørger for HVER GANG man har tørret bilen over med et strøg skraber, så tørrer man også skraberen.. Så minimerer man chansen for uheld.
Mht skraber typer, så har jeg både brugt California Waterblade, H-blade, og Vikans.
California er KLART at foretrække, blød latex, godt håndtag, UTROLIGT blød når man kører over lakken.. Meget lidt friktion.

Sååå brug en skraber hvis du har lyst til at det skal gå snappy - men husk at vokse din bil fra tid til anden - det har en tendens til at slide på det øverste lag.

Som en sidste lille kommentar, kan jeg kun sige, til vaskeskindsfans derude, test en mikrofiberklud.. en ordentlig en af slagsen. I skifter højst sansynligt ALDRIG tilbage.. Det gør jeg ihvertfald ikke.

PS, linker lige til min bilvaske video igen, der er samlet lidt gode fifs i den.

http://www.youtube.com/watch?v=S69VMQ8ljrY
These users thanked the author MichaelVhansen for the post:
Mogens K
Mvh
Michael V. Hansen
Bilvask.nu leverer bilvask på adressen. Blog om bilpleje Webshop med bilplejeprodukter - her kan du også leje poleringsmaskiner. Jeg har den bedste bilvoks

Brugeravatar
holberg19
Nyt medlem
Indlæg: 386
Tilmeldt: 8. aug 2008, 17:11
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 86 times
Been thanked: 35 times

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af holberg19 » 16. apr 2009, 11:12

Watcher@CarTrends.dk skrev:jeg fik bar tippet af en ven der klargøringsmand og jeg syntes de suger meget bedre og har nemmere med at slippe af med vandet bagefter og ikke efterlader striber når man tørre
Glintborg skrev:Hvad er fordelen ved en microfiberklud?? Jeg har egentlig altid brugt vaskeskind, det virker fint nok synes jeg.
Microfiberhåndklæde er the way to go. Det absorberer enorme mængder vand. Men lad være med at vaske dem med skyllemiddel. Så taber de sugeevnen.

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af Gubbi » 16. apr 2009, 11:42

azzkikr skrev:Hey

Der har før været mange tråde med vask af biler men hvad siger I til denne ide?

Der hvor jeg bor er der ekstremt meget kalk i vandet, og det betyder at når man vasker bil så når en del af vandet at tørre ind, inden jeg kommer forbi med vaskeskindet og håndklædet, men store kalk pletter som resultat.

Nu sidder jeg og sørger på fjernelse af kalk, i en anden sammenhæng, og ser at de råder folk til at putte en lille hætte eddike ned i spanden med vand, da det binder og fjerner kalken.

Men er eddike skadeligt for bilens lak og plastic dele?

Du kan evt. hælde lidt "citron-saft" i vandet.

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

mr.limited
Nyt medlem
Indlæg: 172
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:03
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af mr.limited » 16. apr 2009, 11:55

Jeg HAR blødt vand, jeg har købt denne, har dog ikke vasket bil (firmabil). vandet smager bedre. ruderne på huset bliver pænnere, så må det sku også virke på en bilvask

http://www.amtech.dk

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af Mikkel K » 16. apr 2009, 14:00

Glintborg skrev:Hvad er fordelen ved en microfiberklud?? Jeg har egentlig altid brugt vaskeskind, det virker fint nok synes jeg.
Jeg brugte vaskeskind indtil for kort tid siden, hvor jeg købte en Sonax microfiberklud. Der var lidt besparelse hos Carepoint Viborg, så måtte lige prøve den. Det virker altså bare rigtig godt!

Jeg tager hjelmen og taget på bilen med vaskeskindet for at fjerne de værste mængder vand, og så tager jeg microfiberkluden til hele bilen bagefter. Den absorberer vandet langt bedre og det går meget hurtigere!

MichaelVhansen
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15. apr 2009, 17:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: bilvask.nu
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af MichaelVhansen » 18. apr 2009, 13:40

Mikkel K - gå fra microfiber klud, til mikrofiber håndklæder, og du vil opleve det samme kvantespring i effekt :) .. der er mange gode på markedet.
Cobra - Poorboys - Chemical Guys.. laver alle de helt tykke gode håndklæder.
Mvh
Michael V. Hansen
Bilvask.nu leverer bilvask på adressen. Blog om bilpleje Webshop med bilplejeprodukter - her kan du også leje poleringsmaskiner. Jeg har den bedste bilvoks

Krede II
Nyt medlem
Indlæg: 113
Tilmeldt: 31. aug 2008, 08:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hammel, Østjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af Krede II » 22. maj 2009, 11:41

Hvor køber man så de famøse håndklæder??
Christian Bro
Hammel, Østjylland
Tlf: 40 44 24 59

MichaelVhansen
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 15. apr 2009, 17:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: bilvask.nu
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Bilvask af blank sort bil...

Indlæg af MichaelVhansen » 25. maj 2009, 00:06

Hej christian BO.

Du kan købe dem flere steder online - både fra udlandet og fra DK.

Jeg har dem i min shop www.bilvask.nu

Men check markedet ud, der er MANGE gode derude, og du kan jo starte et sted, og så købe indtil du finder dem der passer din smag 100%
Mvh
Michael V. Hansen
Bilvask.nu leverer bilvask på adressen. Blog om bilpleje Webshop med bilplejeprodukter - her kan du også leje poleringsmaskiner. Jeg har den bedste bilvoks

Besvar

Tilbage til "Detailing"