Kvalitet af professionel solfilm montage?

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
hound
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 26. jul 2009, 00:03
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 0

Kvalitet af professionel solfilm montage?

Indlæg af hound » 12. maj 2016, 20:22

Hej,

Jeg har fået sat en metalfilm med 13% lysgennemstrømning på de 5 bagerst ruder i min nye passat. Det er monteret for mere end 14 dage siden, så det bør have "sat sig" nu. Men der er ca. 30-35 små blærer fordelt på alle ruder, især i venstre side og bagruden.

Montøren har givet en lidt mystisk forklaríng på hvorfor det ikke sidder som forventet, men han har indvilliget i at skifte filmen. Dog med en bemærkning om at bliver det ikke bedre anden gang, så kan han ikke gøre mere. Jeg har tidligere haft 2 andre biler med eftermonteret solfilm og der var intet at bemærke, men måske var jeg bare heldig.

Hvad kan man egentlig forvente kvalitetsmæssigt ift. montagen?
12/2019 VW Passat Variant 2.0 TDI 150 HK SCR Business Plus DSG

JettaTDI
Nyt medlem
Indlæg: 207
Tilmeldt: 22. nov 2013, 21:47
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: Kvalitet af professionel solfilm montage?

Indlæg af JettaTDI » 12. maj 2016, 20:26

Har altid haft solfilm i ruderne på firmaøsen - Der har aldrig været luftbobler overhovedet.
Golf R-line 2,0 TDI DSG 2015

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Kvalitet af professionel solfilm montage?

Indlæg af thg » 12. maj 2016, 20:33

Det er ofte i kanten på de vinduer hvor der er en masse små sorte prikker som giver problemer!

Jeg kan anbefale Rosendahl Skilte & Solfilm (http://www.rsb.dk/) i Glostrup som bruger kvalitetsfilm fra Llumar som lavede det helt fejlfrit på min gamle Golf 6 GTI.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Kvalitet af professionel solfilm montage?

Indlæg af Realtor » 12. maj 2016, 21:54

Lyder som en dårlig gang montering eller ringe film.

har fået ca. 15 biler monteret med solfilm hos prestige bilpleje i Aalborg, og der har aldrig været problemer. Har der været det mindste er det lavet om, med beskeden om kommer det igen kigger jeg bare ind.

har man de små sorte prikker i kanten af ruden, kan det hjælpe med køre en fugtet finger i kanten dagligt de første par dage, men ellers plejer de at fordampe er min erfaring.
2020 Audi E-tron 55

hound
Nyt medlem
Indlæg: 146
Tilmeldt: 26. jul 2009, 00:03
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 13 times
Been thanked: 0

Re: Kvalitet af professionel solfilm montage?

Indlæg af hound » 13. maj 2016, 20:38

Tak for jeres svar. :-)

Det er en leasebil hvor det var med i prisen, så umiddelbart kan jeg ikke vælge en anden leverandør. Men jeres svar styrker min tro på at jeg godt kan forvente mere end det de leverede i første omgang.
12/2019 VW Passat Variant 2.0 TDI 150 HK SCR Business Plus DSG

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Kvalitet af professionel solfilm montage?

Indlæg af Kevinff » 14. maj 2016, 10:27

hound skrev:Tak for jeres svar. :-)

Det er en leasebil hvor det var med i prisen, så umiddelbart kan jeg ikke vælge en anden leverandør. Men jeres svar styrker min tro på at jeg godt kan forvente mere end det de leverede i første omgang.
Det står dig da frit for at køre til en anden leverandør og få dem til at lave det om efterfølgende :)

Besvar

Tilbage til "Detailing"