Pleje EFTER polering?

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Pleje EFTER polering?

Indlæg af vrod » 23. jul 2016, 19:55

Hejsa,

Beklager meget hvis det emne har været oppe før men synes ikke rigtigt jeg kunne finde noget brugbart. Har fået min bil vasket/rengjort/poleret professionelt og der så den jo bragende godt ud! Men efter nogle ture til arbejde samt en tur på 900km til DK, så er der meget snavs osv. på bilen. Hvordan får jeg glansen tilbage??

Har tænkt på højtryksrenser men er det den rette vej? Og hvordan undgår man kalkpletter, skal vandet tages med en klud efter højtryksrens?

Takker for alle råd der måtte komme. :)
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Pleje EFTER polering?

Indlæg af ReneBo » 23. jul 2016, 20:18

Hvordan har de behandlet den efter polering? Med lakforsegler og voks eller en coating?

Ellers er højtryksrenser og 2 spands vaskesystem vejen frem. Nemmeste måde at undgå kalk er at, vaske i skyggen. Tørres af med microfiberhåndklæde.

Bilvask.nu kan det købes
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Pleje EFTER polering?

Indlæg af vrod » 23. jul 2016, 20:35

Yeps tænkte også at tørre det af med mikrofiberhåndklæde/klud. 2 spands vaske-system, kan du forklare? :D

Såvidt jeg ved fik bilen voks og det hele... og fik at vide at poleringen ville holde i 6 måneder eller mere såfremt man selvfølgelig plejede den efterfølgende.. Hvilket jeg vil gøre nu. :)

Tror jeg tager forbi bilvask.nu i nordhavn, de virker sørme til at have styr på sagerne!
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Pleje EFTER polering?

Indlæg af ReneBo » 23. jul 2016, 21:32

Så vil jeg tro den har fået lakforsegler og voks, hvis de siger 6mdr. Så kunne du købe en god voks og give den løbende, hver 4. / 5. vask.

2 spandssystem er blot at, du har én spand med sæbevandet og en anden hvor du har alm vand uden sæbe. Når du så har vasket ét felt dypper du vaskehandsken (eller hvad du nu bruger) i den med alm vand, for at skidtet bliver samlet i den spand. Derefter tager du så og dypper handsken i dit sæbevand. På den måde minimerer du chancen for at køre skidt rundt på lakken = færre vaskeridser.
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1084
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Pleje EFTER polering?

Indlæg af vrod » 24. jul 2016, 06:59

Ah ok, det giver meget bedre mening nu! :) så bare bruge sæbe med voks i og en svamp? Eller skal det være noget specielt?
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Backfixer
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 5. apr 2009, 19:12
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Pleje EFTER polering?

Indlæg af Backfixer » 25. jul 2016, 06:36

Bilvask.nu
Tag ud og snak med Michael.
Rigtig fin fyr.
Har handlet alle mine vaske og poler ting der.
Masse guides etc


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Pleje EFTER polering?

Indlæg af ReneBo » 25. jul 2016, 07:03

vrod skrev:Ah ok, det giver meget bedre mening nu! :) så bare bruge sæbe med voks i og en svamp? Eller skal det være noget specielt?
Jeg vil anbefale dig en vaskehandske i microfiber. De sæber med voks kan give en kedelig hinde hvis man ikke tørrer hurtigt nok af, eller vasker i solen. Selv bruger jeg Poorboys SSS, som også fåes hos bilvask.nu :)
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

Brugeravatar
Fits
Medlem
Indlæg: 551
Tilmeldt: 25. jun 2009, 15:41
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ølgod - 6870
Has thanked: 3 times
Been thanked: 0

Re: Pleje EFTER polering?

Indlæg af Fits » 25. jul 2016, 13:06

Man kan også få nogle våd voks produkter såsom sprøjtes på en våd bil og hvor man efterfølgende bare kan skylle bilen af igen, også er den beskyttet.

Der findes da helt sikkert bedre alternativer, men det er hurtigt og nemt, så kan man senere fordybe sig lidt mere i det hvis man finder det utilstrækkeligt.
Jeg har lige givet en kammerats bil Gyeon Wet Coat, og det tager ikke lang tid at påføre, og bilen har da fået et beskyttende lag.
Skoda Superb 1.8 TSI -2018
Seat Mii 1.0 -2017

MWodschow
Nyt medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 24. apr 2014, 16:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Pleje EFTER polering?

Indlæg af MWodschow » 25. jul 2016, 15:23

ReneBo skrev:
vrod skrev:Ah ok, det giver meget bedre mening nu! :) så bare bruge sæbe med voks i og en svamp? Eller skal det være noget specielt?
Jeg vil anbefale dig en vaskehandske i microfiber. De sæber med voks kan give en kedelig hinde hvis man ikke tørrer hurtigt nok af, eller vasker i solen. Selv bruger jeg Poorboys SSS, som også fåes hos bilvask.nu :)
Poorboy SSS giver det hvide lister vis man er uheldig at ramme dem :-)

Brugeravatar
ReneBo
Aktiv medlem
Indlæg: 3351
Tilmeldt: 20. aug 2010, 12:22
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 29 times
Been thanked: 24 times

Re: Pleje EFTER polering?

Indlæg af ReneBo » 25. jul 2016, 20:07

MWodschow skrev:
ReneBo skrev:
vrod skrev:Ah ok, det giver meget bedre mening nu! :) så bare bruge sæbe med voks i og en svamp? Eller skal det være noget specielt?
Jeg vil anbefale dig en vaskehandske i microfiber. De sæber med voks kan give en kedelig hinde hvis man ikke tørrer hurtigt nok af, eller vasker i solen. Selv bruger jeg Poorboys SSS, som også fåes hos bilvask.nu :)
Poorboy SSS giver det hvide lister vis man er uheldig at ramme dem :-)
Nej nej, det jo bare en sæbe.
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957

MWodschow
Nyt medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 24. apr 2014, 16:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Pleje EFTER polering?

Indlæg af MWodschow » 26. jul 2016, 04:50

Hahaha ok
troede det var voks

Besvar

Tilbage til "Detailing"