Beskyttelses film til lakken?

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af JerrilD » 5. aug 2016, 20:35

Ved ikke om jeg smider det her det rigtige sted, men prøver alligevel.

Hvor kan man få sådan en behandling henne i Danmark?

Nok bedst at se hele videoen, så det giver mening ;)



Flot RS6 iøvrigt!
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af SteffenR » 5. aug 2016, 23:00

Mener R8 postede et link på et tidspunkt. Llumar laver bla den slags film, så det må kunne findes i dk


Edit:

Fandt indlægget www.Prodesign.dk
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af JerrilD » 5. aug 2016, 23:16

SteffenR skrev:Mener R8 postede et link på et tidspunkt. Llumar laver bla den slags film, så det må kunne findes i dk


Edit:

Fandt indlægget http://www.Prodesign.dk
Polerere de også bilen inden? Ligesom i videoen? :) Synes ikke det frem går af deres hjemmeside?
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af SteffenR » 5. aug 2016, 23:26

Pas, tror kun de montere filmen. Tror også roligt du kan regne med sådan en omgang der koster xxx.xxx kr.


Ham gutten er så ulidelig ringe jeg får lyst til, at se et klip med Schmee for, at holde mit irritations niveau nede.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af JerrilD » 6. aug 2016, 10:01

SteffenR skrev:Ham gutten er så ulidelig ringe jeg får lyst til, at se et klip med Schmee for, at holde mit irritations niveau nede.
Hvad snakker du om? Og hvad har det med mit indlæg at gøre?
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af SteffenR » 6. aug 2016, 10:12

Taler om der har lavet klippet. ;)

Hvis du skal have lavet en lignende omgang, så du nok have fat i bilvask.nu og bestille den store tur og direkte ud og pakke bilen ind.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af JerrilD » 6. aug 2016, 10:14

SteffenR skrev:Taler om der har lavet klippet. ;)
Okay, kunne ikke være mere ligeglad. :roll:
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af Korreborg » 6. aug 2016, 12:24

SteffenR skrev:Ham gutten er så ulidelig ringe jeg får lyst til, at se et klip med Schmee for, at holde mit irritations niveau nede.
Schmee er da 100gange værre. Han lesber værre end en 16årig med tunge piercing Billede og tror han ejer verden.

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af Kevinff » 6. aug 2016, 22:26

Korreborg skrev:
SteffenR skrev:Ham gutten er så ulidelig ringe jeg får lyst til, at se et klip med Schmee for, at holde mit irritations niveau nede.
Schmee er da 100gange værre. Han lesber værre end en 16årig med tunge piercing Billede og tror han ejer verden.

Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
Jeg kan heller ikke fordrage manden men det siger alligevel noget at han har fået lov til at købe en af de 500 nye Ford gt

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af JerrilD » 6. aug 2016, 22:37

Kan i ikke tage den et andet sted? Evt hold jer til emnet?
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3405
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 873 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af Korreborg » 7. aug 2016, 08:20

JerrilD skrev:Kan i ikke tage den et andet sted? Evt hold jer til emnet?
Jo. Har lavet en ny diskussions tråd om youtubere. http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=22&t=124348
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5842
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af AU-R8 » 7. aug 2016, 08:37

Det der tager jo ikke stenslag, er det kun for at beskytte lakken og give lidt mere glans.
Derudover har jeg overvejet noget til R8eren.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af SteffenR » 7. aug 2016, 09:19

Nej, de gode af dem tager også stenslag og ruko stafferinger.

"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af preben76 » 7. aug 2016, 10:12

Hvor nemt sidder skidt så fast på sådan noget film i forhold til lak? Med de forhold vi har i danmark om vinteren med sjap og saltbad hvor man knap når ud fra vaskehallen inden bilen ligner lort igen skal det jo gerne være noget der ikke får skidtet til at sidde bedre fast.

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af Play4Fun » 7. aug 2016, 11:38

Tror med tiden når det bliver ridset så kommer det til at se ret grimt ud.
Det er nok noget hen af det man kan få lagt på sin forrude til at beskytte den mod stensslag, det her virker bare tyndere.
Vil klart anbefale bare at passe på sin bil, og give den noget voks en gang i mellem.
Jeg har haft biler der er 10 år gamle og står kanon flot i lakken, så kan ikke lige se fidusen i det, men har du sat dig det i hovedet så prøv det og meld tilbage.
10647068_1628744807347410_2797990079233167863_n.jpg
næsten 10 år gammel Peugeot 308. Sidste billede af den inden jeg solgte den alt for billigt
10647068_1628744807347410_2797990079233167863_n.jpg (105.51 KiB) Vist 5537 gange
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af SteffenR » 7. aug 2016, 13:20

Du fanger ikke pointen i det. Filmen er for, at beskytte lakken, så de ikke bliver ridset ved stenslag, bilkabuler eller rukostafferinger. Det ligger bl.a. et klip på nettet af en Pagani i exposed kulfiber, der er blevet rukostafferet og der kulfiberen indenunder uberørt.

Det er ikke noget du kan polere dig til og tør slet ikke tænke på, hvad de vil koste at fikse. Filmen holder kun er par år eller til den bliver ødelagt, men det er stadig billigere end, at omlakere en bil som den RS6.

Ferrari etc. tilbyder det også fra fabrik.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af JerrilD » 7. aug 2016, 14:34

Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Brugeravatar
JerrilD
Aktiv medlem
Indlæg: 2173
Tilmeldt: 24. mar 2009, 20:28
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trekants Området
Has thanked: 21 times
Been thanked: 55 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af JerrilD » 7. aug 2016, 14:35

Play4Fun skrev:Tror med tiden når det bliver ridset så kommer det til at se ret grimt ud.
Det er nok noget hen af det man kan få lagt på sin forrude til at beskytte den mod stensslag, det her virker bare tyndere.
Vil klart anbefale bare at passe på sin bil, og give den noget voks en gang i mellem.
Jeg har haft biler der er 10 år gamle og står kanon flot i lakken, så kan ikke lige se fidusen i det, men har du sat dig det i hovedet så prøv det og meld tilbage.
Men det beskytter jo mod sten slag... Det gør voks ikke?
Vw Polo Mk2 Steilheck 1300 4Gear
Suzuki Jimny 1.5 Adventure

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af Play4Fun » 7. aug 2016, 16:24

JerrilD skrev:
Play4Fun skrev:Tror med tiden når det bliver ridset så kommer det til at se ret grimt ud.
Det er nok noget hen af det man kan få lagt på sin forrude til at beskytte den mod stensslag, det her virker bare tyndere.
Vil klart anbefale bare at passe på sin bil, og give den noget voks en gang i mellem.
Jeg har haft biler der er 10 år gamle og står kanon flot i lakken, så kan ikke lige se fidusen i det, men har du sat dig det i hovedet så prøv det og meld tilbage.
Men det beskytter jo mod sten slag... Det gør voks ikke?
Korrekt. Men det koster så nok 10-12000kr plus moms at få den pakket ind og jeg kan godt nok få malet min motorhjelm mange gange, og som der bliver sagt så holder det kun et par år, ligesom det man bruger på forruden.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af SteffenR » 7. aug 2016, 16:37

Til gengæld har du en ikke metallisk 308 i 8 forskellige toner sort.

Held og lykke med, at farve matche perl. lilla også.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af Play4Fun » 7. aug 2016, 17:48

SteffenR skrev:Til gengæld har du en ikke metallisk 308 i 8 forskellige toner sort.

Held og lykke med, at farve matche perl. lilla også.
Det er slet ikke det vi snakker om her.
Den bil Jerrild skal ha er næppe den farve lilla , men helt almindelig Seat farve.
Så du er bare ude i noget ønske tænkning for at få ret.
til helt almindelige biler er det der at skyde Myg med kanoner, men hvis du seriøst mener det kan betale sig på en standard lak så har jeg kun latter til overs for dig
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8650
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af SteffenR » 7. aug 2016, 18:19

Jeg kunne fristes til, at sige det samme specielt når man ser mine tidligere indlæg i tråden.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."


Ironi kan forekomme

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af preben76 » 8. aug 2016, 00:05

Tjaaa. Hver sin smag vel. Hvis man nu smider 4-500k for en fabriksny bil så betyder 10-12k ekstra for en gang file jo ikke ret meget hvis det er planen at man gerne vil have en pæn bil i lang tid.

Jeg får leveret en fabriksny touran til november og der kommer helt sikkert folie på den. Er så træt af bilka buler og ridser fra folk der absolut skal gå helt op af ens bil.
Jeg regner da med at skulle beholde min bil i mange år så den ekstra udgift det vil koste mig tror jeg hurtig kan være tjent hjem igen i både glæde ved at have en ridsefri bil og at den er nemmere at sælge den dag det kommer.
Det er vel lidt det samme med en undervognsbehandling. Højere gensalgsværdi og glæden ved at man ved at det holder længere.

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af Play4Fun » 8. aug 2016, 14:02

preben76 skrev:Tjaaa. Hver sin smag vel. Hvis man nu smider 4-500k for en fabriksny bil så betyder 10-12k ekstra for en gang file jo ikke ret meget hvis det er planen at man gerne vil have en pæn bil i lang tid.

Jeg får leveret en fabriksny touran til november og der kommer helt sikkert folie på den. Er så træt af bilka buler og ridser fra folk der absolut skal gå helt op af ens bil.
Jeg regner da med at skulle beholde min bil i mange år så den ekstra udgift det vil koste mig tror jeg hurtig kan være tjent hjem igen i både glæde ved at have en ridsefri bil og at den er nemmere at sælge den dag det kommer.
Det er vel lidt det samme med en undervognsbehandling. Højere gensalgsværdi og glæden ved at man ved at det holder længere.
Har lige fået ny bil man har kun givet 300000kr for den alt inkl. smider ikke folie på den da det næppe tage en bilka bule , kan ikke i min vildeste fantasi forstille mig at folie tager slaget fra en familie der sparker dørene op i din når de skal åbne dørene.
Har i stedet tegnet en forsikring på 400kr om året der dækker parkerings skader.
PS: har aldrig fået en bilka bule,,, måske fordi jeg ikke er typen der behøver at holder helt oppe foran ved alle de andre tosser. Jeg tager hellere den bagerste plads hvor der ikke holder andre.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af Play4Fun » 8. aug 2016, 14:02

Play4Fun skrev:
preben76 skrev:Tjaaa. Hver sin smag vel. Hvis man nu smider 4-500k for en fabriksny bil så betyder 10-12k ekstra for en gang file jo ikke ret meget hvis det er planen at man gerne vil have en pæn bil i lang tid.

Jeg får leveret en fabriksny touran til november og der kommer helt sikkert folie på den. Er så træt af bilka buler og ridser fra folk der absolut skal gå helt op af ens bil.
Jeg regner da med at skulle beholde min bil i mange år så den ekstra udgift det vil koste mig tror jeg hurtig kan være tjent hjem igen i både glæde ved at have en ridsefri bil og at den er nemmere at sælge den dag det kommer.
Det er vel lidt det samme med en undervognsbehandling. Højere gensalgsværdi og glæden ved at man ved at det holder længere.
Har lige fået ny bil man har kun givet 300000kr for den alt inkl. smider ikke folie på den da det næppe tage en bilka bule , kan ikke i min vildeste fantasi forstille mig at folie tager slaget fra en familie der sparker dørene op i din når de skal åbne dørene.
Har i stedet tegnet en forsikring på 400kr om året der dækker parkerings skader.
PS: har aldrig fået en bilka bule,,, måske fordi jeg ikke er typen der behøver at holder helt oppe foran ved alle de andre tosser. Jeg tager hellere den bagerste plads hvor der ikke holder andre.
Og det er jo heller ikke bare 10-12k en gang , men det er hver andet år ,,, så det bliver dyrt i længden, men held og lykke med det,
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 834
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af Play4Fun » 8. aug 2016, 14:10

Play4Fun skrev:
Play4Fun skrev:
preben76 skrev:Tjaaa. Hver sin smag vel. Hvis man nu smider 4-500k for en fabriksny bil så betyder 10-12k ekstra for en gang file jo ikke ret meget hvis det er planen at man gerne vil have en pæn bil i lang tid.

Jeg får leveret en fabriksny touran til november og der kommer helt sikkert folie på den. Er så træt af bilka buler og ridser fra folk der absolut skal gå helt op af ens bil.
Jeg regner da med at skulle beholde min bil i mange år så den ekstra udgift det vil koste mig tror jeg hurtig kan være tjent hjem igen i både glæde ved at have en ridsefri bil og at den er nemmere at sælge den dag det kommer.
Det er vel lidt det samme med en undervognsbehandling. Højere gensalgsværdi og glæden ved at man ved at det holder længere.
Har lige fået ny bil "Ibiza Cupra" men har kun givet 300000kr for den alt inkl. smider ikke folie på den da det næppe tage en bilka bule , kan ikke i min vildeste fantasi ikke forstille mig at folie tager slaget fra en familie der sparker dørene op i din når de skal åbne dørene, det gjorde ihvertfald ikke på min svogers RS4.
Har i stedet tegnet en forsikring på 400kr om året der dækker parkerings skader.
PS: har aldrig fået en bilka bule,,, måske fordi jeg ikke er typen der behøver at holder helt oppe foran ved alle de andre tosser. Jeg tager hellere den bagerste plads hvor der ikke holder andre.
Og det er jo heller ikke bare 10-12k en gang , men det er hver 2nd år hvis det er klar folie som det omtales her. Men held og lykke med det , opdater os gerne med billeder.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af hansen123 » 8. aug 2016, 21:38

Har set Xpel beskyttelses film før i funktion og det er bestemt ikke 100% lykken.

Det er rigtigt at det beskytter for mindre ting som små sten osv, men erfaring fra flere er at bilka buler, større sten (dem som typisk laver et stenslag i lakken som man ser og ikke de små som nærmest kun lige trykker lidt på lakken) og andre genstande som giver buler/slår lakken af desværre stadig kommer til at ske.

De er rigtigt gode mod ridser såsom at køre lidt for tæt på en busk osv. Dog bliver filmen stadig ridset så man står tilbage med en knap så pæn bil alligevel (dog er det jo "kun" filmen det går ud over)

Der er tydelig farveforskel hvor man monterer filmen, især ved sollys.

Filmen kan ikke rigtigt poleres, så hvis der er defekter så er det slut.

Medmindre man har et nærmest klinisk sted at montere filmen så vil der være små fejl unden filmen, lysere farver skjuler ikke dette særligt meget.

Filmen holder ikke særligt længe før den begynder at slippe i kanter og falme (er blevet bedre end det var før i tiden, dog stadig langt fra perfekt)

Filmen bliver mere og mere besværlig at vaske grundet små ridser i den som holder på skidtet.

I mine øjne ville jeg hellere få en fin polering og noget keramisk coating efterfølgende, det giver noget mere slidstyrke i lakken dog uden særligt mange ulemper og det er væsentligt lettere (og langt billigere) at udføre.
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

LasseC
Helt nyt medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Dansk Biludstyr A/S
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Beskyttelses film til lakken?

Indlæg af LasseC » 15. aug 2016, 11:13

Prøv at kontakte Tintpartner i Hjørring. Han har lagt noget lignende på min bagkofanger da fruen tynde arme åbenbart ikke kan løfter barnevognen højt nok. Det retter sig selv ud ved hjælp af varmen.

Besvar

Tilbage til "Detailing"