Keramisk coating ny bil for og imod

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
Emilos95
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31. aug 2019, 14:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Keramisk coating ny bil for og imod

Indlæg af Emilos95 » 13. sep 2019, 13:08

Hej folkens!

Jeg er ny på dette forum, men jeg er også snart ejer af en Skoda Octavia 2019 i den flotte race blue farve!

Jeg bliver bombet af reklamer for keramisk coating og er derfor blevet lidt nysgerrig på området. Jeg ser at priserne varierer rigtigt meget og søger derfor gode råd til om det kan svare sig og hvis ja, hvor i vil anbefale dette på nord og midtsjælland. Vi kan også tage syd Sjælland, men så skal det godt nok være en skarp pris og en imponerende dygtig firma!

Jeg kan ikke gøre det selv da jeg ikke har udstyret eller evnerne til det.

Så hvem har erfaringer med det og hvem kan anbefales?

Jeg har set mange videoer fra dem som heder rudetoning.dk og de virker ret habile men også ret dyre. Er de prisen værd?

Tak på forhånd 👍

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3205 times
Been thanked: 4540 times

Re: Keramisk coating ny bil for og imod

Indlæg af HansH » 13. sep 2019, 13:10

Velkommen til DK's bedste forum for VAG entusiaster! :)

Du kan måske starte med at søge lidt inspiration i denne tråd:
viewtopic.php?f=78&t=146705
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Emilos95
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31. aug 2019, 14:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Keramisk coating ny bil for og imod

Indlæg af Emilos95 » 13. sep 2019, 13:23

Det er jo en labyrint med alle de forskellige tråde! 😅

Men jeg håber at nogle kan anbefale firmaer i området som kan lave et lækkert stykke arbejde! :-)

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: Keramisk coating ny bil for og imod

Indlæg af malern » 13. sep 2019, 15:49

Jeg er meget tilfreds med Køge Bilpleje/Morten.
Det er især keramisk coating og håndvask af bilerne jeg har brugt ham til.
Tjek evt deres facebook, han laver mange fine biler.
Hils fra Charlie Maleren hvis du hiver fat i ham
These users thanked the author malern for the post:
superbeszzz
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1999
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Keramisk coating ny bil for og imod

Indlæg af superbeszzz » 13. sep 2019, 20:38

Jeg har fået en keramisk coating på min A6 hos Køge bilpleje. Det var jeg meget tilfreds med. Jeg er ikke lak-Ninja nok til at vurdere om der er forskel nu her et år efter.

Men jeg var meget tilfreds med arbejdet og serviceniveauet.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

FrederikHansen
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 25. jul 2014, 10:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times

Re: Keramisk coating ny bil for og imod

Indlæg af FrederikHansen » 14. sep 2019, 06:05

Jeg har fået coatet vores hos Sicare i Køge, det spiller rigtig godt indtil videre :-)

Emilos95
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31. aug 2019, 14:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Keramisk coating ny bil for og imod

Indlæg af Emilos95 » 14. sep 2019, 08:17

Det ser ud som om at Køge bilpleje anbefales! Jeg er ikke selv en lak ninja heller og jeg kommer ikke til at vaske min bil i hånden ofte.

Så min bil vil altså komme i vaske hal, men logikken er vel at man med en keramisk coating beskytter bilen bedre og den derfor tåler bilvask bedre? Ikke 🤔

De er også en del billigere end rudetoning.
Men er der nogle der ved om de er billige af en grund eller om rudetoning bare tager overpriser fordi de kan? 😀

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Keramisk coating ny bil for og imod

Indlæg af Halvleg » 14. sep 2019, 09:38

Emilos95 skrev:
14. sep 2019, 08:17
Det ser ud som om at Køge bilpleje anbefales! Jeg er ikke selv en lak ninja heller og jeg kommer ikke til at vaske min bil i hånden ofte.

Så min bil vil altså komme i vaske hal, men logikken er vel at man med en keramisk coating beskytter bilen bedre og den derfor tåler bilvask bedre? Ikke 🤔

De er også en del billigere end rudetoning.
Men er der nogle der ved om de er billige af en grund eller om rudetoning bare tager overpriser fordi de kan? 😀
Det lader til at være forskellige coating produkter de bruger, så holdbarheden er måske ikke den samme.
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: Keramisk coating ny bil for og imod

Indlæg af malern » 14. sep 2019, 09:45


Emilos95 skrev:
Så min bil vil altså komme i vaske hal, men logikken er vel at man med en keramisk coating beskytter bilen bedre og den derfor tåler bilvask bedre? Ikke Billede

Jo, men er stadig hårdt ved coatingen med vaskehallen.

De er også en del billigere end rudetoning.
Men er der nogle der ved om de er billige af en grund eller om rudetoning bare tager overpriser fordi de kan? Billede
De bruger muligvis et dyrere produkt og så ligger de i hjertet af København næsten, og med voldsomt mange kunder tæt på.
Det kombineret med, at det er et godt tilbud, hos eks Køge bilpleje eller andre i samme prisleje.
Man får pænt meget arbejde udført for de 4000-4500kr ish, vask og afrensning, 3trins polering, selve coatingen, tørretid osv.

Kan stadig tydeligt se effekten på siderne af min gamle Transporter, både glans og hvordan skidtet ryger af med vand.
Den blev behandlet for omkring 2år siden og kørt 40K km ish. Den ryger også i vaskehallen iøvrigt.

T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

Emilos95
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31. aug 2019, 14:27
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Keramisk coating ny bil for og imod

Indlæg af Emilos95 » 14. sep 2019, 10:21

Så det jeg kan forstå er at med mindre jeg har den vilde forstand på det og alligevel smider den i vaskehal, så er - jeg tror det bliver 10.000 for en coating hos rudetoning - de ekstra penge ikke markant bedre brugt.
Jeg har fundet noget der hedder premium bilpleje, som har en del informative videoer på YouTube og han virket ret nørdet som jo er en god ting!
Han ligger i øvrigt meget tæt på mit hjem, så hvis hans pris er fin, tror jeg at han er at foretrække når jeg vil slippe for godt og vel 1-2 timers køretur til Køge 😅
Men tak folkens, rart at høre anmeldelser herinde frem for Facebook og godt at høre at man selv med de billigere firmaer stadig får god behandling.
Rudetoning er sikkert dyr af en grund, men med Køges Bilpleje kan man egentligt give 3 fulde behandlinger til samme pris 🤔😀

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 228 times
Been thanked: 110 times

Re: Keramisk coating ny bil for og imod

Indlæg af larslyn » 15. sep 2019, 07:06

det nytter ihvertfald ikke at sammenligne med pris som parameter, skal man sammenligne 1:1 skal det være på exact samme produkt og ydelse, og den er svær... der findes mange forskellige coatings. og mange mere/mindre seriøse der laver det... sicare og rudetoning er begge anerkendte, den rudetoning giver skal jeg ikke kunne sige om er de mange penge værd.

coating er generelt en god ting og bestemt en ekstra beskyttelse når du vælger at piske din bil i vaskehal.
prøv evt. at spørge ham du har valgt hvilken coating han bruger og prøv at google erfaring med produktet...

jeg har kun en håndfuld gange indtil videre brugt coating og er imoneret over hvorlet det er at arbejde med, holdbarhed skal jeg ikke kunne sige noget om, men det er netop holdbarheden der er afgørende, for hvis man giver 10kkr for en komplet behandling og den holder 5år er det jo stadigt billigere end en behandling der koster 3kkr og holder 1år..... som sagt aner jeg intet om holdbarhed på det de bruger hos rudetoning eller sicare.... men rudetoning er "dyrt" bla. fordi de er dygtige.
har iøvrigt set nogle af Victor Hersdorf's videoer på youtube, og han virker som du skriver positivt nørdet og dygtig

Besvar

Tilbage til "Detailing"