Polering med DA polermaskine

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Besvar
Galle
Nyt medlem
Indlæg: 162
Tilmeldt: 19. jun 2008, 14:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Polering med DA polermaskine

Indlæg af Galle » 29. mar 2011, 09:32

Jeg har læst på nogle andre sider, at når man polerer med fx. Meguiars Speed Glaze (Mild polermiddel) så kører man indtil produktet er nedbrudt dvs, at det bliver gennemsigtigt og næsten ikke kan ses mere, så der ikke ligger en grå hinde længere, er dette korrekt forstået ?

Hvor meget skade kan man lave med en DA :) ?

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polering med DA polermaskine

Indlæg af lars nelsson » 29. mar 2011, 14:01

Ja. Start med lave omdr. Og så køre op i hastighed. Forstil dig et sandkorn der langsom bliver mindre. Svært at forklare. Bliver lidt transparent i det.

EbbeJ
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 13. okt 2008, 19:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Bilvask.Nu
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Polering med DA polermaskine

Indlæg af EbbeJ » 29. mar 2011, 15:34

Galle skrev:Jeg har læst på nogle andre sider, at når man polerer med fx. Meguiars Speed Glaze (Mild polermiddel) så kører man indtil produktet er nedbrudt dvs, at det bliver gennemsigtigt og næsten ikke kan ses mere, så der ikke ligger en grå hinde længere, er dette korrekt forstået ?

Hvor meget skade kan man lave med en DA :) ?
Hej, ikke ret meget skade - eller, jo - hvis du vælger at kaste polermaskinen ned på lakken : o )

Ellers er det korrekt forstået, i tidernes morgen brugte jeg også Speed Glaze(#80), og det er en o.k. polish, men skal du have Meguiars så er #205 bedre - også på Dual Action. Men, den er også relativt dyr.

Når polermidlet er nedbrudt ligner det nærmest vand og det er blevet transparent.

Venligst,

Ebbe

Galle
Nyt medlem
Indlæg: 162
Tilmeldt: 19. jun 2008, 14:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polering med DA polermaskine

Indlæg af Galle » 29. mar 2011, 20:03

Takker for jeres svar :)

Kan man køre for stærk med en DA eller kan man kører for langsom ?

Hvad sker der hvis man kommer til at kører efter at produktet er nedbrudt ? eller det er måske nemt at se hvornår det er tid til at stoppe ?

EbbeJ
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 13. okt 2008, 19:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Bilvask.Nu
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Polering med DA polermaskine

Indlæg af EbbeJ » 29. mar 2011, 23:21

Galle skrev:Takker for jeres svar :)

1:Kan man køre for stærk med en DA eller kan man kører for langsom ?

2:Hvad sker der hvis man kommer til at kører efter at produktet er nedbrudt ? 3:eller det er måske nemt at se hvornår det er tid til at stoppe ?
1: Ja og ja. Ved påføring af f.eks. forsegler kan jeg ikke anbefale dig at køre meget hurtigt. Hvis du kører for langsomt ved polering nedbryder du ikke polermidlet til fulde og du kan derved opleve mindre hologrammer og uklarhed i resultatet.

2: Nogle produkter tørrer ud, og så kan puden/den øgede friktion mellem pude/lak forårsage mindre mærker og hologrammer i lakken.
Andre produkter kan du arbejde med i en formiddag uden det gør noget, f.eks. 3M's Ultrafina. Den består næsten kun af olier, så hvis du kan lide at fedte rundt i det er der massere af mulighed her.
Generelt set, så kan du sagtens forsætte poleringen i lidt tid efter at slibemidlerne er nedbrudt - olierne/fedtet i polermidlerne er der stadigvæk.

3: Hvis du ikke synes det er nemt, så forsøg på en motorhjelm indtil du føler dig sikker.


Venligst,

Ebbe

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polering med DA polermaskine

Indlæg af lars nelsson » 30. mar 2011, 08:54

Ved godt det er langt fra dig. Men virkelig en fed dag. Og du bliver en del klogere på mange områder. http://www.bilpleje.nu/kursus-bilpleje/

Galle
Nyt medlem
Indlæg: 162
Tilmeldt: 19. jun 2008, 14:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polering med DA polermaskine

Indlæg af Galle » 30. mar 2011, 15:37

Ja det kunne jeg nu også rigtig godt tænke mig, men der er lidt langt ;)

Hvor meget tryk skal man lægge på maskinen ? eller skal man blot lade den gøre arbejdet selv ?

lars nelsson
Medlem
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:23
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polering med DA polermaskine

Indlæg af lars nelsson » 30. mar 2011, 16:26

Det kommer an på hvá du bruger. Som udgangspukt skal den holdes vandret, og lade maskinen gøre arbejdet. Der kan dog lægges pres på, hvis det bliver nødvendigt. Et godt råd fra JebbeJ, få fat en gammel frontklap, og øv lidt på den. Min skal selv igennem den store tur i april. Fik også sidste år. Står igrunden flot efter vinter. Men ikke helt godt nok for mig :) Smider nogen billeder her på VAG-cars. Lakken er sgu flottere end da den var ny når jeg er færdig med den.

Besvar

Tilbage til "Detailing"