Hvilke fælge til Arteon?

Alt vedr. fælge, ET mv.
Besvar
st
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. jun 2018, 20:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Hvilke fælge til Arteon?

Indlæg af st » 17. jun 2018, 11:55

Hej vagcars

Nu har jeg fulgt med i et godt stykke tid, så tænkte jeg selv ville prøve at få jeres indspark :)

Om ikke så længe modtager jeg en Arteon R-Line i mangangrå, og i den sammenhæng skal jeg jo have besluttet hvilke fælge jeg vil køre rundt med, henholdsvis om sommeren og vinteren.

Som standard bliver den leveret med 19” Montevideo fælge på sommerdæk. Det er en leasing bil, og der er derfor ikke mulighed for at skille mig helt af med dem, så de skal bruges en del af året.

Så er spørgsmålet jo hvad jeg skal gøre.
  • Beholde sommerdæk på standard fælgene og finde et andet sæt 19” fælge med vinterdæk
  • Sætte vinterdæk på Montevideo fælgene, og hoppe i et par 20” sommerfælge
Hos VW kan 20” ikke tilvælges uden også at vælge adaptiv undervogn. Så vidt jeg kan læse mig til giver adaptiv undervogn også 20 mm sænkning.
Så er spørgsmålet, om den som standard er lav nok til at bære 20”, og om den til daglig bliver for hård at køre i uden en comfort knap.
Hvis det bliver 20”, hvordan får jeg nemmest “byttet" 19” sommerdækkene til at par vinterdæk?
Og skulle det så være et par 20” Rosario fælge, eller har I gode ideer til et par fælge der ville se godt ud?

Hvad tænker I? Skal jeg holde mig til 19” eller op i en 20”?

duncker
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29. maj 2018, 20:32
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hvilke fælge til Arteon?

Indlæg af duncker » 11. jul 2018, 19:22

Jeg har bestilt en Arteon hos VW i Hobro - Her vil forhandleren have 10.000 for at tage de 19" Montevideo i bytte for et par mørke Rosario.

Det skal måske nævnes, at der på nuværende tidspunkt er komplethjuls tilbud på de mørke Rosaio hvilket gør dem billigere end de lyse.

Jeg går dog også og overvejer om den skal sænkes - Den ser ret høj ud som standard.

\\

Brugeravatar
MathiasFB
Medlem
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 29. jun 2011, 13:37
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Hvilke fælge til Arteon?

Indlæg af MathiasFB » 11. jul 2018, 20:58

Vinterdæk på de originale 19".

Sænk 20 mm med et sæt H&R fjedre og bestilt et par lækre 20" der matcher OEM looket.
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16Audi A1 TDI '10Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96VW Golf II GTI '91VW Golf II GL Automatic '90

Besvar

Tilbage til "Fælge"