Rotiform LAS-R 20" til Audi A6 - UPDATE: KØBT (Med billeder)

Alt vedr. fælge, ET mv.
Besvar
Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Rotiform LAS-R 20" til Audi A6 - UPDATE: KØBT (Med billeder)

Indlæg af Schmidt » 14. apr 2020, 14:51

Hey altvidende forum :)

Jeg har lige et par spørgsmål inden jeg bestiller :)
Jeg har kigget på Rotiform LAS-R i 20", men ville gerne lige dobbelttjekke info inden jeg bestiller, og derudover lige et par "overvejelser" i forhold til leverandør.

Oprindeligt fandt jeg fælgen ved en dansk leverandør, og prisen var den billigste i DK, så alt var godt. Monteret med Michelin Pilot Sport 4S endte vi på knap 20.000. Jeg var så langt så jeg havde lagt det hele i kurven og da jeg skulle indtaste mine kortoplysninger, fik jeg lige en indskydelse om at tjekke firmaet på trustpilot.

De har relativt lav score og virker ikke til at være så behjælpelige hvis noget går galt. Jeg er med på at de fleste der skriver på Trustpilot er fordi de er utilfredse, men synes bare der er liiige mange nok her til at jeg føler mig tryg ved at sende 20K den vej uden lidt overvejelser.

Alternativt er der en anden dansk forhandler, her ender prisen på lige over 24K med samme dækmontering etc.

3. alternativ er også det mest "usympatiske", især i disse tider. Købe fælgene fra England til ca. 10.500 med fragt, derefter købe dækkene ved daekleader.dk til lige under 6.000 og få et lokalt dækcenter til at "samle" sættet.

Jeg ville egentlig helst købe det hele ved en dansk forhandler, modtage det hele samlet og betale det ekstra for at der er én forhandler der står med ansvaret og ikke have usikkerheden ved at der kan være problemer med fælge, dæk osv. og jeg så skal have fat i den ene og anden, men som sagt skræmte trustpilot scoren mig lidt :)

Her er den pågældende fælg:
https://www.driftworks.com/rotiform-las ... 59316.html

Fåes både i ET35 og ET45.
De nuværende vinterfælge er 19x8.5 med ET35, og med et 255/40/19. Den sidder egentlig meget pænt.

Derfor tænker jeg denne også skal være ET35 med 255/35/20, ud fra "willtheyfit.com", burde det mere eller mindre give det samme, og hvad jeg kan slå op så er bilen godkendt med ET45, så ET35 er indenfor grænsen.

Kan se "Centerbore" er 72.6mm, som er lidt større end på bilen (mener det er 66.5), men det er vel blot en centreringsring?

- Hvad siger det altvidende forum til ovenstående :)
Senest rettet af Schmidt 11. maj 2020, 10:14, rettet i alt 1 gang.
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

Brugeravatar
Mikkel K
Medlem
Indlæg: 1155
Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 29 times

Re: Rotiform LAS-R 20" til Audi A6 (Overvejelser af fælg + forhandler)

Indlæg af Mikkel K » 14. apr 2020, 20:11

Schmidt skrev:
14. apr 2020, 14:51
Jeg ville egentlig helst købe det hele ved en dansk forhandler, modtage det hele samlet og betale det ekstra for at der er én forhandler der står med ansvaret og ikke have usikkerheden ved at der kan være problemer med fælge, dæk osv. og jeg så skal have fat i den ene og anden, men som sagt skræmte trustpilot scoren mig lidt :)
Hvis ikke der en troværdig og konkurrencedygtig forhandler herhjemme, synes jeg absolut ikke det er usympatisk at købe udenlands.

Det er en hæderlig tanke, at man gerne vil lægge penge i det danske samfund. Kunne det klares ved at få et tilbud fra en lokal leverandør på dæk?

I forhold til centerhullet: Ja, det klarer en centreringsring.
These users thanked the author Mikkel K for the post:
Schmidt

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 6 times
Been thanked: 117 times

Re: Rotiform LAS-R 20" til Audi A6 (Overvejelser af fælg + forhandler)

Indlæg af CULT » 14. apr 2020, 20:22

Har du prøvet at skrive til streetpoint hvad han vil lave dem til? Han har styr på det virker det til


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author CULT for the post:
Schmidt
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Rotiform LAS-R 20" til Audi A6 (Overvejelser af fælg + forhandler)

Indlæg af Schmidt » 14. apr 2020, 20:41

Tak for input til jer begge, meget rart med lidt holdninger. Jeg vil klart tage fat i streetpoint og høre hvad der er af muligheder - tak for det :)
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Rotiform LAS-R 20

Indlæg af Schmidt » 15. apr 2020, 07:55

CULT skrev:
14. apr 2020, 20:22
Har du prøvet at skrive til streetpoint hvad han vil lave dem til? Han har styr på det virker det til
Så er der røget en forespørgsel afsted til streetpoint - Ligemeget hvad, så tak for "linket", der er mange gode sager derinde, så ligemeget hvad køber jeg nok noget derinde alligevel :D
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Rotiform LAS-R 20" til Audi A6 (Overvejelser af fælg + forhandler)

Indlæg af Schmidt » 20. apr 2020, 13:40

Lige en opdatering herfra:

Jeg kontaktede Patrick fra Streetpoint og for POKKER det blev dyrt! :lol:
Han gav mig den skarpeste pris på fælgene jeg har fået, men han har jo så pokkers mange gode ting i butikken, så der røg også lige et Luftundervognsmodul i kurven, til at styre min originale luftundervogn med.

Så alt i alt blev det sgu noget dyrere fordi jeg blev fristet, men super service, respons osv.
Nu skal delene blot lige ankomme og monteres hos Patrick, hvilket jeg er HELT rolig omkring :)

Dejligt at handle med mavefornemmelsen er i orden, og prisen endda er bedre.

Tak til "Cult" for henvisningen, det var lige hvad jeg havde brug for :)
These users thanked the author Schmidt for the post (total 3):
MichaelSmedRealtorMikkel K
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Rotiform LAS-R 20" til Audi A6 (Overvejelser af fælg + forhandler)

Indlæg af Schmidt » 11. maj 2020, 10:10

Så kommer der lige en sidste opdatering herfra.
Jeg var forbi Patrick hos Streetpoint i forrige weekend.

Patrick havde som nævnt bestilt fælge, spacere og et luftundervognsmodul hjem til mig.
Jeg afleverede bilen hos Patrick og følte mig med det samme fortrolig og godt taget imod, og så gør det jo ikke noget at både Patricks egne biler og kundebiler er sjove at kigge på :)

Patrick ved præcis hvad han laver, og alt spiller bare på bilen.
Derudover skal det nævnes at Patrick lavede en pris på fælgene (med spacere) der var næsten 2.000 billigere end den billigste pris jeg havde kunne finde hos en dansk forhandler. Prisen fra Patrick var inklusive bolte til fælge og spacere. Da jeg kontaktede Patrick gav jeg ham den anden pris jeg havde som en reference, så han kunne nemt have givet mig den samme pris og scoret de ekstra 2.000, men istedet gav han mig en skarp pris, respekt for det!

Derudover er der som sagt monteret luftundervognsmodul der gør det muligt at sænke (eller hæve) den originale luftundervogn udover de almindelige begrænsninger. Det fungerer super godt og det er fantastisk at kunne sætte den i "Mor" mode, når fruen er ude og køre med Junior, og i "Low" når knægten og jeg er ude og køre (Eller som min søn siger: "Vi ruller tungt Far!" :lol: )

Altsammen er "integreret" ind i de almindelige køre settings, så her bruger man blot de profiler fra før. De indstilles i appen første gang, og derefter bruger man bilens interface som normalt :)

- Stor ros, 5/5 stjerner osv. herfra til Patrick, jeg vil anbefale alle at kigge i den retning hvis han har noget på hylderne i kan bruge og det har han sikkert. Og bare for at være sikker; Nej jeg kendte ikke Patrick på forhånd, har aktier i firmaet eller på anden måde nogen interessekonflikt, jeg er blot en VIRKELIG glad kunde :)

Og så lige et par billeder...
side.jpg
side.jpg (575.55 KiB) Vist 1023 gange
front.jpg
front.jpg (571.56 KiB) Vist 1023 gange
These users thanked the author Schmidt for the post (total 5):
SyndicateTorbenRasmussenHallasKevinffTømren
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

Besvar

Tilbage til "Fælge"