Låg til midterarmlæn

Besvar
Toledo75
Helt nyt medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Låg til midterarmlæn

Indlæg af Toledo75 » 29. jun 2019, 16:21

Jeg er i den situation at en bagsædepassager syntes at midterarmlænet skulle bruges som fodhviler - med det resultat at begge "hængslerne" til låget til opbevaringsboksen er knækket af.

Første indskydelse var at købe et nyt låg, men næh nej, det kan man ikke; hele soklen, drejeledet, boksen og låget er åbenbart én reservedel. Som koster 1.300 kr. - brugt.... :shock:

Så var det nok værd at prøve at lime. Jeg brugte sekundlim til selve brudfladerne og den lille fordybning i selve "hængslet" blev fyldt med epoxy for at få en større flade og styrke hængslet. Da det var hærdet virkede det virkelig solidt. Indtil jeg skulle klikke låget på plads.... Der er INGEN tolerance mellem hængslerne og indersiden af boksen, så der skulle trykkes til - med det resultat at det svageste af hængslerne selvfølgelig brækkede af igen. Epoxyen, som jeg troede var et ret stærkt materiale, knækkede som var det en saltstang...

Jeg har nu prøvet alskens metoder for at lime det knækkede hængsel på igen. Hængslet er nødt til at sidde nede i boksen, med tappen ude i det lille hul, mens låget skal limes fast til hængslet. Det er lettere sagt end gjort at putte lim på OG holde emnerne helt nøjagtigt sammen.

Jeg har så prøvet at bore et par små huller i låget og gennem brudstykket, og trække en lille kabelstrips igennem, så der var noget, der kunne holderne emnerne sammen, når de er limet. Men da bruddet er skråt, så glider det sidelæns, når man strammer stripsen. Det er også som om emnerne ikke vil trykkes sammen - på den ene side er en ½ mm luft mellem emnerne.

Jeg er ved at opgive, og slagte sparegrisen for at finde de 1.300 kr....

Er der nogen, der har et godt tip til hvordan man får limet det forbandede låg!? :(

peter_dk25
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 26 times

Re: Låg til midterarmlæn

Indlæg af peter_dk25 » 29. jun 2019, 19:45

Hvilken model?
Jeg kunne sagtens købe låget alene til min Polo..

Toledo75
Helt nyt medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Låg til midterarmlæn

Indlæg af Toledo75 » 29. jun 2019, 19:52

Det er en Seat Toledo 1,4 tsi, fra 2014, 2015 model.

peter_dk25
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 26 times

Re: Låg til midterarmlæn

Indlæg af peter_dk25 » 29. jun 2019, 21:43

Jeg skal prøve at checke ETKA, når jeg får mulighed for det senere

peter_dk25
Medlem
Indlæg: 530
Tilmeldt: 2. jul 2013, 16:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 26 times

Re: Låg til midterarmlæn

Indlæg af peter_dk25 » 30. jun 2019, 00:13

Kan godt købes separat, men flere versioner - afhængig af farven:
6V0867173PW5 - Sort
6V0867173PQ6 - Beige
Ned til Seat igen...
These users thanked the author peter_dk25 for the post:
jencka

Toledo75
Helt nyt medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 4. dec 2018, 08:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Låg til midterarmlæn

Indlæg af Toledo75 » 30. jun 2019, 09:48

Jeg har fundet dækslet til armlænet på Ebay:

https://www.ebay.de/itm/Deckel-Mittelar ... SwmypbLURD

Sælger bekræfter at det passer til min model/årgang.

Mht. at tage ned til Seat… Dem har jeg for længst udelukket. Det ene Seat-værksted er efter 5 måneders venten fortsat ikke vendt tilbage med en ledig tid til montering af ”MinSeat-stikket”, det andet besvarer slet ikke mine henvendelser.

Nu prøver jeg en sidste gang om det kan lade sig gøre at lime/bikse hængslet på plads, ellers må jeg bestille det på Ebay.

Jeg vil dog stadig være nervøs for om tapperne knækker af under monteringen, da de ikke fleksible og der som nævnt ikke er nogen tolerance mellem låg og boks... :?

Besvar

Tilbage til "Interiør"