Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af ClausP » 24. maj 2018, 22:41

Det kunne jeg godt tænke mig.

Har du udskiftet højtalere i dørene også?
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

JmaN89
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 7. aug 2017, 15:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af JmaN89 » 25. maj 2018, 10:40

Yes dørene er også skiftet :)

Har sendt dig en PB med hvad der er monteret :)

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af ClausP » 27. maj 2018, 20:24

Watcher skrev:
17. maj 2018, 17:52
Neddroslet lydprofiler uden ligeså meget smæk på.. men du ka prøve fra andre biler..
Efter at have prøvet indstillingen med kode 97 et par dage er jeg faktisk overbevist om at det er omvendt.

Tror den er til headunits der ikke har så højt output. For med denne indstilling overstyres forstærkeren helt vildt og spiller max styrke og forvrænger hørbart allerede ved 2/3 af fuld styrke på radioen.

Jeg prøver lige at lege lidt med nogle af de andre profiler....
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af ClausP » 15. jul 2018, 23:16

Efter at have leget med diverse profiler på Helix kassen, og lyd indstillinger på HU’en er jeg stadig ikke rigtigt glad.
Anlægget har stadig meget svært ved at spille rent når der skrues op.
Nok ikke underligt når de originale højtalere er normeret til 20W og forstærkeren giver 35W pr kanal.
Så nu er der bestilt nye højtalere til dørene.
- Så nej Helix opgraderingen, kan ikke stå alene med de originale højtalere, hvis man gerne vil have lidt smæk på.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 124 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af HHKP » 16. jul 2018, 07:14

har monteret Match sættet i min Touran 2012.
Den havde original VW Soundsystem m. 8 højtaler og Amplifier.

Monterede Match PP62DSP forstærker og PP7S-D Sub. ( skulle tilpasset en del da min er 7 pers )

Har for ca. 1 år siden lagt STP BLACK GOLD lyddæmpning i døre ( både børpladen og den plade højtalerne sidder på ) og bund/hjulbrønd.

Det spiller betydeligt beder en det originale, og der er jo utallige justerings muligheder med der software man kan downloade fra audiotec-fischer ( jeg har bare lagt den fil ind, der skulle passe til "Touran 2012 Venstre styret" )
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af GranTurismo » 16. jul 2018, 12:19

ClausP skrev:
15. jul 2018, 23:16
Efter at have leget med diverse profiler på Helix kassen, og lyd indstillinger på HU’en er jeg stadig ikke rigtigt glad.
Anlægget har stadig meget svært ved at spille rent når der skrues op.
Nok ikke underligt når de originale højtalere er normeret til 20W og forstærkeren giver 35W pr kanal.
Så nu er der bestilt nye højtalere til dørene.
- Så nej Helix opgraderingen, kan ikke stå alene med de originale højtalere, hvis man gerne vil have lidt smæk på.
Jeg har ingen problemer med at højttalerne ikke kan tåle de 55W fra min Match PP82DSP.

Jeg tænker dit problem måske skyldes en billig head units som er lavet i Kina?!?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af ClausP » 17. jul 2018, 13:14

GranTurismo skrev:
16. jul 2018, 12:19

Jeg har ingen problemer med at højttalerne ikke kan tåle de 55W fra min Match PP82DSP.

Jeg tænker dit problem måske skyldes en billig head units som er lavet i Kina?!?
Øhhh, jeg ved ikke om VW får fabrikeret Discover Pro MIB2 i Kina!
Men jeg tænker mere at det er fordi at du og jeg har forskellige referencer til hvad god lyd er ;)
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af GranTurismo » 18. jul 2018, 00:42

ClausP skrev:
17. jul 2018, 13:14
GranTurismo skrev:
16. jul 2018, 12:19

Jeg har ingen problemer med at højttalerne ikke kan tåle de 55W fra min Match PP82DSP.

Jeg tænker dit problem måske skyldes en billig head units som er lavet i Kina?!?
Øhhh, jeg ved ikke om VW får fabrikeret Discover Pro MIB2 i Kina!
Men jeg tænker mere at det er fordi at du og jeg har forskellige referencer til hvad god lyd er ;)
Nej den nævnte er ikke lavet i Kina.

Jeg har været stor hifi-freak i mange år, så det kan da godt være vi har forskellige præferencer for god lyd...

De originale højttalere kan sagtens håndtere de 35W, så det skal ikke være argumentet for at skifte. Den bedre lyd skal være argumentet. Men det vil nok stadig ikke løse dit problem, hvis du ikke er tilfreds med lyden fra de originale højttalere.

Nu hvor det er fastlagt at det ikke er den lille head unit, så vil der imo være større chance for at du vil kunne få et godt resultat ved at udskifte dit Helix med en større match forstærker og tilsvarende sub. Hvis man ikke selv har styr på at sætte DSP'en op, så vil jeg anbefale at betale sig fra det, evt. i forbindelse med montering.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af claussor » 18. jul 2018, 01:30

En Discover er ingen garanti for god lyd. Jeg har oplevet lyden svinge meget mellem HU. Fx. Rcd310 til Golf 6 har bedre lyd en rns510.

Fordi skærm og features er gode/stor behøver forstærker ikke være det.

Radioen i min Golf Sportsvan giver også bedre lyd end tilsvarende mmi enhed i min A3. Har Helix PP I dem begge.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af GranTurismo » 18. jul 2018, 01:40

claussor skrev:
18. jul 2018, 01:30
En Discover er ingen garanti for god lyd. Jeg har oplevet lyden svinge meget mellem HU. Fx. Rcd310 til Golf 6 har bedre lyd en rns510.

Fordi skærm og features er gode/stor behøver forstærker ikke være det.

Radioen i min Golf Sportsvan giver også bedre lyd end tilsvarende mmi enhed i min A3. Har Helix PP I dem begge.
Korrekt. Men så ringe er de nu heller ikke, selvom der ikke er en decideret linjeudgang.

Grunden til at jeg spurgte om det var en billig HU fra Kina, er at man ofte hører om folk som har problemer med skratten og forvrængning, når der bliver tilsluttet en Helix til den lille standard HU. Problemer som jeg aldrig har hørt om ved Composition Media og Discover Media.

Jeg mistænker at Claus' problem ligger i at det er en dårlig DSP-fil som AF har udviklet til Golf 7...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af Korreborg » 18. jul 2018, 05:58

Det smarteste ville da være at finde en med en helix kodet til samme bil, og så prøve den. Der var satme smæk på den helix jeg havde, og den forvrængede ikke selv med ret høj volume.

Så der er da nærmere noget galt med enden headunit eller forstærkeren.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af ClausP » 18. jul 2018, 12:32

Hør nu her!

Jeg har måske nok et lidt fintfølende øre- da jeg nok lider lidt at audiofili :D

De problemer jeg har er nok helt i bagatel kategorien for de fleste.

Men en 20W højtaler bygget op i presset pap, i et plastik chassis, med en forholdsvis lille magnet som højst sandsynligt også er dårligt afkølet, kan bare ikke ikke klare presset uden at blive lidt mudret når den får 35W.
Længere er den ikke!
Før eller siden vil spolen også blive så varm at den deformere, og ikke længere bevæger sig frit i magneten.
Hvilket bare vil få det til at lyde endnu værre.

Jeg har fået flere PB'ere fra folk som har haft samme problemer, og har løst "problemerne" med at udskifte højtalerne - primært til VW pnp sættet fra Match / Audiotech Fischer.

Så jeg går samme vej og udskifter højtalerne.
Ingen dsp fil kan ændre på det som jeg anker i mod, at bassen bliver lidt mudret og anmassende når der skrues op.
Det er helt sikkert fordi at højtaller/chassiset ikke kan håndtere overbelastningen.

Og jeg er altså ikke den eneste der ikke er tilfreds med lyden i original højtalerne, når der spændes en Helix forstærker foran. Har fået flere PB'er - senest her i dag. Fra folk der har samme "problem" og vil høre om jeg har løst det.

Det vender jeg så tilbage med når, jeg har fået udskiftet højtalerne ;)

Indtil videre lader jeg lige billederne af original højtalerne tale for sig selv.
Vedhæftede filer
s-l1600-5.jpg
s-l1600-5.jpg (232.86 KiB) Vist 2471 gange
s-l1600-4.jpg
s-l1600-4.jpg (228.07 KiB) Vist 2471 gange
s-l1600-3.jpg
s-l1600-3.jpg (241.75 KiB) Vist 2471 gange
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af GranTurismo » 18. jul 2018, 13:51

ClausP skrev:
18. jul 2018, 12:32
Hør nu her!

Jeg har måske nok et lidt fintfølende øre- da jeg nok lider lidt at audiofili :D

De problemer jeg har er nok helt i bagatel kategorien for de fleste.

Men en 20W højtaler bygget op i presset pap, i et plastik chassis, med en forholdsvis lille magnet som højst sandsynligt også er dårligt afkølet, kan bare ikke ikke klare presset uden at blive lidt mudret når den får 35W.
Længere er den ikke!
Før eller siden vil spolen også blive så varm at den deformere, og ikke længere bevæger sig frit i magneten.
Hvilket bare vil få det til at lyde endnu værre.

Jeg har fået flere PB'ere fra folk som har haft samme problemer, og har løst "problemerne" med at udskifte højtalerne - primært til VW pnp sættet fra Match / Audiotech Fischer.

Så jeg går samme vej og udskifter højtalerne.
Ingen dsp fil kan ændre på det som jeg anker i mod, at bassen bliver lidt mudret og anmassende når der skrues op.
Det er helt sikkert fordi at højtaller/chassiset ikke kan håndtere overbelastningen.

Og jeg er altså ikke den eneste der ikke er tilfreds med lyden i original højtalerne, når der spændes en Helix forstærker foran. Har fået flere PB'er - senest her i dag. Fra folk der har samme "problem" og vil høre om jeg har løst det.

Det vender jeg så tilbage med når, jeg har fået udskiftet højtalerne ;)

Indtil videre lader jeg lige billederne af original højtalerne tale for sig selv.
Når de samme enheder sagtens kan tåle 55W i en Polo, så tror jeg også sagtens de kan håndtere 35W i en Golf. De 20 Watt er jo baseret ud fra at de skal spille dybbas. Det skal de jo ikke i kombination med en Helix, Match eller lignende. Så de kan tåle MEGET mere når de aflastes for dybbas.

Jeg tror du undervurderer hvad man kan med en DSP...

Jeg bruger selv DSP herhjemme og man kan fjerne rigtig meget bulderbas i en DSP. Ofte er det et room-gain som driller og der kan man så skrue ned for det pågældende frekvensområde. Og wupti så forsvinder bulderbassen.

Pap er faktisk et rigtigt godt materiale til højttalerenheder. Jeg bruger selv 4 illuminator som disse til mellembasser i et 4-vejs setup:

http://www.scan-speak.dk/?page_id=160&s ... rod_id=181

Jeg håber da at nye enheder kan afhjælpe dit problem, men jeg tillader mig at tvivle...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af ClausP » 18. jul 2018, 16:16

Jeg tror som ikke rigtigt at denne debat fører til noget brugbart.

Ja, man kan kompensere en masse med DSP, men i bund og grund er det bare at skrue ned for problemerne.
Jeg stoler på at Helix har lavet noget der er OK, og at det ikke der at problemet er.
Vi bliver aldrig enige om at en højtaler i pap med plastik chassis bliver en god højtaler.

Har sådan set været det hele igennem med min gamle Scirocco, som også først blev rigtigt god efter at der kom nye højtalere i.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af GranTurismo » 18. jul 2018, 22:16

ClausP skrev:
18. jul 2018, 16:16
Jeg tror som ikke rigtigt at denne debat fører til noget brugbart.

Ja, man kan kompensere en masse med DSP, men i bund og grund er det bare at skrue ned for problemerne.
Jeg stoler på at Helix har lavet noget der er OK, og at det ikke der at problemet er.
Vi bliver aldrig enige om at en højtaler i pap med plastik chassis bliver en god højtaler.

Har sådan set været det hele igennem med min gamle Scirocco, som også først blev rigtigt god efter at der kom nye højtalere i.
Jeg kom lige til at se din signatur... En Clubsport, er det ikke uden bagsæder og dermed en anden kabineopbygning og dermed en anden akustik? Det kan i hvert fald forklare, at du har svært ved at finde den rigtige fil...

Jeg skrev heller ikke noget om at plastik chassis er godt. Jeg skrev at pap er godt til at lave højttalere af, dermed ment membran og dome...
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af claussor » 18. jul 2018, 23:58

Claus du er velkommen til at lytte til min Sportsvan. Er selv fra Aalborg hvis du har brug for noget at sammenligne med.

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af ClausP » 20. jul 2018, 10:25

GranTurismo skrev:
18. jul 2018, 22:16
Jeg kom lige til at se din signatur... En Clubsport, er det ikke uden bagsæder og dermed en anden kabineopbygning og dermed en anden akustik? Det kan i hvert fald forklare, at du har svært ved at finde den rigtige fil...

Jeg skrev heller ikke noget om at plastik chassis er godt. Jeg skrev at pap er godt til at lave højttalere af, dermed ment membran og dome...
Nej, det er kun Clubsport S som leveres uden bagsæder, eller selvfølgelig hvis den var som varevogn.
Men min er med helt normal bagsæde.

Jeg hæfter ved at du skriver kan tåle, det er bestemt ikke i min verden det samme som at det lyder ordentligt,

Og der er er en hårfin grænse. Da Blaupunkt lavede de først PnP forstærkere, brændte højtalere af fra en side med THA555 og THA475'erne som gav hhv 55W og 75W RMS.
Havde selv sådan en opbygning både i min Golf 5 og senere i min Scirocco.

Nåede at brænde både højtaler og forstærker af, netop fordi at en af bassernes spole blev skudt ud af magneten og kortsluttede. Her endte det også med bedre højtalere.

Som side bemærkning kan jeg sige at jeg måtte skrue betragteligt ned for forstærkerens udgang for ikke at forvrænge med de originale højtalere. Hvorimod det Hertz Hi-Energy højtalere jeg satte i, kunne klare næsten fuld rulle.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af ClausP » 20. jul 2018, 20:35

Fik i dag udskiftet alle mid-bass enhederne med de nye Helix som jeg fik købt.

Der er så ingen tvivl om at de originale har sine begrænsninger.
Damn, det er bare så meget bedre, det ultimative bevis på det kom da jeg lige testede med det fuld rulle på MJ's Earth Song - Clubmix. Nakkehårene rejste sig og ståpels på armene.
Præcis som jeg vil have det, en god fast vel kontrolleret bas og et veldefineret mellemområde hvor alle nuancer er tydelige og klare!

Jeg fik desværre ikke monteret delefiltre og diskanter i dag, da jeg ikke vil klippe i bilens ledningsnet, så skal lige have købt nogle stik som passer med dem i bilen.

Det åbenbarede så bare at diskanterne slet heller ikke kan følge med, de klipper og skratter helt vildt ved fuld styrke, de kan slet ikke håndtere effekten. Så de skal også bare skiftes i en fart.

Tog en lille video snas - men telefonen kan slet ikke følge med, den overstyrer og nedjustere.
Men man kan da se at bassen påvirker billedet :mrgreen:

https://youtu.be/lKlZ_MVf_6s
These users thanked the author ClausP for the post (total 2):
kennyBHarboe
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

M-Bach
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17. feb 2019, 10:36
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af M-Bach » 17. feb 2019, 10:41

Hey
Jeg har lige monteret en helix sub.
Er der en der kan hjælpe med at kode den med en dunkel??

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 212 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af erlingvj » 17. feb 2019, 10:56

ClausP skrev:
20. jul 2018, 20:35
Der er så ingen tvivl om at de originale har sine begrænsninger.
Fuldstændig enig.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af Peder » 20. feb 2019, 20:55

Som tillæg er jeg absolut heller ikke tilfreds med lyden fra helix setuppet, monteret i min Passat b8 variant.
Jeg kan ikke skrue ret meget op før lydbilledet bliver mudret og synes enhederne foran bliver presset meget.

De er taget ud af en tidligere up, hvor jeg synes det spillede fortrinligt.
Det er kodet korrekt til bilen, jf montør.

Jeg er der, at jeg tænker jeg helst piller det ud igen.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af Watcher » 20. feb 2019, 21:46

Peder skrev:Som tillæg er jeg absolut heller ikke tilfreds med lyden fra helix setuppet, monteret i min Passat b8 variant.
Jeg kan ikke skrue ret meget op før lydbilledet bliver mudret og synes enhederne foran bliver presset meget.

De er taget ud af en tidligere up, hvor jeg synes det spillede fortrinligt.
Det er kodet korrekt til bilen, jf montør.

Jeg er der, at jeg tænker jeg helst piller det ud igen.

Jeg oplever en gang imellem at de lydfiler som “passer” til bilen ikke er de helt optimale, så prøver jeg lidt forskellige indtil det lyder godt..


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af Peder » 22. feb 2019, 14:31

Watcher skrev:
20. feb 2019, 21:46
Jeg oplever en gang imellem at de lydfiler som “passer” til bilen ikke er de helt optimale, så prøver jeg lidt forskellige indtil det lyder godt..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var Tim der smed det i, måske jeg skulle prøve ham, inden jeg smider det i fyret.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af Watcher » 22. feb 2019, 14:36

Der er bla kommet en version til golf 7 nu med mindre power i.. så syntes i skulle lege lidt med de lydfiler :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Buusdk
Nyt medlem
Indlæg: 444
Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Montering af Helix sub i Golf 7, og andre alternativer

Indlæg af Buusdk » 5. jun 2019, 13:23

På forstærkeren sidder et lille pot meter, hvorpå bass output kan justeres
.

Jeg har lige monteret en. Og den er også alt alt for dominerende . Jeg arbejder med at finde den rigtige justering

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"