Skratten i højttaler på Golf 7

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
morteng85
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. jun 2017, 09:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Skratten i højttaler på Golf 7

Indlæg af morteng85 » 25. jan 2018, 13:56

Hejsa,

Jeg har en Golf 7 2014 med Composition Media, og har et kedeligt problem. Lyden skratter fra tid til anden i højttalerne, det sker når volumen er på ca 60% og over (60% er jo ikke crazy højt). Det er meget tydeligt når jeg snakker i håndfri telefon, men kan også høres når der er musik på. Det synes dog ikke helt så slemt med musik som med tale. Jeg har kigget tlf. signal er fint og musik har jeg prøvet med Extreme kval. på Spotify.
Det kan være svært at placere lyd nøjagtigt, men jeg er ret sikker på det kommer (i hvert faldet mest) fra de små højttalere i A-stolpen.

Er der nogen der har samme problem eller bud på hvad jeg kan gøre? Er højttalerne brændt sammen?
Golf VII 2014 1.4 TSI

Kvi
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 1. jan 2016, 14:00
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Skratten i højttaler på Golf 7

Indlæg af Kvi » 27. jan 2018, 22:23

morteng85 skrev:Hejsa,

Jeg har en Golf 7 2014 med Composition Media, og har et kedeligt problem. Lyden skratter fra tid til anden i højttalerne, det sker når volumen er på ca 60% og over (60% er jo ikke crazy højt). Det er meget tydeligt når jeg snakker i håndfri telefon, men kan også høres når der er musik på. Det synes dog ikke helt så slemt med musik som med tale. Jeg har kigget tlf. signal er fint og musik har jeg prøvet med Extreme kval. på Spotify.
Det kan være svært at placere lyd nøjagtigt, men jeg er ret sikker på det kommer (i hvert faldet mest) fra de små højttalere i A-stolpen.

Er der nogen der har samme problem eller bud på hvad jeg kan gøre? Er højttalerne brændt sammen?
Havde samme problem ...
defekt ødelagt højtaler i a-stolpe


Sent from my iPhone using Tapatalk

morteng85
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. jun 2017, 09:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skratten i højttaler på Golf 7

Indlæg af morteng85 » 27. jan 2018, 23:04

Hvad kostede det at få det fikset?

Overvejer om man kunne få sat nogle bedre i ved samme lejlighed.
Golf VII 2014 1.4 TSI

Kvi
Nyt medlem
Indlæg: 194
Tilmeldt: 1. jan 2016, 14:00
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Jyllinge
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Skratten i højttaler på Golf 7

Indlæg af Kvi » 27. jan 2018, 23:05

morteng85 skrev:Hvad kostede det at få det fikset?

Overvejer om man kunne få sat nogle bedre i ved samme lejlighed.
Mener jeg gav 500 for to nye a-stolpe højtalere hos VW


Sent from my iPhone using Tapatalk

NikolajS
Helt nyt medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 16. jan 2013, 20:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Skratten i højttaler på Golf 7

Indlæg af NikolajS » 11. mar 2019, 12:38

Jeg melder mig på banen med samme problem.

I morges talte jeg i håndfri - og en anden ringer samtidig til mig. Så tonen der skal give besked om "banke på" får højttaleren til at give en skrald og en skrattelyd begynder.

Ham jeg taler med siger der pludselig er et ekko. Jeg lægger på og ringer op igen - fejlen er der endnu.
Stopper bilen og slukker - starter igen (har før løst el problemer) - og til at starte med er der ikke nogen skratte lyd. Men jo højere jeg skruer op for lyden jo værre bliver der.

Det mærkelige er at lige bagefter ringer jeg ind på et skype-møde som også kører bluetooth lyd - er der ikke noget problem ??
Og når jeg hører musik i radio eksempelvis kan jeg ikke høre nogen skratten. Heller ikke hvis jeg via fader/balance smide alt lyd op i forreste højre højttaler, som jeg føler er der lyden kommer fra.

Rent faktisk lyder det som om der ligger en skrattende højttaler inde i handskerummet :D

Hvordan konstaterede man i jeres tilfælde at det er diskanen i A stolpen der var defekt ?
Audi Q4 e-tron 2021

morteng85
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 8. jun 2017, 09:37
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Skratten i højttaler på Golf 7

Indlæg af morteng85 » 11. mar 2019, 15:47

Det viste sig ikke at være diskanten der var problemet, men en defekt headunit. Løsningen for mig var, at få Rene fra CarTrends til at installere en Discover Pro istedet, så forsvandt problemet.

Dermed ikke sagt at det er løsningen for lige netop dit problem :)
Golf VII 2014 1.4 TSI

NikolajS
Helt nyt medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 16. jan 2013, 20:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Skratten i højttaler på Golf 7

Indlæg af NikolajS » 11. mar 2019, 18:29

Nå. Da jeg satte mig ud i bilen for at køre hjem fra arbejde fejlede højttaler/håndfri ingenting.
Så afventer om fejlen kommer tilbage
Audi Q4 e-tron 2021

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"