Ang. en mini forstærker

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
Superbil
Nyt medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Ang. en mini forstærker

Indlæg af Superbil » 15. maj 2019, 11:37

Hej

Mit nuværende anlæg i bilen kunne godt bruge bare lidt mere power, og da jeg ikke vil ud i det store projekt med nye kabler og ekstern forstærker vil jeg høre om der mon findes en mini forstærker som kan kobles på via ISO stik (altså plug & play) så den bare forstærker det signal, som kommer fra det nuværende anlæg, og derved bliver volumen ligeledes styret derfra.

Jeg er godt klar over, at jeg ikke kan forvente en mega forøgelse af effekten, men er også kun ude efter smule mere.

Findes sådan en mini forstærker eller er det blot ønske tænkning?

Mvh.
Superbil

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Ang. en mini forstærker

Indlæg af GranTurismo » 15. maj 2019, 15:31

Superbil skrev:
15. maj 2019, 11:37
Hej

Mit nuværende anlæg i bilen kunne godt bruge bare lidt mere power, og da jeg ikke vil ud i det store projekt med nye kabler og ekstern forstærker vil jeg høre om der mon findes en mini forstærker som kan kobles på via ISO stik (altså plug & play) så den bare forstærker det signal, som kommer fra det nuværende anlæg, og derved bliver volumen ligeledes styret derfra.

Jeg er godt klar over, at jeg ikke kan forvente en mega forøgelse af effekten, men er også kun ude efter smule mere.

Findes sådan en mini forstærker eller er det blot ønske tænkning?

Mvh.
Superbil
Ja. Bl.a. Audiotec Fischer laver Plug&Play forstærkere som har ISO-stik og kan tilsluttes de fleste bilmærker med en adapter.

De laver en med 4*35W (plus 160W til en eventuel subwoofer) og en med 4*55W (plus 280W til en eventuel subwoofer). De laver også en microudgave som ligeledes laver 4*35W.

De har alle DSP som kan justeres på bl.a. 30 kanals Equallizer og tidsforskydning af kanalerne samt en masse justeringsmuligheder til integration af en eventuel subwoofer (delefrekvens og stejlhed)

https://www.audiotec-fischer.de/en/match/amplifiers/

Jeg har selv den "store" med 4*55W og den er ikke større end at den er placeret bag touchskærmen i min Polo 6C. Jeg har så valgt også at tilslutte en stor sub som er placeret i bagagerummet. Jeg har købt og fået monteret+justeret DSP ved Carsound.
Senest rettet af GranTurismo 15. maj 2019, 15:41, rettet i alt 1 gang.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
TorbenF
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 30. sep 2008, 18:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hedensted
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ang. en mini forstærker

Indlæg af TorbenF » 15. maj 2019, 15:35

Torben
Audi Q4 E-tron, 2021
VW Golf Highline 1,5 TSI, 2019

Superbil
Nyt medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Ang. en mini forstærker

Indlæg af Superbil » 20. maj 2019, 09:03

Tak for de gode input ... vil lige se dem grundigt efter.

Mvh.
Superbil

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"