Hvilken forstærker?

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
GertChristensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13. aug 2014, 18:00
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Hvilken forstærker?

Indlæg af GertChristensen » 9. jul 2019, 14:12

Input søges, da jeg er på udebane her. Hvilken forstærker er at foretrække?
Denne:
https://shop.volkswagen.dk/shop/vw-plug-and-1746p.html
Fylder jo en del i bagagerummet, men er den bedre end denne her:

https://shops.volkswagen.com/de_DE/web/ ... 051419b-10

Nogen som har erfaring med de ovennævnte Helix forstærkere og kan anbefale den ene fremfor den anden?
2018 Golf 7 highline 1,5 tsi evo dsg

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Hvilken forstærker?

Indlæg af GranTurismo » 10. jul 2019, 13:47

Det er samme forstærker og samme to 6,5" basenheder, bare i to forskellige kabinetter.

Jeg ville foretrække den som er placeret i bagagerummet, da den i hjulbrønden er lukket meget inde og har begrænset med luft.

De er iøvrigt produceret af et tysk firma som hedder Audiotec Fischer. De laver også deres egne plug&play løsninger som er dyrere, men har nogle flere muligheder i justering af lyden og tilslutning af tilbehør.

De to Helix skal tilpasses bilen via en dongle, hvorimod Match forstærkerne har indbygget kortlæser, så man kan installere bilspecifikke lydfiler. Derudover kan man selv indstille på alle parametre i Match DSP'en, f.eks. delefrekvens, stejlhed, tidsforsinkelse på de enkelte kanaler, 30 kanals Equalizer m.m.
Endnu en fordel ved Match er at forstærkeren kan placeres foran, så det kun er kablet til subwooferen som skal trækkes bagud til bagagerummet i stedet for hele kabelsættet.

Dette er et tilsvarende sæt fra Audiotec Fischer, hvor man kan vælge mellem 3 forskellige subwoofere:

https://www.carsound.dk/produkt.asp?id= ... _subwoofer

Af de 3 subs ville jeg nok vælge den lille med en enkelt 8". Jeg har dog selv valgt et endnu større sæt med 500W og to 10".

De laver også opgraderingshøjttalere, f.eks. disse til Golf7 og Polo5 foran:

https://www.carsound.dk/produkt.asp?id=27215
These users thanked the author GranTurismo for the post:
GertChristensen
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

GertChristensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13. aug 2014, 18:00
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken forstærker?

Indlæg af GertChristensen » 10. jul 2019, 16:13

Tak for svar GrandTurisme

Det giver så lige nogle spørgsmål:

Hvor kan man evt gemme forstærkeren foran? Der følger et kabel med på kun 1 m.

Kan man afmontere subwoofer (placeret stående i bagagerummet) i det tilfælde at man har behov for at bruge bagagerummet?

Havde egentligt tænkt at vælge den subwoofer, som ligger i reservehjulsbrønden, hvis jeg vælger sættet fra Audiotec Fisher, men ikke hvis den har “dårlig lyd”.

Det sæt du henviser til, vil det passe til VW Golf 7 (fra 2018)?
2018 Golf 7 highline 1,5 tsi evo dsg

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Hvilken forstærker?

Indlæg af GranTurismo » 10. jul 2019, 16:35

GertChristensen skrev:
10. jul 2019, 16:13
Tak for svar GrandTurisme

Det giver så lige nogle spørgsmål:

Hvor kan man evt gemme forstærkeren foran? Der følger et kabel med på kun 1 m.

Kan man afmontere subwoofer (placeret stående i bagagerummet) i det tilfælde at man har behov for at bruge bagagerummet?

Havde egentligt tænkt at vælge den subwoofer, som ligger i reservehjulsbrønden, hvis jeg vælger sættet fra Audiotec Fisher, men ikke hvis den har “dårlig lyd”.

Det sæt du henviser til, vil det passe til VW Golf 7 (fra 2018)?
Der er typisk 3 steder at placere forstærkeren foran: Under et sæde, i handskerummet eller som mig bag instrumentbrættet. På min Polo 6C sidder head-unit i handskerummet og derfor er der plads bag selve skærmen til forstærkeren.

Ja man kan nemt afmontere sub'en. Den sidder kilkket på med et stik. Det gør jeg af og til i min lille Polo hvor den kæmpe sub fylder næsten halvdelen af pladsen. :lol:

Jeg ville i det sæt vælge den med en enkelt 8" hvis du ikke har fuld fokus på at det bare skal være højt. Den er ret lille, 20 cm høj. En 8" enhed spiller dybere end en 6,5". Men fordi der kun er 1 istedet for 2 så er den lidt mindre effektiv
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5568
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 367 times

Re: Hvilken forstærker?

Indlæg af GranTurismo » 10. jul 2019, 16:47

De laver f.eks. også en touchskærm-fjernbetjening som har hukommelse til 20 lydsetups.

Så kan man f.eks. lave dedikerede/optimerede lydsetups til hvert enkelt sæde i bilen og til forskellige musik stile som Jazz, Klassisk, Rock, Country, Pop, Elektronisk osv.

https://www.audiotec-fischer.de/en/brax ... te-control

Billede
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

GertChristensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 13. aug 2014, 18:00
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Hvilken forstærker?

Indlæg af GertChristensen » 10. jul 2019, 17:21

Igen, tak for udførlige svar, GrandTurismo.

Headunit i min Golf sidder også i handskerummet, så mon ikke jeg har samme mulighed for at gemme forstærkeren bag radioen. Eller under et forsæde.
GranTurismo skrev:
10. jul 2019, 16:47
De laver f.eks. også en touchskærm-fjernbetjening som har hukommelse til 20 lydsetups.

Så kan man f.eks. lave dedikerede/optimerede lydsetups til hvert enkelt sæde i bilen og til forskellige musik stile som Jazz, Klassisk, Rock, Country, Pop, Elektronisk osv.

https://www.audiotec-fischer.de/en/brax ... te-control

Billede
Den er super lækker, den der! :)
2018 Golf 7 highline 1,5 tsi evo dsg

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"