Problemer med forstærker ikke tænder, mistænker STEL :)

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
jamez
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 28. sep 2008, 20:27
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Problemer med forstærker ikke tænder, mistænker STEL :)

Indlæg af jamez » 10. apr 2009, 19:08

Hej

Fik batteriet ud og der var sørme et fint plast hul til kabinen, så trak alle ledninger idag, men min Infinity Basslink II gider ikke tænde desværre.

Tror det kan være et problem med jordforbindelsen, er ikke sikker på den er helt optimal. Er det et korrekt symptom på en amp der ikke vil tænde, manglende jord?

Hvor finder jeg en god jordforbindelse i en golf(6), lige nu bruger jeg reservehjulsbrønden men har mistænkt den for at være af alu og ikke helt så "jord" agtig.
Senest rettet af jamez 10. apr 2009, 20:24, rettet i alt 1 gang.

clayton
Nyt medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 13. okt 2008, 20:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer med forstærker ikke tænder, mistænker jord

Indlæg af clayton » 10. apr 2009, 19:46

Det hedder stel forbindelse i en bil! alu leder fint nok... først skal du finde ud af om din forstærker virker! et par prøveledninger og husk den skal have et + signal (styre signal) fra HU, for at tænde.....:-)

jamez
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 28. sep 2008, 20:27
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer med forstærker ikke tænder, mistænker STEL :)

Indlæg af jamez » 10. apr 2009, 20:24

haha ja ok stel sæføli...

Test kabler mener du så et kabel fra + til + og - til - ? dvs. direkte fra batteri til amp...

Har en anden amp jeg kan smide på og se om den tænder faktisk.

Problemet er lidt med den manglende lineout fra VAG headunit at jeg har måtte tage signalet fra højtaler terminalerne og bruge highpass indgangen og den har derfor en auto on feature som burde tænde den når der er signal på højtaler terminalerne. Men nada.

Jeg må måle med voltmeter på alle ledninger, der burde være 12v på + og stel ikke? Vil der være noget målbart på højtaler kablerne?

clayton
Nyt medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 13. okt 2008, 20:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer med forstærker ikke tænder, mistænker STEL :)

Indlæg af clayton » 10. apr 2009, 21:00

OK... JA så burde den tænde... er der slet ikke en terminal til styrestrøm!?

Mener der er en linie udagng på den HU, det skal tages i det 12 pol Fakra-stik bag på radioen, det giver glart også den bedste lyd.... :-)

jamez
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 28. sep 2008, 20:27
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Problemer med forstærker ikke tænder, mistænker STEL :)

Indlæg af jamez » 10. apr 2009, 22:35

Ok det ville være super fedt med en linie udegang, den går jo allerede til en "dynaudio" forstærker under førersædet hvor jeg tapper signalerne fra højtalerkablerne. Tror bare måske det er noget CANBUS agtigt noget som ikke helt kan bruges.

Dog skal det siges at alle højtalerkabler fra headunit også går til den "dynaudio" amp så den bruger sikkert også highpass indgangene, tror ikke RCD-310 HU har et line out, har skrevet og spurgt VW om det et par gange.

Der er også et styre signal ind på basforstærkeren, bliver tricky at finde ud af hvilket der er styre signal fra HU til "dynaudio" amp.

Brugeravatar
SilverLine
Nyt medlem
Indlæg: 197
Tilmeldt: 23. jun 2008, 21:53
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Svendborg (Syd Fyn)
Has thanked: 3 times
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Problemer med forstærker ikke tænder, mistænker STEL :)

Indlæg af SilverLine » 28. apr 2009, 06:17

jamez skrev:Ok det ville være super fedt med en linie udegang, den går jo allerede til en "dynaudio" forstærker under førersædet hvor jeg tapper signalerne fra højtalerkablerne. Tror bare måske det er noget CANBUS agtigt noget som ikke helt kan bruges.

Dog skal det siges at alle højtalerkabler fra headunit også går til den "dynaudio" amp så den bruger sikkert også highpass indgangene, tror ikke RCD-310 HU har et line out, har skrevet og spurgt VW om det et par gange.

Der er også et styre signal ind på basforstærkeren, bliver tricky at finde ud af hvilket der er styre signal fra HU til "dynaudio" amp.
For at udelukke nogen ting. Så prøver du lige at tage din forstærker ud i motorrummet til dit batteri. Så starter du med at ligge en lus mellem remote og plus klemmen på din forstærker. Så finder du noget lampeledning eller lig., og får monteret på dit batteri (hold øje med hvilken der er hhv stel og plus) Og så holder du den anden enden af lampeledningen direkte på forstærkeren (altså stel på stel og plus på enten plus klemmen eller remoten) Nu SKAL din forstærker tænde, hvis den ikke fejler noget.
"Four rings, to rule them all"

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"