Montering af radio golf 4

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
johnnyn
Nyt medlem
Indlæg: 195
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Montering af radio golf 4

Indlæg af johnnyn » 22. apr 2009, 09:12

Er der andre end mig der har haft problemer med at få plads til stik osv, bag radioen i en golf 4? Synes tit en radio er svær og skubbe der ind, og den hænger lidt ud, pga manglende plads bag radioen, til alle de ledninger der nu er med de nye radioer nu om dage. evt nogle tip til hvordan det kan pakkes godt?
- VW Golf mk4 GTI

Pema
Helt nyt medlem
Indlæg: 94
Tilmeldt: 15. jun 2008, 07:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Montering af radio golf 4

Indlæg af Pema » 2. maj 2009, 11:25

Da jeg stod med samme problem endte jeg med at pille plasticafdækningen af, så kan du komme ind bagfra. Hvis det er ok at det skal skilles ad igen når radioen engang skal ud, så har du også gode muligheder for at binde op, isolere med skum osv., så du ikke ender med noget som rasler.

Afdækningen pilles af fra mellem sædrne og frem:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=958556
Audi A3 Sportback 2.0 TFSI Quattro, 2007

Brugeravatar
mart!n
Aktiv medlem
Indlæg: 3092
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Montering af radio golf 4

Indlæg af mart!n » 2. maj 2009, 13:15

Jeg plejer somregel at sætte alle stik til i radioen og så holde den så langt op til hullet som mulig hvor jeg stadig kan få en hånd ind.

Der er nogle "huller" i begge sider inde i bunden af hullet til radioen. Der skubber jeg så antenne og antenne forstærker så langt jeg kan få ind i hullet mod førersiden og de andre ledninger over mod passergersiden.

Prøver at få den så langt ind at de ligesom guider sig selv resten af vejen når jeg skubber radioen ind.
Det lykkedes ikke altid lige i de første 5-10 forsøg, men med lidt tålmodighed og søgen efter hvor der evt ellers kan være plads hjælper somregel.

Det er ikke kun Golf 4 der har der problem. Det er vist godt og vel alle nyere biler...
mart!n - Liljedahl.eu
Billede @Dub_Collective
2013 Polo 6R GT
2015 Golf 7 TSI R-Line

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Re: Montering af radio golf 4

Indlæg af Gubbi » 2. maj 2009, 14:28

du skal lige "trykke" ledningerne nedad inden du skubber radioen ind, så passer det helt fint - der er nemlig plads nedenunder til ledninger / stik mv.

gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"