Problemer med Blaupunkt aktiv sub i Octavia II

Alt vedr. radioer, højtalere, forstærkere, antenner mv.
Besvar
Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Problemer med Blaupunkt aktiv sub i Octavia II

Indlæg af Anders D » 18. maj 2009, 09:16

Hej

Jeg har monteret en Blaupunkt THb 210A i min Octavia med følgende konfiguration:

2x 12v trukket fra sikringsboksen i motorrummet
Stel trukket fra stelpunkt hvor afdækningen under instrumentbordet er skruet fast, lige omkring ratstammen.

High-input signal har jeg taget fra radioens output til højttalerne i fordørene.

210A tænder på signal på input, dvs. der er ingen remote ledning.

Mit problem er at subben tænder for radioen og det giver "bump bump" lyde når jeg tænder radioen. På statusdioden kan jeg se, at subben er slukket når jeg låser bilen op, åbner døren og sætter mig ind. Så snart jeg lukker døren, tænder subben og når jeg så tænder radioen eller sætter tænding på, siger den bump bump.

Jeg tænker selv dårlig stel, men ovenstående med on/off driller mig i første omgang. Stellen virker meget meget kraftig og ville jeg ikke tænke var et problem.

Synes i jeg skal prøve at flytte stellen?
Senest rettet af Anders D 25. maj 2009, 08:46, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Problemer med Blaupunkt aktiv sub i Octavia II

Indlæg af Realtor » 20. maj 2009, 13:57

har den samme sub, og har også skrevet herinde vedr. samme problem. Jeg havde lidt tvivlsom stel før, og skiftede så til direkte på en af skruerne ved sædeskinnen og den siger det stadig.

Min kører så via phono udgange fra min blaupunkt THA-475 forstærker og med RCA kabler.

jeg tror selv det har noget at gøre med at den selvtænder ved signal, idet den jo ikke har remote, men tror ikke der er noget at gøre. Hvad er du egentlig kommet frem til af indstillinger? Er selv noob indenfor området, og fatter hat af det fase, cut off osv.
2020 Audi E-tron 55

Besvar

Tilbage til "ICE - Generelt"