Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Juel » 15. jun 2015, 10:57

Hej Vaggere :)

Jeg skrev for noget tid siden og spurgte til erfaring med Kina radioer, og de fik ikke god kritik. Men igen folk herinde er jo lidt konservative, og meget "det skal være originalt" og "man kan da ikke chiptune selv, det er kun pro's der kan det" i holdningen, lidt bange for at prøve nyt har jeg indtryk af :D Men jeg synes nu alligevel jeg vil fortælle om en verden uden RNS, og alle deres begrænsninger ;)

Billede

Jeg har købt en Newsmy NU5261, og det var der flere grunde til.

1. Det er en model der er mange i Android udvikler miljøet der har, og der er allerede lavet 3 forskellige android builds til den udenom fabrikanten. Bla. xdAuto som jeg selv kører med.
2. Den har en opløsning på 1024x600 og har en størrelse på 8”
3. Den har 2 GB ram, og en 1,6Ghz Quad-core cpu.
4. Den er lavet til VAG modellerne, så den passer 100% lige i hullet, og har indbygget can-bus modul! :D
5. Brugerne på forums roste den rigtige meget  Vigtigt argument for mig!

Installationen:
Det var simpelthen plug and play, stikket passer lige i. Udfordringerne ligger i at placere GPS antennen, dan har jeg sat i forruden oppe i hjørnet. Og så har Headuniten sin egen Android boks, som skal placeres et sted man kan komme til den nemt! Dette er ikke et problem i en Touran, den passer lige ind bag side beklædningen, og det låg kan åbnet med en hånd.

Opsætning/brug:
Ud af papkassen er der den originale firmware på og original android på. Så efter at jeg havde sikret mig at den virkede med bilen, så blev den opdateret til den nyeste xdAuto 1.1.6c. Og så blev der ellers installeret Nokia Here og alle mine streamings apps. Og Torgue Pro ligger også på, og med en lille ELM327 bluetooth enhed så kan man se hvad motoren laver ;) Headuniten har 2 Bluetooth radioer, så den ene kan permanent bruges til ODB og den anden til f.eks. tlf.

Erfaringer/fejl:
Nu har jeg kørt og max pillet ved den i 14 dage, og jeg må sige, at jeg er MEGET tilfreds. Den fysiske kvalitet på headuniten virker rigtig lækker, og Radio modulet i den har god modtage evne, jeg har monteret en 2->1 fakra adapter. Forstærkeren i den er MEGET bedre end den originale cd-afspiller! Der er mere dynamik og power i nu. Touch skærmen reagere på fuld højde med nye mobiler, og farverne i den er flotte. Nogen kan ikke lide at den er blank, men det genere nu ikke mig (nogen sætter en mat folie på). Den er meget lysstærk, så det er bestemt et plus. Og så er den MEGET hurtigere end min vens RNS510, som er en sløv og kedelig headunit i forhold til :D

Jeg bruger pt min mobil til at lave wifi hotspot, og får internet den vej igennem, men man kan bruge USB dongle og sætte direkte i, så den altid har Inet. Jeg skal have fundet sådan en.

Der kommer fejl fix/nye features en gang om ugen pt.! Det er sq hurtigere end mobil producenterne :D

RDS på radioen virker ikke endnu, jeg er ligeglad, men det kan jo være andre ikke er 

Mht. canbus, så kan enheden se om døre er åbne, og hvor tæt baksensorene er på ting + vise klima i de nyere. Man kan også selv definere hvad hver knap på rattet skal bruges til! (jeg har ikke rat knapper, men de andre brugere bruger det)

Jeg har ingen aktier i firmaet, men jeg købte min her: (ca 1½uges levering og god support)
http://exclusivecarauto.com/android-rad ... -1017.html

Her kan findes en over 500!!! Sider lang tråd om den, i universal modellen hedder den NU3001, men det er samme HW og FW som til den VW specifikke.
http://forum.xda-developers.com/android ... d-t2865525

Og her noget mere teknisk info, også om hvordan man lægger en anden android på:
http://forum.xda-developers.com/wiki/Ne ... Pad_NU3001

På Github er der også en masse:
https://github.com/Nu3001

Og så skal det lige siges, at dem der har set den er TOP misundelige, men ja den er også bare fed :D
Den understøtter også bakkamera, og DVR til kamera i forruden!

Så jo Kina kan godt når de vil ;)
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Anders D » 15. jun 2015, 11:58

Når bilen har holdt stille og låst, er enheden så lukket helt ned eller hvordan. Går der et stykke tid eller lukker den helt ned med det samme man slukke motor eller låser bilen?

Og hvad så når man låser bilen op, pre booter den ligesom rns 510 eller er den i en slags dvale og klar med det samme?
Jeg synes de på videoerne flere gange må trykke på et ikon to gange. Opfatter den ikke altid input første gang i din reelle verden?

Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Juel » 15. jun 2015, 12:04

Hej Anders.

Der er kommet mange forbedringer siden de videoer er lavet, den ene er at vi selv kan bestemmer hvor lang tid radioen skal være i dvale før den slukker, op til et par dage, så vidt jeg husker.
Min er sat til 24timers dvale, så hvis bilen er slukket mere end 24 timer, så slukker radioen helt. Det betyder at indenfor 24timer (i min bil) vågner radioen med det samme, og reagerer med det samme. I hver fald så hurtigt som jeg sætter min finger på ;) Men jeg kan prøve senere om den er frisk i samme sekund skærmen tænder :)

Jeg har til dato endnu ikke oplevet, at den ikke har reageret når jeg trykker, den slags ville jeg blive sindsyg over, der er jeg lidt pernittengrynet :D Og touch skærmen er meget mere følsom end RNS510 i hvert fald, har kun prøvet 315'eren en enkelt gang..
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af carstenhjorth » 15. jun 2015, 12:10

Super info, tak for det.
Hvor lang er ledningen til den eksterne boks, kan den nå til handskerummet?
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Anders D » 15. jun 2015, 12:21

Juel, tak for svaret.

1) 'Tror' Android apps at det er en Tablet der "ligger ned"/er i horisontal mode - her tænker jeg f.eks. på din Here app eller Spotify, er der en sandsynlighed for at visse apps vises som alm. opretstående rotation?

2) er 'Radio' en app der ikke kan køre samtidig med f.eks. Google Maps?

Fabia Combi
Medlem
Indlæg: 1118
Tilmeldt: 11. jul 2008, 20:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Fabia Combi » 15. jun 2015, 12:30

Virker Fartkontrol.nu på den?

Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Juel » 15. jun 2015, 12:36

Hej Carsten selv tak, synes jo bare at I skulle høre om min erfaring med den "billige" løsning :) Ja ledningen har intet problem med at nå fra en Tourans centerkonsol helt ud til døren, så den er rigelig lang :)

Anders, selv tak :) 1. Ja det var sq egentligt et godt spørgsmål, det er jo lidt svært at forklare, min Here ser i hvert fald fin ud, jeg kan jo tage et billede senere. Telmore Musik ser tosset ud imens den starter op, men når man er inde så virker det fint, selv om man måske godt kunne have brugt en skærm i fullHD. 2. Ja det er jo en Android, så intet problem i det, har kørt med radio og Google maps så sent som i weekenden :)

Fabia Combi: Godt spørgsmål, tester på vej hjem ;)
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Kevinff » 15. jun 2015, 12:49

Hvordan ser det ud med streaming af musik fra ens telefon til enheden? Feks hvis en person bag i bilen sidder og gerne vil høre musik via deres Spotify er det så lige til eller skal man bruge appen på Android radioen?

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Anders D » 15. jun 2015, 12:54

Juel skrev:har kørt med radio og Google maps så sent som i weekenden :)
1) Hvis man så kører og viser Google Maps (med tilhørende stemmeadviseringer) og skruer op og ned med den fysiske knap, er det så for lyden for hele enheden eller for Google Maps. Reagerer Radio app'en på den fysiske knap, når radio app'en kører i baggrunden (f.eks. mens førnævnte Maps kører)?

2) Hvis Radio app'en kører og spiller lyd, og man går ind i en anden lydgivende app, (her tænker jeg ikke på Google Maps som selv er så klog at den kan dæmpe lyden fra f.eks. Spotify på en Android telefon (i hvert fald på Lollipop)), spiller lyden fra begge app's samtidig oveni hinanden, eller er app'en klog nok til at "slukke" for radioen når en anden højere prioriteret (den app der er i fokus) spiller lyd?

3) Hvor lang tid er den om at boote når den har været helt nede i hi? Og starter den på det når døren åbnes ligesom RNS?

4) Hvis man går ind i telefon app'en (underforstået til bluetooth) forstår den så selv at slukke for alt andet lyd end telefon og vende tilbage til tidligere lydkilde-app bagefter?

Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Juel » 15. jun 2015, 13:10

Hej Kevin.
Godt spørgsmål, det har jeg slet ikke leget med, fordi jeg jo netop gerne ville væk fra det, men enheden supportere MiraCast og Airpin, så mon dog ikke det kan gøres den vej igennem, hvis man ikke bare kan bluetooth streame. Fordelen her er jo at alt hvad der findes android apps til, kan enheden ;)

Anders: 1. Ja radio appen reagere på vol knappen, når man kører med. f.eks. maps :) Så jeg vil mene det er for det hele, men der vist noget med at man kan sætte en fast vol i maps og andre navs.. Jeg lurer lige ;)
2. Ja det synes jeg var sådan det virkede, men tester lige med maps på vej hjem, så ser vi hvad der sker, og den helt muter baggrunden eller bare fader.
3. Helt fra slukket er det som en mobil, jeg kan tage tid, men det sker kun efter en weekend for mig, og man kan jo sætte tiden op, men en android har også godt af at blive helt slukket af og til :) Og man burde jo kunne få den til det via canbussen, da det også er den der slukker enheden, udviklerne prøver at få Headunit coden så de selv kan lave settings til den slags, pt. tænder den først når jeg sætter nøgle i.
4. Pas, jeg har valgt ikke at bruge telefon delen i den, jeg har et konge headset, hvor modtageren ikke engang kan høre at man køre i bil, så det vil jeg hellere bruge, men igen jeg kan da teste ;)


Jeg får sq travlt senere :D
Senest rettet af Juel 15. jun 2015, 13:15, rettet i alt 1 gang.
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Anders D » 15. jun 2015, 13:14

Ærgerligt du ikke lige er skarp på det med bluetooth, for hvis den holder sig vågen og ikke smider BT forbindelsen når man forlader bilen, så er det noget upraktisk at den står tændt ude i garagen hvor min telefon har fin forbindelse til inde i huset via BT. Så kræver det jo manuelt at man forbinder bluetooth med henblik på telefoni og afbryder hver gang man forlader bilen..

Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Juel » 15. jun 2015, 13:18

Tjaa det er jo Android, så du kan jo bare have en hjælper app installeret, der f.eks. siger "ved slukning af skærm, skal bluetooth deaktiveres" "ved tænding af skærm skal bluetooth aktiveres" den slags findes der jo.
Det fede ved Android er jo at man kan skræddersy det som man har lyst :) Men jeg tester lige om den selv slukker for bluetooth :)
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Anders D » 15. jun 2015, 13:23

Du har ret. Der har vi jo Tasker eller Locale.

Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Juel » 15. jun 2015, 13:29

Nemlig ;) Men det kan jo være at den gør det standard. :)
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Anders D » 15. jun 2015, 13:30

Er mikrofonen lille nok til at passe ind i loft lampen?

Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Juel » 15. jun 2015, 13:38

Pas, kommer an på hvordan du vil bygge den ind, men den er med std. jack stik, så du kan jo evt finde en lille en der kan, eller selv lodde en ledning :)
Det er denne type der følger med: Billede
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

bluzzer
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af bluzzer » 15. jun 2015, 13:52

Ved godt at jeg sagtens kan finde en video på youtube, men som du selv skriver er der sket meget ved de nye opdateringen af denne HU.

Kunne du ikke prøve at tage en lille video der viser hvordan den arbejder rundt i menuerne. Jeg tænker mest på hastigheden da det er det der er altafgørende for mig :)


Kan der sidde simkort i den til data?

Hvordan er den med sd kort, usb osv? :)
Golf 4 TDI 90hk
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans

Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Juel » 15. jun 2015, 14:21

Hej bluzzer :)

Jow det kan jeg da godt, hvad vil I gerne se? Så kan jeg da lege lidt :D
Og tro mig, den slags er også altafgørende for mig..
Nej ikke plads til sim, men som jeg skrev kan den tage en usb dongle dvs en 3/4G enhed, jeg bruger pt wifi hotspot fra min tlf.. den har nemlig også Wifi :)
Men jeg skal have testet med en dongle, jeg har et data delings simkort liggende :)

Der er plads til et SD kort i enheden, og den har en USB port, SD har jeg brugt virker som i en tlf. USB har jeg indtil videre kun brugt til at opdatere den med.. Den har også noget HDMI udgang så vidt jeg husker :)
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

Kims
Nyt medlem
Indlæg: 431
Tilmeldt: 22. apr 2009, 21:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 26 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Kims » 15. jun 2015, 14:26

Juel skrev:Jow det kan jeg da godt, hvad vil I gerne se? Så kan jeg da lege lidt :D
Det er din headunit du skal filme, ikke dig selv :lol:
Citroen Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDI EAT6
Fiat Punto 1.2 2000
Renault Grand Scenic 1.5DCI 2011
Seat Ibiza 1.4TDI Ecomotive 2009

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Anders D » 15. jun 2015, 14:29

Kims skrev:
Juel skrev:Jow det kan jeg da godt, hvad vil I gerne se? Så kan jeg da lege lidt :D
Det er din headunit du skal filme, ikke dig selv :lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :arrow: :twisted:

bluzzer
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af bluzzer » 15. jun 2015, 14:29

Det tendere jo mere og mere til den perfekte HU :D

Jeg kan ikke helt finde ud af deres hjemmeside, for der er en del at vælge imellem men umiddelbart ligner de hinanden :)?
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2015-06-15 kl. 15.28.30.png
Skærmbillede 2015-06-15 kl. 15.28.30.png (210.93 KiB) Vist 18051 gange
Golf 4 TDI 90hk
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans

Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Juel » 15. jun 2015, 14:37

Kims skrev:
Juel skrev:Jow det kan jeg da godt, hvad vil I gerne se? Så kan jeg da lege lidt :D
Det er din headunit du skal filme, ikke dig selv :lol:
EJ!! Nu havde jeg lige fundet Mankinien frem!! Pis os! :cry: :mrgreen:

bluzzer: Det ved jeg ikke om den er, nogen har jo andre krav, den har f.eks. ikke lineouts så der skal man bruge high/low omformere. Og så kan den vist ikke vise navigation i MFD+ (jeg har kun MFD) Det burde jo kunne laves via CAN-BUS'en, men jeg er ikke kommet så lagt med at læse op på can-bus og den radio, ellers ville jeg kode noget selv :) PT. er jeg ved at ODB tune min Touran, og der er så rigeligt man skal sætte sig ind i der ;)

Men den jeg har, er den øverste på den liste du har postet.. Og du skal PASSE på og lave god research med de andre modeller, nogen af dem man læser om er noget værre skrammel med 1000 fejl.. Men den anden her, er der mange der udvikler til, og det giver altid et fedt resultat :)
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

changer
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 14. nov 2009, 23:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af changer » 15. jun 2015, 14:41

Ved du om det er muligt at bruge bilens egen mikrofon og GPS antenne hvis den allerede har det?

2011 Golf VI Highline 1,6TDI 105hk - Xenon, R-Baglygter, KESSY, Dynaudio, RNS-315, DCC, Fuld el. spejle, PDC for+bag, Læderkabine, El just. førersæde

Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Juel » 15. jun 2015, 14:47

changer skrev:Ved du om det er muligt at bruge bilens egen mikrofon og GPS antenne hvis den allerede har det?
Så vidt jeg ved har den originale et Fakra stik ikke? så måske med en fakra til SMA adapter, men jeg har ingen erfaring, min har ikke en original antenne.
Hvis bilens mikrofon er med jack så ja, ellers tror jeg ikke, igen det kan jeg ikke teste på min, min far var lidt nærrig da han købte den i sin tid, det er kun en Trend, og ikke en Highline :/

Billede
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

bluzzer
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af bluzzer » 15. jun 2015, 15:06

Ja det jo en væsentlig ting om det virker :)
Golf 4 TDI 90hk
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans

changer
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 14. nov 2009, 23:47
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af changer » 15. jun 2015, 15:07

Juel skrev:
changer skrev:Ved du om det er muligt at bruge bilens egen mikrofon og GPS antenne hvis den allerede har det?
Så vidt jeg ved har den originale et Fakra stik ikke? så måske med en fakra til SMA adapter, men jeg har ingen erfaring, min har ikke en original antenne.
Hvis bilens mikrofon er med jack så ja, ellers tror jeg ikke, igen det kan jeg ikke teste på min, min far var lidt nærrig da han købte den i sin tid, det er kun en Trend, og ikke en Highline :/

Billede
Det kunne ellers være fint hvis man kunne slippe for ekstra ledninger og besvær med at føre mikrofon igennem beklædningen osv.
Men som du siger er der jo masser af muligheder når den kører Android. Det skal helt klart overvejes :D

2011 Golf VI Highline 1,6TDI 105hk - Xenon, R-Baglygter, KESSY, Dynaudio, RNS-315, DCC, Fuld el. spejle, PDC for+bag, Læderkabine, El just. førersæde

Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Juel » 15. jun 2015, 17:20

OK her er en masse svar, men først en video (den er svær at tage uden at der kommer genskin i det gode vejr, så display kvaliteten kommer ikke til sin ret!..) : Og det er synd I ikke kan mærke bassen, fordi den er super god! ;) En mobil mikrofon er ikke god til lydkval..
https://youtu.be/LXmBW-AUdFg

Og så svar på nogle af spørgsmålene:
1. Ja den virker med fartkontrol.nu finder fint gps, men menuerne er ikke alle steder helt brugbare: (der må kunne fås en app der bestemmer om den står eller ligger ned)
Billede
Billede

2. Når der er navigations lyd i Here og Maps, så virker det med nedtoning af lyd fra radioen, men IKKE fra streaming apps! I streaming apps følges de ad.. Billeder af Here og Maps:
Billede
Billede
Kan ikke vise med navi, da den holder i indkørslen ;)

3.Varm boot tid = 4 sek, og den reagere når skærmen tænder! Kold boot tid ca 40 sek.

4. Bluetooth SLUKKER når man tager nøglen ud af bilen, det samme gør Wifi :)

Lige et billede af hvad der sker når man åbner døren:
Billede
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

Juel
Medlem
Indlæg: 572
Tilmeldt: 2. nov 2008, 17:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 11 times
Been thanked: 2 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Juel » 15. jun 2015, 17:31

Kevinff skrev:Hvordan ser det ud med streaming af musik fra ens telefon til enheden? Feks hvis en person bag i bilen sidder og gerne vil høre musik via deres Spotify er det så lige til eller skal man bruge appen på Android radioen?
Ja Det kan den via BT er testet i dag ;) Virker fint :)
Mvh
Morten
Audi A6 C7 Allroad 3.0 TDI 313Hk
E-Golf 7.5
G1 cab, 2,1L 16v m. megasquirt..

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Anders D » 15. jun 2015, 17:34

Virker viper4android godt nok på den for så vidt angår bass boost i 40 Hz området og Clarity?

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Anmeldelse af Android radio Til VAG - Newsmy NU5261

Indlæg af Kevinff » 15. jun 2015, 17:43

Juel skrev:
Kevinff skrev:Hvordan ser det ud med streaming af musik fra ens telefon til enheden? Feks hvis en person bag i bilen sidder og gerne vil høre musik via deres Spotify er det så lige til eller skal man bruge appen på Android radioen?
Ja Det kan den via BT er testet i dag ;) Virker fint :)
det lyder godt :P så er spørgsmålet bare om den kan lave pilevisning i mit info display i speedometeret (Leon) som min nuværende gør :)

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"