Composition Media gen 2 opdatering APP-Connect

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Composition Media gen 2 opdatering APP-Connect

Indlæg af aknedude » 31. dec 2015, 12:49

GaSelle skrev:Mener også, at det er utroligt, at det er (dyrt) ekstraudstyr i fx Passat, der jo ikke er billig. Det er standard på alle Superb fx.

Er det ikke "kun" i Superb Style modellen det er standart. det koster i alle de andre også i Fabia Og oct.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Composition Media gen 2 opdatering APP-Connect

Indlæg af GaSelle » 31. dec 2015, 16:24

aknedude skrev:
GaSelle skrev:Mener også, at det er utroligt, at det er (dyrt) ekstraudstyr i fx Passat, der jo ikke er billig. Det er standard på alle Superb fx.

Er det ikke "kun" i Superb Style modellen det er standart. det koster i alle de andre også i Fabia Og oct.
Det er standard lige fra Active ;)

andefeldt
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 12. mar 2016, 08:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Composition Media Gen 2 Opdatering App-connect

Indlæg af andefeldt » 12. mar 2016, 08:14

Hej,

jeg er ret forvirret over alt dette.

Jeg har den nye touran highline med iphone kombatibelt usb stik (men bestilt uden app-connect, tanketorsk!) og composition media gen. 2. Bilen blev produceret i uge 3 2016.

Jeg har ikke app-connect logo under menuen. Min viser ikke apple, android eller andre logoer under opstart - kun vw. Det undrer mig meget, at jeg ikke kan få en software opdatering, så jeg kan få app-connect!

En forhandler har sagt, at sålænge det er en gen. 2, så kommer der en opdatering. En anden siger, at hvis app-connect logoet ikke er der nu, så kan den ikke opdateres. Skandinavisk motor ville undersøge sagen, men er endnu ikke vendt tilbage med et svar (3 uger siden forespørgslen). På den tyske car-net side (vw) skriver, at det endnu ikke er muligt at opdatere en radio uden app-connect logo - men dermed ikke sagt, at det ikke kommer.

Forvirringen er total.

Nogen herinde der ved med sikkerhed at gen. 2 uden app-connect logo ikke vil komme til at fungere?

aknedude
Aktiv medlem
Indlæg: 2769
Tilmeldt: 25. mar 2010, 20:58
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 63 times

Re: Composition Media Gen 2 Opdatering App-connect

Indlæg af aknedude » 12. mar 2016, 18:39

andefeldt skrev:Hej,

jeg er ret forvirret over alt dette.

Jeg har den nye touran highline med iphone kombatibelt usb stik (men bestilt uden app-connect, tanketorsk!) og composition media gen. 2. Bilen blev produceret i uge 3 2016.

Jeg har ikke app-connect logo under menuen. Min viser ikke apple, android eller andre logoer under opstart - kun vw. Det undrer mig meget, at jeg ikke kan få en software opdatering, så jeg kan få app-connect!

En forhandler har sagt, at sålænge det er en gen. 2, så kommer der en opdatering. En anden siger, at hvis app-connect logoet ikke er der nu, så kan den ikke opdateres. Skandinavisk motor ville undersøge sagen, men er endnu ikke vendt tilbage med et svar (3 uger siden forespørgslen). På den tyske car-net side (vw) skriver, at det endnu ikke er muligt at opdatere en radio uden app-connect logo - men dermed ikke sagt, at det ikke kommer.

Forvirringen er total.

Nogen herinde der ved med sikkerhed at gen. 2 uden app-connect logo ikke vil komme til at fungere?
Skriv til Vilaini herinde han er vw sælger, ved de på et tidspunkt fik en Mail vedr. muligheder for efter montering af app. connect. dit usb stik skal være bestilt sammen med App connect. for at være kompatibelt. men er ret sikker på at det godt kan lade sig gøre.

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Re: Composition Media gen 2 opdatering APP-Connect

Indlæg af _Jensen » 12. mar 2016, 19:03

Tror desværre ikke det kan lade sig gøre, når du ikke kan se App - Connect logo
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Kenni-H
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 10. maj 2016, 11:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Composition Media Gen 2 Opdatering App-connect

Indlæg af Kenni-H » 10. maj 2016, 11:16

Nogen der kan hjælpe med den korrekte reservedels kode til dette usb stik på en 2016 touran. Min forhandler fortæller mig at det de oprindeligt fik hjem for at eftermontere det, skulle have været vinklet istedet ?!?

Jeg har oprindeligt fået oplyst et reservedels nummer som er 5q0 035 726 e, samt selvfølgelig aktiverings nøglen 5g0 054 830 a. Jeg har app connect logoet i min compmedia

kenni

Brugeravatar
knuden
Nyt medlem
Indlæg: 141
Tilmeldt: 11. jun 2015, 13:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Composition Media gen 2 opdatering APP-Connect

Indlæg af knuden » 10. maj 2016, 12:24

Hej her er et svar fra VW

App-Connect information
Vi har stadig mange forespørgsler, der vedrører eftermontering af App-Connect. Vi kan sagtens forstå jeres bekymringer – det er ikke nemt!
Der findes mange forskellige styreenheder i vores biler, som tilsammen afgør, om det er muligt at eftermontere, eller ej.

En af nedenstående PR koder kræves, for at App-Connect kan eftermonteres ifølge fabrikken:
- Stemmestyring QH1
- Bakkamera KA1/KA2
- Discover media PNC
- App-Connect 9WT

Har bilen ikke nogen af ovenstående PR-koder, så vil App-Connect logoet ikke være i bilens menu. Og dermed kan man heller ikke bruge aktiveringsdokumentet, for at aktivere det.
Har bilen en af ovenstående PR-koder, så kræver det følgende for at kunne aktivere:
Aktiveringsdokument 5G0054830A

Vigtigt! Har kunden en iPhone?
Hvis kunden har en iPhone, så kræver det, at bilen er udstyret med et Apple kompatibelt USB-stick, for at kunne tale sammen med bilen via kabel (Apple CarPlay).
Har bilen ikke det Apple kompatible USB-Stick fra fabrik, så kan det i de fleste tilfælde eftermonteres. Der er netop blevet oprettet USB-stik i ETKA, til de forskellige modeller. Fabrikken forventer at kunne levere om ca. 14 dage. Vedhæftet finder I et billede taget direkte fra ETKA.
De forskellige USB-stik ligger under ACC-Model-Årgang-Telefon
Husk – kontrollér altid ETKA før I bestiller, da der kan være mange forbehold.

Hvis I har spørgsmål til ovenstående, så står vi naturligvis til jeres rådighed.
Med venlig hilsen
Volkswagen Tilbehør.
Kenneth Dalskov og Patrick B. Liebetanz.

Trenskow
Helt nyt medlem
Indlæg: 25
Tilmeldt: 24. okt 2015, 18:18
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Composition Media gen 2 opdatering APP-Connect

Indlæg af Trenskow » 27. maj 2016, 11:36

Jeg har lige fået bekræftet fra VW i Aalborg, at min bil har det rigtige stik, og blot skal have en aktiveringskode.
Det vil de så have 2100 for. Er der andre steder der kan gøre det billigere, eller er det kun VW der kan gøre det?
VW Golf 7 1.6 TDI Bluemotion 10/2015

sibj
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 6. jun 2016, 12:22
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Composition Media Gen 2 Opdatering App-connect

Indlæg af sibj » 6. jun 2016, 12:52

Jeg registrerede en bruger her på forumet for at spørge om de ting folk i denne tråd har spurgt om, men det er jo så ikke nødvendigt!
Jeg har lige fået min nye polo i sidste uge og blev noget overrasket over at jeg ikke kunne bruge carplay, da jeg havde forstået det sådan at det var i alle 2016 modeller.
At man så skal tilkøbe "appconnect" for at carplay virker er lidt noget pis, men ok, det må man jo leve med.
Det jeg ikke kan leve med og som jeg synes er hjernedødt, er at det ikke kan eftermonteres!
Ikke engang hvis man køber den 'store' (composition media) radio, for dem findes der søreme 2 udgaver af (i følge produktchefen hos importøren).
Havde jeg bestilt discover media eller bakkamera, så ville jeg have haft den rigtige radio!

Jeg er pænt træt af det!

terlmi
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 28. aug 2015, 02:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Composition Media Gen 2 Opdatering App-connect

Indlæg af terlmi » 15. jun 2016, 06:20

Noget nyt i denne forvirring. ? Jeg har selv en golf fra februar 2016. Det er en style model med gen2 composition media. Jeg var inde ved vw i aalborg den anden dag, og det undrede dem at jeg ikke havde app-connect logoet på min skærm. Han havde selv en vogn magen til fra august 2015, og det er logoet til stede. Men svaret var det standard " ingen logo, ingen mulighed " det har jeg svært ved at tro på altså..

sibj
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 6. jun 2016, 12:22
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Composition Media Gen 2 Opdatering App-connect

Indlæg af sibj » 15. jun 2016, 07:17

Som importøren beskrev det for mig (se mit indlæg oven for), så er der 2 forskellige.
Hvis han har fået hans leveret med discover media (vist nok navigation) eller bakkamera, så har man tilkøbsmuligheden fordi man har den rigtige radio.
Har man ikke købt en af dem, eller aktivt tilvalgt appconnect, så skal radioen skiftes.

Brugeravatar
ladok
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. aug 2011, 20:47
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Composition Media gen 2 opdatering APP-Connect

Indlæg af ladok » 2. jul 2016, 17:47

nu blander jeg mig
hvis man som mig har en årg 13 med en 5" skærm uden alle dikkedarer, kan jeg så få app connect i den eller skal jeg ud og smide 10000 for en ny radio og så de der 4000 kr + 1400 for usb eller hvad :-)

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1364
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 87 times
Been thanked: 413 times

Composition Media gen 2 opdatering APP-Connect

Indlæg af _Jensen » 2. jul 2016, 18:12

Du skal finde den store tegnebog frem. Selvom jeg har Compostion Media 2 kan jeg heller ikke få App Connect i den !
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
ladok
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. aug 2011, 20:47
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Composition Media gen 2 opdatering APP-Connect

Indlæg af ladok » 2. jul 2016, 18:50

det sgi da surt
og speciel for dig med så ny en bil

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Composition Media gen 2 opdatering APP-Connect

Indlæg af Anders D » 2. jul 2016, 19:02

Jeg har Android Auto i min.. Jeg går ud fra det er det der hedder app connect i VW og Smart Link i Skoda.

Jeg synes ikke det er det værd. Jeg bruger lige så ofte apps direkte på telefonen. For når telefonen først er koblet til med connect kan man ikke interagere med telefonen, tjekke kalender osv. heller ikke når man holder stille. Der er ikke ret meget værdi i at få det op på skærmen på radioen. Tværtimod er det begrænset voldsomt, af hensyn til trafiksikkerheden, hvilket selvfølgelig også har en værdi.

Brugeravatar
stroma
Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 5. apr 2012, 18:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Composition Media gen 2 opdatering APP-Connect

Indlæg af stroma » 11. mar 2018, 21:41

lige et spørgsmål
Composition Media - hvordan ses det om det er en gen.2 - men det er det vel, når bilen er en touran 5T 2017 (5. md gammel)
og om det er muligt at bestille CarPlay (eftermontere) - så navi fra iPhone kan bruges på den samt afspille musik fra den (kan sikkert afspille musik via bluetooth... ved det ikke endnu... bilen bliver først levere om en uge)

er det "kun" licens koden til de ca. 2000 kr der skal til, for at det virker ??

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"