Discover Media - import af POI

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
flan
Helt nyt medlem
Indlæg: 45
Tilmeldt: 29. jan 2014, 08:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Discover Media - import af POI

Indlæg af flan » 27. maj 2019, 09:12

Vi har fået en T-ROC med Navigation, jeg har en del POI’er, som jeg gerne vil have på Discover, har prøvet denne side: http://mydestination.skoda-auto.com/POIs og importeret en gpx fil med 40 stk POI, alle POI’er vises på kortet. Download filen og udpak til SD-kort, isætter det og der kommer info om der er software opdatering, går ind i setup/hukommelse/ prøver opdater, så søger den efter software opdatering og det bliver den så ved med, afbryder og prøver igen, så skriver den der er fejl. Har så prøvet at søge en destination og lave en Vcard fil, prøver så at importere denne, men den skriver opdatering 0/1, så det virker heller ikke. Har prøver flere SD-kort, som er formateret i FAT32.
Er der nogle, som ved, hvad som virker, hvor man kan importerer en gpx fil og få den konverteret til Discover Media, som den kan importeres.
Ja, man kan søge destination på Navigationen, 1 af gangen og gemme den, men når nu der er funktioner til import, vil gøre det noget nemmere.
2019 T-ROC 1.5 TSi Sport DSG

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Discover Media - import af POI

Indlæg af perw » 27. maj 2019, 10:32

Vores Skoda har vi også Skoda Connect.

Så jeg logger ind her: https://skoda-connect.com/portal/da_DK/web/guest/login

Importerer min POI og laver Online adresser. Næste gang bilen er på internettet, bliver de importeret automatisk.

Brugeravatar
Jofrei
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 3. apr 2013, 11:25
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Discover Media - import af POI

Indlæg af Jofrei » 18. aug 2019, 10:53

perw skrev:
27. maj 2019, 10:32
Vores Skoda har vi også Skoda Connect.

Så jeg logger ind her: https://skoda-connect.com/portal/da_DK/web/guest/login

Importerer min POI og laver Online adresser. Næste gang bilen er på internettet, bliver de importeret automatisk.
Kan du ikke forklare nærmere om, hvordan du gjorde det, kan ikke lige se hvor jeg skal gøre det?

John
Mvh John
2019 Skoda Octavia Combi Style + Business Line 2,0 TSI 190 DSG

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Discover Media - import af POI

Indlæg af perw » 18. aug 2019, 11:22

Er det Skoda du har?
Har du abonnement på infotainment?
Hvis ja så opret dig på Skoda Connect og under mine udvalgte adresser kan du importerer poi.

peter4200
Helt nyt medlem
Indlæg: 8
Tilmeldt: 16. jun 2019, 11:35
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Discover Media - import af POI

Indlæg af peter4200 » 18. aug 2019, 12:35

Lidt reklame for GPS For Alle :-)

At lave POI'er til import i en VAG er mulig via et USB / SD kort og kræver en ganske bestemt fil struktur. Der er nogle enkelte checksum og kontrol filer som skal være korrekte. Der er netop lavet en ny feature på https://poi.gpsforalle.dk som stadigvæk er under test. Den nye feature går ud på at der kan abonneres på nogle POI kategorier og POI grupper og hvis der er ændringer i de ønskede POI'er vil der, i løbet af natten, blive lavet en ny ZIP fil som brugeren kan downloade og efterfølgende udpakke på USB / SD kort.

Det er frit at benytte GPS For Alle's POI database, men tanken er, at det vil koste kr. 100 om året at få lavet ZIP filen når der er ændringer. Lige for tiden virker ZIP filen dog kun til VW's MIB 2 modeller og muligvis også til MIB 2.5 modellerne. Jeg har ledt højt og lavt for at finde forskellene på de forskellige modeller samt forskellene mellem Audi / Seat og Skoda's varianter i forhold til VW - men endnu uden helt

Brugeravatar
Jofrei
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 3. apr 2013, 11:25
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Discover Media - import af POI

Indlæg af Jofrei » 18. aug 2019, 17:07

perw skrev:
18. aug 2019, 11:22
Er det Skoda du har?
Har du abonnement på infotainment?
Hvis ja så opret dig på Skoda Connect og under mine udvalgte adresser kan du importerer poi.
Ja
Ja
Har jeg gjort samme dag jeg fik den, dog ikke prøvet at importere POI's
Årsagen er, at jeg har en hulens masse POI på vores Garmin, som jeg gerne vil have flyttet over, hvis det er muligt?

John
Mvh John
2019 Skoda Octavia Combi Style + Business Line 2,0 TSI 190 DSG

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Discover Media - import af POI

Indlæg af perw » 18. aug 2019, 18:10

Jeg har fået vores favoritter fra garmin over påvores amundsen, så det er muligt.

Men det er ikke lige til.
På fin garmin kan du finde en gps fil, der indeholder alle dine favoritter.
Men jeg kunne ikke importerer dem i Skoda Connect. Den fejlede. Hvorfor fandt jeg aldrig ud af.

Jeg fandt en online tjeneste der kunne konverterer gps filen til en csv fil eller google Mao fil.

Denne kunne jeg så importerer via Skoda Connect. Så det kan lade sig gøre.

MEN Poi er ikke så anvendelige på amundsen, da man ikke kan søge i Poi. Mit bedste bud er at ligge de vigtigste ind via Skoda Connect og så ligger de som online destinationer. Dem kan du gemme lokalt.

Brugeravatar
Jofrei
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 3. apr 2013, 11:25
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Discover Media - import af POI

Indlæg af Jofrei » 18. aug 2019, 22:15

Endnu engang tak til alle, det var lidt tidskrævende, og der er sikkert andre og lettere måder at gøre det på, men nu har jeg fået flyttet min POI's fra min Garmin over på bilens navigation, via Skoda Connect, enkeltvis, men det virker, og det er jo det vigtigste :D
Mvh John
2019 Skoda Octavia Combi Style + Business Line 2,0 TSI 190 DSG

perw
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 224 times

Re: Discover Media - import af POI

Indlæg af perw » 19. aug 2019, 07:23

Jeg er blevet meget glad for Skoda Connect, når vi er på Bil ferie. Det er nemt at sidde med Ipad/Mobil og finde de steder man nu vil besøge og så bare sende adressen til mobilen. Især når man er i udlandet.

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"