Ny kort opdatering vs CarPlay

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
Elmagro
Nyt medlem
Indlæg: 185
Tilmeldt: 4. dec 2012, 20:38
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Ny kort opdatering vs CarPlay

Indlæg af Elmagro » 14. jul 2023, 11:17

Hej Drenge og Piger.

Vi skal til Østrig her om 3 ugers tid. I min Leon fra 19 har jeg både navigation og CarPlay til både Apple og Android.

I denne forbindelse med turen er jeg lidt i syv sind. Jeg kunne godt tænke mig at opdatere kortet i navien men samtidig har jeg også Caplay til at navigere efter og den er jo 100 % opdateret til turen.

I instrumentbrættet har jeg Virtuel Cockpit og kan få den indbygget navi op i instrumentbrættet istedet for hele tiden at kigge på skærmen i midten, hvilket både jeg og min kone er super glad for.

Skal jeg vælge og ofre de 550,- for et nyt kort med lande på eller skal vi “bare” bruge CarPlay?

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14515
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Ny kort opdatering vs CarPlay

Indlæg af Watcher » 14. jul 2023, 11:25

Carplay er vejen frem da den er med totalt opdateret kort samt live trafik. Selvom bilens orig får via rds er den stadig bar ikke ligeså hurtig til at opfange at der evt er ballade forude.. men til 550kr er det bar at gøre det og så ka du bruge begge dele


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

perw
Medlem
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 226 times

Re: Ny kort opdatering vs CarPlay

Indlæg af perw » 14. jul 2023, 12:27

Nu har jeg godt nok en Octavia og jeg har valgt at have abonnement på Skoda Connect.

Så her får man også live opdatering på trafik og det virker rigtig godt.

Vi har live kørt godt og vel 8000 km med det skodas navigation. (Somport reelt et det samme som i Seat)

Jeg bruge så også den indbyggede, når vi skal tanke, da jeg kan se diesel priserne. Og jeg synes godt nok i år at prisforskellen var stor. Ca. 3,75 kr mere for at tanke på motorvejen kontra at kører af.

hummelmose
Nyt medlem
Indlæg: 250
Tilmeldt: 25. mar 2011, 18:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 17 times

Re: Ny kort opdatering vs CarPlay

Indlæg af hummelmose » 18. jul 2023, 08:59

Jeg har carplay og bruger TomTom Go som koster 99,- årligt - Det er 100% opdateret, og du kan downloade alle kort i hele verden offline. Så det får 100% thumbs up herfra.
Skoda Octavia Style+ Combi 1.5 TSI 2019
Amundsen / LCD Instrumentpanel / Osv...

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4441 times
Been thanked: 1958 times
Kontakt:

Re: Ny kort opdatering vs CarPlay

Indlæg af DanielB12 » 18. jul 2023, 09:49

perw skrev:
14. jul 2023, 12:27
Jeg bruge så også den indbyggede, når vi skal tanke, da jeg kan se diesel priserne. Og jeg synes godt nok i år at prisforskellen var stor. Ca. 3,75 kr mere for at tanke på motorvejen kontra at kører af.
Fungerer det? Da vi havde A4'eren, inkl. audis svar på connect, var priserne ALDRIG rigtige.. Eller jo, hvis man lige ramte rigtigt ved et tilfælde.
Spurgte Semler hvor priserne kom fra, og hvorfor de aldrig var korrekte.. Det fik jeg aldrig et svar på.. det var bare en database de trak fra..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

perw
Medlem
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 226 times

Re: Ny kort opdatering vs CarPlay

Indlæg af perw » 18. jul 2023, 09:59

DanielB12 skrev:
18. jul 2023, 09:49
perw skrev:
14. jul 2023, 12:27
Jeg bruge så også den indbyggede, når vi skal tanke, da jeg kan se diesel priserne. Og jeg synes godt nok i år at prisforskellen var stor. Ca. 3,75 kr mere for at tanke på motorvejen kontra at kører af.
Fungerer det? Da vi havde A4'eren, inkl. audis svar på connect, var priserne ALDRIG rigtige.. Eller jo, hvis man lige ramte rigtigt ved et tilfælde.
Spurgte Semler hvor priserne kom fra, og hvorfor de aldrig var korrekte.. Det fik jeg aldrig et svar på.. det var bare en database de trak fra..
Efterhånden ja.

Jeg synes det har virket rigitg fint i tyskland i mange år. Og det virker også fint i DK efterhånden. (Men nu er der jo heller ingen udsving/konkurrence i DK)

Der kan stadig være enkelte svopser.
These users thanked the author perw for the post:
DanielB12

Brugeravatar
fkm66
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 18. maj 2018, 10:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 21 times

Re: Ny kort opdatering vs CarPlay

Indlæg af fkm66 » 18. jul 2023, 12:13

hummelmose skrev:
18. jul 2023, 08:59
Jeg har carplay og bruger TomTom Go som koster 99,- årligt - Det er 100% opdateret, og du kan downloade alle kort i hele verden offline. Så det får 100% thumbs up herfra.
Hold fast i det abonnement - mit koster 15,- om måneden og jeg mener at hvis du tegner et nyt idag, så koster det 30 om måneden eller 300 om året.
VW Golf GTE 2017
Tidligere: VW Golf 6 1,4 TSI 2011
Tidligere: VW Golf 5 1,6 FSI 2004
Tidligere: VW Polo 6n2 1,4 2001

Hede
Helt nyt medlem
Indlæg: 25
Tilmeldt: 31. jul 2021, 16:25
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny kort opdatering vs CarPlay

Indlæg af Hede » 9. sep 2023, 06:51

Skoda udgiver nye kort to gange om året til min Octavia. VW gør det samme. Det virker super, jeg har aldrig oplevet problemer. Og så får men advarsler i det digitale cockpit ved fare, har prøvet to gange at blive advaret mod spøgelses bilister i tyskland.
Hilsen Kent

Skoda Octavia Combi Facelift, 1.5 TSI DSG Style med digitaltcockpit fra 12 måned 2019.

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"