Dør har fået vindstøj i Audi A3

Besvar
Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Dør har fået vindstøj i Audi A3

Indlæg af Ztrejfer » 16. apr 2019, 07:40

Hvad kan man gøre ved en førerside-dør, som har fået vindstøj og en smule træk i en Audi A3?

Jeg har foreløbig prøvet at give alle gummilisterne en omgang med en siliconestift, hvilket nok burde have været gjort tidligere, da bilen er fra 2015. Synes dog ikke det har hjulpet.

Derudover overvejer jeg, om det kan have noget at gøre med rudehejs. Har søgt her i forum på problemet, og kan se, at et unøjagtigt rudehejs (der åbenbart skal fungere ret nøjagtigt) kan medføre vindstøj.

Dørens ophæng skal naturligvis også checkes.

Men hvad starter man med, og hvordan?

På forhånd tak for hjælpen.
Audi A3

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Dør har fået vindstøj i Audi A3

Indlæg af AAMS » 16. apr 2019, 07:59

Du starter med at sætte et knæ ind i den indvendige dørside, tage fat i toppen af døren, og trække den ind mod dig selv. Lige et par gange eller tre. Så slutter dine gummi lister meget bedre tæt i toppen af døren, hvor problemet typisk opstår.
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Dør har fået vindstøj i Audi A3

Indlæg af Ztrejfer » 16. apr 2019, 08:09

Tak for svar, det lyder som en let løsning. Skal også have smurt dørens hængsler med Würth HHS2000 idag, så kan jeg samtidig lige prøve dette trick.

Lige et par ting:

- Går ud fra, at her sættes knæet ud for håndtaget, dvs. midt på døren, når der skal trækkes foroven?
- Regner heller med ikke at trække for hårdt, blot et par veltilrettelagte “bump” ;)
Audi A3

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Dør har fået vindstøj i Audi A3

Indlæg af AAMS » 16. apr 2019, 09:45

Ztrejfer skrev:
16. apr 2019, 08:09
Tak for svar, det lyder som en let løsning. Skal også have smurt dørens hængsler med Würth HHS2000 idag, så kan jeg samtidig lige prøve dette trick.

Lige et par ting:

- Går ud fra, at her sættes knæet ud for håndtaget, dvs. midt på døren, når der skal trækkes foroven?
- Regner heller med ikke at trække for hårdt, blot et par veltilrettelagte “bump” ;)
Lige præcis! Ikke alt for hårdt. Bare lige et par "veltilrettelagt bump", som du selv skriver :)
Det man siger, er man selv

Besvar

Tilbage til "Karosseri"