Aircon lugter

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Gtipolo
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27. jun 2018, 09:14
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Aircon lugter

Indlæg af Gtipolo » 26. apr 2019, 07:16

Min Aircon er begyndt at lugte af sure tæer ved opstart, og forekommer periodisk vis. Jeg har prøvet med en AC-rens, men synes ikke det forsvinder. Bilen er kun et år gammel, og klimaanlæg har altid kørt på Auto/AC tændt

Jeg har ikke den store forstand på biler, og inden jeg ringer til VW, ville jeg lige høre her.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af HansH » 26. apr 2019, 07:31

Jeg har lige haft det samme på min Passat (som dog er 6½ år gammel) og har derfor gennemført en rens.

Jeg havde læst mig frem til at der grundlæggende er to metoder for hobbymanden:
- rens sprøjtes direkte ind på fordamperpladen
- "granatmetoden" hvor en dåse tømmer sit indhold et sted i kabinen og så trækkes luften rundt på recirk

Jeg prøvede først den med at sprøjte direkte.
Instruksen var at afmontere pollenfilter og så blæse det ind hvor filteret sidder.
Det kunne jeg ikke rigtig få til at fungere.. det var som om luftstrømmen ikke sugede dér, men blæste. Det betød at det meste af det jeg sprøjtede ud af dåsen, blev blæst tilbage ned på bundmåtten.

Derefter prøvede jeg granatmetoden.
Også ud med pollenfilteret og så en dåse ind i bunden af bilen bag passagersædet, fuld knald på blæser, klima på recirk.
Det fungerede tilsyneladende fint nok, og her en uge efter det blev foretaget, er der ingen muggen lugt fra klima når man starter bilen.

Hvilken metode brugte du ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
wahlstrom
Aktiv medlem
Indlæg: 1550
Tilmeldt: 5. jul 2010, 09:08
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 19 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af wahlstrom » 26. apr 2019, 07:39

“Granat” metoden er ganske glimrende. Kombineret med skift af filter..
Brugt den flere gange med god effekt..

Her henover vinteren har Uppen kørt uden AC, så da det blev varmt og den blev aktiveret, stank der bare af sure sokker..

Audien med klima, tror jeg jeg har gjort det een gang eller sådan.. over 7 år
VW Golf GTE 2018
VW Up! 1.0 BMT 5d 2015

Brugeravatar
DanielSan
Nyt medlem
Indlæg: 325
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 78 times
Been thanked: 23 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af DanielSan » 26. apr 2019, 17:24

Prøv at afmonter pollenfilteret, og lugt til det / se om det er fugtigt. Det kunne være en billig mulighed!

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af Senz » 27. apr 2019, 09:48

Jeg prøvede først den med at sprøjte direkte.
Instruksen var at afmontere pollenfilter og så blæse det ind hvor filteret sidder.
Det kunne jeg ikke rigtig få til at fungere.. det var som om luftstrømmen ikke sugede dér, men blæste. Det betød at det meste af det jeg sprøjtede ud af dåsen, blev blæst tilbage ned på bundmåtten.
Kan det ikke være fordi når du åbner der så suger den ikke nok?
Ofte fordi det lugter dårligt er fordi at fordamperen er "klam" der kan være mug. og der for er det "bedst" at få den renset. Flere værksteder har en lang slange som de sender ind til fordamperen og renser den. Man kan jo ikke altid se den, så kan være svært.

Med granatmetoden tror jeg ikke du får dræbt alle de ulækker bakterier som kan være der

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af HansH » 28. apr 2019, 16:50

Senz skrev:
27. apr 2019, 09:48
Jeg prøvede først den med at sprøjte direkte.
Instruksen var at afmontere pollenfilter og så blæse det ind hvor filteret sidder.
Det kunne jeg ikke rigtig få til at fungere.. det var som om luftstrømmen ikke sugede dér, men blæste. Det betød at det meste af det jeg sprøjtede ud af dåsen, blev blæst tilbage ned på bundmåtten.
Kan det ikke være fordi når du åbner der så suger den ikke nok?
Det gjorde den jo tydeligtvis ikke i hvert fald :)
Instruksen var at sprøjte virkemidlet ind dér, eller i selve luftindtaget ved frontruden. Jeg valgte altså at forsøge mig ved pollenfilteret.
Hvor tæt på eller hvor langt fra jer er i forhold til fordamperpladen, har jeg ingen idé om.
Med granatmetoden tror jeg ikke du får dræbt alle de ulækker bakterier som kan være der
Det er også mit indtryk, og også derfor jeg gik efter "sprøjt direkte ind på fordamperpladen" metoden som første forsøg.
Men da jeg ikke kunne få det til at fungere, gik jeg over til alternativet - granatmetoden.

Men hvad sker der hvis jeg kører den hen til "professionelle" der kan rense klimaanlæg .... har de bare de samme to metoder i arsenalet ? Eller kan de noget andet ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

FrederikHansen
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 25. jul 2014, 10:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af FrederikHansen » 28. apr 2019, 17:33

HansH skrev:
28. apr 2019, 16:50
Senz skrev:
27. apr 2019, 09:48
Jeg prøvede først den med at sprøjte direkte.
Instruksen var at afmontere pollenfilter og så blæse det ind hvor filteret sidder.
Det kunne jeg ikke rigtig få til at fungere.. det var som om luftstrømmen ikke sugede dér, men blæste. Det betød at det meste af det jeg sprøjtede ud af dåsen, blev blæst tilbage ned på bundmåtten.
Kan det ikke være fordi når du åbner der så suger den ikke nok?
Det gjorde den jo tydeligtvis ikke i hvert fald :)
Instruksen var at sprøjte virkemidlet ind dér, eller i selve luftindtaget ved frontruden. Jeg valgte altså at forsøge mig ved pollenfilteret.
Hvor tæt på eller hvor langt fra jer er i forhold til fordamperpladen, har jeg ingen idé om.
Med granatmetoden tror jeg ikke du får dræbt alle de ulækker bakterier som kan være der
Det er også mit indtryk, og også derfor jeg gik efter "sprøjt direkte ind på fordamperpladen" metoden som første forsøg.
Men da jeg ikke kunne få det til at fungere, gik jeg over til alternativet - granatmetoden.

Men hvad sker der hvis jeg kører den hen til "professionelle" der kan rense klimaanlæg .... har de bare de samme to metoder i arsenalet ? Eller kan de noget andet ?
Nu sprøjtede du det luftens retning og ikke ind mod blæseren vel? 😜
Ej spøg til side, jeg ville vælge den anden metode med at sprøjte igennem friskluftindtaget, Da det så bliver hevet med rundt i systemet

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Indlæg: 2143
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 229 times
Been thanked: 110 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af larslyn » 28. apr 2019, 17:48

HansH skrev:
28. apr 2019, 16:50

Men hvad sker der hvis jeg kører den hen til "professionelle" der kan rense klimaanlæg .... har de bare de samme to metoder i arsenalet ? Eller kan de noget andet ?
hvis det er slemt at få has på bruger man også en ozongenerator, den er ret effektiv, men der er også meninger om at hvis man er for rlittig med den kan den ødelægge ledningsnet osv... men det er nok hvis man bruger den mere end et par gange (læs mange) i løbet af bilens levetid

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Aircon lugter

Indlæg af i-s » 28. apr 2019, 18:33

larslyn skrev:
28. apr 2019, 17:48
HansH skrev:
28. apr 2019, 16:50

Men hvad sker der hvis jeg kører den hen til "professionelle" der kan rense klimaanlæg .... har de bare de samme to metoder i arsenalet ? Eller kan de noget andet ?
hvis det er slemt at få has på bruger man også en ozongenerator, den er ret effektiv, men der er også meninger om at hvis man er for rlittig med den kan den ødelægge ledningsnet osv... men det er nok hvis man bruger den mere end et par gange (læs mange) i løbet af bilens levetid
Rensede min søns Up Aircon med ozon for nogle uger siden. Det er noget mere humant end alt det kemi. Ingen mærkelige lugte bagefter.
/Søren.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af HansH » 28. apr 2019, 18:36

FrederikHansen skrev:
28. apr 2019, 17:33
Nu sprøjtede du det luftens retning og ikke ind mod blæseren vel? 😜
Jamen det kan jeg ikke svare dig på.
Man kunne ikke se et hak af hvad man lavede deroppe under... Der blev bare en sort åbning dér hvor filtret sidder, og jeg forsøgte bare af bedste evne at ramme så godt jeg kunne op i den åbning. Men det virkede altså som om hele pivetøjet bare kom tilbage om ørerne af mig. Om noget af det blev deroppe og endte hvor det skulle..... har jeg ingen anelse om.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af carstenhjorth » 28. apr 2019, 18:55

Ja jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette indlæg, for ligesom de fleste af mine venner så synes i sikkert det er gak gak :lol: Men grunden til at i får lugt af sure tæer i jeres A/C er at de kører altid, hvis man 5 minutter inden man når frem slukker for kompressoren og lader blæseren køre videre så vil al fugten der er dannet under afkølingen fordampe, ellers vil den blive siddende på fordamperen og være en fin grobund for diverse ildelugtende svampe m.m.
Hvis den er blevet rigtig angrebet er der kun mekanisk afrensning tilbage. Når man først har ligget på ryggen under instrumentbordet og skrubbet klamme ting og sager væk, så virker 5 minutters tricket ganske fornuftigt ;)
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1160
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 264 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af xbn » 28. apr 2019, 19:18

Mit var også begyndt at lugte, så jeg valgte at få det renset da bilen alligevel skulle til service. De første par uger var lugten væk, men nu er den kommet tilbage igen.
Når a/c har kørt et stykke tid, så forsvinder lugten, men hvis jeg slår a/c fra igen på samme tur, så kommer lugten retur i endnu højere grad.
Er det ikke fair at reklamere over dette?
Billede

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af HansH » 28. apr 2019, 19:22

carstenhjorth skrev:
28. apr 2019, 18:55
Når man først har ligget på ryggen under instrumentbordet og skrubbet klamme ting og sager væk, så virker 5 minutters tricket ganske fornuftigt ;)
Siger du her, at du har ligget på ryggen under instrumentbordet, og skrubbet direkte på fordamperpladen ?

Det var min forståelse at der er et stykke vej derind, dvs at der skal adskilles en del før man står med den fætter i hånden.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af carstenhjorth » 28. apr 2019, 19:29

Det er lang vej ind, men hvis den er slem er det den eneste måde, det er selvfølgelig også forskelligt hvor svære de er at komme til.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af HansH » 28. apr 2019, 19:31

carstenhjorth skrev:
28. apr 2019, 19:29
Det er lang vej ind, men hvis den er slem er det den eneste måde, det er selvfølgelig også forskelligt hvor svære de er at komme til.
Okay..
Hvilken bil gjorde du dette på, og hvor meget måtte du skille ad for at have direkte adgang til at skrubbe på fordamperen ? :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af carstenhjorth » 28. apr 2019, 19:39

Har prøvet lidt forskellige gennem årene, min gamle A4 B5 der kunne man komme til fra siden ved at tage handskerummet ud, men har ikke gjort det i nyere biler, mest fordi jeg er blevet for gammel 8-)
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af Senz » 28. apr 2019, 19:47

Det er faktisk ikke tit jeg har lavet de rens. Men har set på messer hvor de viser hvordan deres metode er. der har man bare en langslange som man føre ind til fordamperen. Dog kan man jo se det hele nemt der.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af HansH » 29. apr 2019, 08:14

i-s skrev:
28. apr 2019, 18:33
Rensede min søns Up Aircon med ozon for nogle uger siden. Det er noget mere humant end alt det kemi. Ingen mærkelige lugte bagefter.
Kan du fortælle lidt mere om det..
- hvad er fordelen ved ozon fremfor de klimarens man kan købe fra f.eks. BellAdd, Sonax osv ?
- hvordan er proceduren for rensningen ?
- "beskadiger bilens ledningsnet" .. ?? hvad handler det om ? :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Aircon lugter

Indlæg af i-s » 29. apr 2019, 13:59

HansH skrev:
29. apr 2019, 08:14
i-s skrev:
28. apr 2019, 18:33
Rensede min søns Up Aircon med ozon for nogle uger siden. Det er noget mere humant end alt det kemi. Ingen mærkelige lugte bagefter.
Kan du fortælle lidt mere om det..
- hvad er fordelen ved ozon fremfor de klimarens man kan købe fra f.eks. BellAdd, Sonax osv ?
Ved ikke om de erstater hinanden 100%. Hvis man har et slemt tilfælde, så kunne jeg godt forstille mig der skal kemi til. Men fordelen er helt klart at du ikke sprøjter noget ind på fordamperen, som aldrig kommer ud igen.

- hvordan er proceduren for rensningen ?
Ozon generator på gulv i pass side og blæse op under handskerum. Luft på re-cir. Lad det stå i 20 - 30 min. Færdig.

- "beskadiger bilens ledningsnet" .. ?? hvad handler det om ? :)
Ozon er en meget agressiv luftarm og angriber alt der kan oxideres + ingen bakterier overlever ozon. Bruger man det begrænset sker der ikke noget. Man skal omgås det varsomt, da det er ekstremt giftigt at indånde. Det gode er, at indenfor en time ca., så omdanner det sig til alm ilt igen (O2) og er komplet ufarligt.
/Søren.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af HansH » 29. apr 2019, 14:06

Mange tak for uddybningen.
Det lyder som den samme procedure - blot med et andet virkemiddel.

Men.... sådan en "ozon generator" ... hvad er det for en djævel ?
Jeg har ikke en i hvert fald :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af Blackfinger » 29. apr 2019, 14:20


Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Indlæg: 2880
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 132 times
Been thanked: 69 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af kws » 29. apr 2019, 19:56

+1 på ozon generator.

Jeg har brugt sådan en "kæmpe" generator fra brandvæsenet til at fjerne tobaksrøg i et hus, hvor vi boede til leje mens vi byggede nyt. Det hus stank så meget af tobak at det var helt umuligt at bo i det. Det blev dog lovet udbedret inden vi flyttede ind. Men komplet rengøring og maling m.m. var ikke nok. Så jeg lånte en ozon generator af en kammerat og satte den i huset weekenden over. Mandag morgen slukkede jeg den og luftede ud indtil middag, hvor vi så småt flyttede ind. Der var ikke spor af tobaks lugt længere.

Jeg har derefter brugt en hobby udgave til samme opg. I en bil, med samme resultat.
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 549 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Aircon lugter

Indlæg af i-s » 30. apr 2019, 10:17

kws skrev:
29. apr 2019, 19:56
+1 på ozon generator.

Jeg har brugt sådan en "kæmpe" generator fra brandvæsenet til at fjerne tobaksrøg i et hus, hvor vi boede til leje mens vi byggede nyt. Det hus stank så meget af tobak at det var helt umuligt at bo i det. Det blev dog lovet udbedret inden vi flyttede ind. Men komplet rengøring og maling m.m. var ikke nok. Så jeg lånte en ozon generator af en kammerat og satte den i huset weekenden over. Mandag morgen slukkede jeg den og luftede ud indtil middag, hvor vi så småt flyttede ind. Der var ikke spor af tobaks lugt længere.

Jeg har derefter brugt en hobby udgave til samme opg. I en bil, med samme resultat.
Ja, enig. Tobakslugt fjerner ozon ret effektivt.
Det man lige skal være opmærksom på med ozon er, at ozon omdanner bakterier og dårlig lugt til sådan noget lidt fedtet stads. Jeg har ikke haft noget, som har været så slemt jeg har oplevet det. Men hvis det er slemt, så skal man forberede sig på lidt affedtning bagefter.
/Søren.

kasperaarhus
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 6 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af kasperaarhus » 10. nov 2022, 11:24

Hejsa - genoptagelse af tråd fra 2019 :)

Er der nogen der kender et sted i det østjyske hvor de er gode til en grundig rensning og kommer helt ind?

Jeg har prøvet med aircon rense (håndgranaten) flere gange og skifte af filter også.

Pft.
Dbh
Kasper
Mvh
Kasper

_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1379
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 218 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af Henrik2800 » 10. nov 2022, 11:35

Ellers prøv med en ozongenerator.
https://ozongenerator.dk/lej-en-ozongenerator/
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af mojo » 10. nov 2022, 14:24

Obs på at ozon nedbryder gummi og ledninger.
Så man anbefaler ikke at bruge det mere end en gang.

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 109 times
Been thanked: 226 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af mojo » 10. nov 2022, 14:51

kasperaarhus skrev:Hejsa - genoptagelse af tråd fra 2019 :)

Er der nogen der kender et sted i det østjyske hvor de er gode til en grundig rensning og kommer helt ind?

Jeg har prøvet med aircon rense (håndgranaten) flere gange og skifte af filter også.

Pft.
Dbh
Kasper
Vil du gå ozon vejen har jeg en du kan låne en weekend.
Den er med en 6mm slange så den kan listes ind i anlægget.
Jeg bor i Stjær.
These users thanked the author mojo for the post:
kasperaarhus

JaV
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 3. nov 2021, 21:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Aircon lugter

Indlæg af JaV » 13. nov 2022, 00:49

Den håndgranaten er intet værd, man skal ind og aktiv rense med rens på fordamper, samt kanalerne, og det koster tid og penge,
These users thanked the author JaV for the post:
kasperaarhus

kasperaarhus
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 6 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af kasperaarhus » 13. nov 2022, 10:26

mojo skrev:
10. nov 2022, 14:51
kasperaarhus skrev:Hejsa - genoptagelse af tråd fra 2019 :)

Er der nogen der kender et sted i det østjyske hvor de er gode til en grundig rensning og kommer helt ind?

Jeg har prøvet med aircon rense (håndgranaten) flere gange og skifte af filter også.

Pft.
Dbh
Kasper
Vil du gå ozon vejen har jeg en du kan låne en weekend.
Den er med en 6mm slange så den kan listes ind i anlægget.
Jeg bor i Stjær.
Tak for bud. Jeg ser lige om nogen kender et godt sted hvor de kommer helt ind i der :)
Mvh
Kasper

_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.

kasperaarhus
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. apr 2013, 21:05
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 33 times
Been thanked: 6 times

Re: Aircon lugter

Indlæg af kasperaarhus » 13. nov 2022, 10:27

JaV skrev:
13. nov 2022, 00:49
Den håndgranaten er intet værd, man skal ind og aktiv rense med rens på fordamper, samt kanalerne, og det koster tid og penge,
Det er jeg også kommet frem til. Måske du kender et sted man kan få det gjort? (Jeg er i Østjylland)
Mvh
Kasper

_____________________________
Seat Leon ST FR, 2017, 2.0 TSi DSG.

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"