Relæ mrk. 267, som styrer klimakompressor er stået af. Er det et specielt relæ (der er indbygget en diode og en kondensator), eller kan jeg bare anvende et almindeligt arbejdsrelæ fra rodekassen, eks. vis har jeg en del mrk. 53.
Jeg vil jo nødigt brænde noget af i climatronic panelet.
Bil: Passat 3BG, 2,5 TDI, årg. 2001.
I øvrigt mangler jeg et ledningsdiagram over styringen af kølerblæseren på lige præcis min model, så hvis nogen har sådant et i gemmerne, vil jeg blive glad.
Mvh.
Hans J. Larsen.
Relæ 267 defekf.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 19 times
Relæ 267 defekf.
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 19 times
Re: Relæ 267 defekf.
Under obduktionen af det defekte relæ, viser det sig at diode og kondensator er forbundet parallelt over kontaktsættet, altså må det være for at beskytte kontaktsættet i lighed med at kondensatoren beskytter platinerne i et gammeldags tændingsanlæg. Spolen i relæet må være afbrudt da den ikke trækker, når der sættes spænding på 85 og 86.
Passat`en fik et almindeligt relæ, og køler nu igen
Passat`en fik et almindeligt relæ, og køler nu igen
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.