Mangler flow i mine luftkanaler touran 2014

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
Besvar
Jesper-
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22. mar 2012, 21:30
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skive
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Mangler flow i mine luftkanaler touran 2014

Indlæg af Jesper- » 8. aug 2020, 21:29

Hej. Jeg har lige overtaget en touran 2.0 TDI bluemotion den anden dag, hvor jeg ikke synes der er særlig meget flow i luftkanalerne selvom den står på maks. Derudover vil klimaanlægget ikke rigtig køle som det skal. Der kommer lidt køligt luft men det skifter lidt mellem køligt og lunt luft. Det er ikke rigtig koldt som det skal være. Jeg har læst lidt tråde omkring en servomotor der skal åbne og lukke et spjæld inde i Venstre side når man piller handskerummet ud. Er det det samme problem jeg har her eller er det et andet? 😬

Kan man måle trykket i klimasystemet med vcds tester? Og hvor sidder fordamperen henne i sådan en bil? Jeg kunne godt være bange for den muligvis er utæt. Der er nemlig meget vådt i bunden af bilen i højre side. 😔

På forhånd tak.
//Jesper

janny
Aktiv medlem
Indlæg: 1565
Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 104 times

Re: Mangler flow i mine luftkanaler touran 2014

Indlæg af janny » 9. aug 2020, 08:17

Har du kigget til pollenfilteret ? Det kan være en gammel våd sammenklappet ting der hindrer luftgennemstrømning.
VCDS kan se tryk i ac anlæg og fejludlæse på anlægget. Den kan også fejludlæse på diverse spjæld.
Fordamper sidder under instrumentbord, lige foran gearstang. Kontroller at drænslangen under bilen ikke er stoppet.
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970

Jesper-
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22. mar 2012, 21:30
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skive
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mangler flow i mine luftkanaler touran 2014

Indlæg af Jesper- » 9. aug 2020, 14:31

Vcds viste en fejl på en aktuator til luftspjæld. Men den fejl kunne jeg slette og det så ikke ud som om den kom igen efterfølgende. Men skal lige tjekke igen når jeg kommer hjem Igen fredag. Det er altid mest ubelejligt når man er på ferie og ikke har andet tester med end sådan en MobilScan. 🙄
//Jesper

janny
Aktiv medlem
Indlæg: 1565
Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 24 times
Been thanked: 104 times

Re: Mangler flow i mine luftkanaler touran 2014

Indlæg af janny » 10. aug 2020, 11:11

kig lige dit kabinefilter efter
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970

Jesper-
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 22. mar 2012, 21:30
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Skive
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mangler flow i mine luftkanaler touran 2014

Indlæg af Jesper- » 11. aug 2020, 20:46

Jeg har nu tjekket kabinefilteret. Den trænger godt nok til et skift. Men ellers er der ikke noget at se. Jeg pillede så tæppet op i siden ind mod midterkonsollen og der kunne jeg se drænslangen ikke var sat som den skulle. Så det har da været svaret på den kæmpe sø vi har haft i bilen.

Jeg kan umiddelbart heller ikke lige finde den servomotor der skulle kunne tabe tandhjul som det er beskrevet i andre tråde. Men jeg kunne se der var problemer med den servo der skal åbne spjældet fra selve blæsermotoren. Men det tænker jeg ikke har noget at gøre med at den ikke kan køle i Venstre side af bilen?
//Jesper

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"