Hjælp til prissætning af Golf

Besvar
mbma
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14. aug 2013, 17:14
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hjælp til prissætning af Golf

Indlæg af mbma » 4. jun 2019, 12:36

Hej

Jeg skal have skiftet konens bil og har lidt svært ved at finde ud af hvad den er værd og om det kan betale sig at sælge den privat eller om den skal byttes ind ved en forhandler.

Det er en sort VW Golf 1.4 TSI 122HK Highline. En 2010 model, med første indregistrering i oktober 2009. Sidst synet i september 2017 og kan sagtens gå igennem syn nu her. Den har gået ca. 232.000km og kører generelt rigtigt fint.
Den har aftageligt træk og der er 17" alu-fælge og 16" stålfælge med til den.
Derudover er den vist ret standard for en Highline. Der er ikke monteret noget ekstra på den eller lavet tun eller lignende.

Den står i rigtig god stand, men selvfølgelig kan man da se at det ikke er en ny bil længere. Den har fået ordnet et stenslag i lakken og et stenslag i forruden. Det i forruden kan ses, men det er lavet.

Hvad tænker I at sådan en er værd i dag? Når jeg kigger på bilbasen.dk står de til alt fra 65-140k for den årgang, men med lidt færre km på uret. Og kan det bedst betale sig at sælge den selv eller at bytte den ind, når vi alligevel skal skifte den?

På forhånd tak

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4411 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Hjælp til prissætning af Golf

Indlæg af DanielB12 » 4. jun 2019, 13:00

Det er svært at vurdere hvad det bedst kan betale sig, da det jo afhænger af:
1) din/jeres tålmodighed
2) forhandlerens rabat-muligheder
3) jeres overtagelsesmuligheder

Vi har lige fået købt ny bil, hvor den gamle, en Polo, indgik som byttebil. Jeg havde egentlig besluttet mig for, selv at sælge dyret, men for det første så da jeg gennemgik den og vaskede den ned, så stod den ikke lige så skarpt som jeg egentlig gik og bildte mig selv ind. Der var to uheldige stenslag på taget, som var grimt lappet, bagkofangeren var ridset, der var ridser i plastikken i bagagerummet og andre steder i interiøret, sæderne skulle have en dyb rens, og rattet skulle nok forbi en prof og renses op for ridser, og så mangler der en nøgle. Alt det ville en privat køber, især herinde fra eller polo gruppen, helt sikkert gå i dybden med, og det ville nok koste et afslag på 10-15.000 kr. Det ser en forhandler selvfølgelig nok også, i deres 1,5 minuts inspektion af bilen, men alligevel.
For det andet, så den rabat vi kunne få via en forhandler, den afhang af byttebilen. Derved har vi ikke fået særlig rabat på bilen, men en god pris på byttebilen.
For det tredje, så kunne vi på ingen måder undvære en bil. Dvs hvis en køber sprang til på første dag, så ville vi stå uden en bil, indtil den nye kunne leveres. Det gad vi ikke.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

mbma
Helt nyt medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 14. aug 2013, 17:14
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Hjælp til prissætning af Golf

Indlæg af mbma » 4. jun 2019, 14:19

Tak. Jeg er helt med på at ift. indbytning, så er der selvfølgelig en masse variable, som gør at det er svært at svare på. Jeg var også mere ude efter en generel betragtning af om det oftest kan betale sig økonomisk at lave indbytning eller at sælge selv..

Og så selvfølgelig en ca. vurdering på den nuværende slæde. Jeg forestiller mig selv at den måske kan blive sat til salg for omkring 60k, men det er kun baseret på hvad jeg ser de andre på bilbasen stå til. Så kan jeg godt leve med det, hvis den ender med at gå lidt billigere.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Hjælp til prissætning af Golf

Indlæg af Peder » 4. jun 2019, 14:28

Hvis den står pænt, så skal den da koste 68.900 på Bilbasen tænker jeg.
Så er du den næst billigste benziner og sp i en highline.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Besvar

Tilbage til "Hvad er prisen?"