Fair pris for Golf IV TDI?

Besvar
Golfinen
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14. jul 2010, 19:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af Golfinen » 14. aug 2010, 19:44

Hej allesammen,

Jeg skal ud og kigge på en Golf IV 1.9 TDI fra 2003 i morgen (100 heste og med DK-pakke; fartpilot, mv.) som har kørt 220.000 km. Prisen er 100.000,- og da jeg ingen forstand har på priser, ud over det jeg kan sammenligne med på bilbasen, spørger jeg nu jer herinde, om prisen er fair i jeres optik. Det er i øvrigt hos en forhandler. Bilen gennemgik en større serivce ved 183.000 km hvor bl.a. tandremmen blev skiftet. Den har ingen lakfejl, en meget lille og diskret bule som man ikke rigtig ser, kører perfekt og fremstår næsten ny. Den tidligere ejer er en kvinde og service er overholdt.

Hvad synes I? Skal jeg prøve at få den ned i pris? Og hvad skal jeg i øvrigt være opmærksom på, når jeg skal ud og kigge på den i morgen og prøvekøre den? Al respons modtages med kyshånd.

På forhånd mange tak :-)

clayton
Nyt medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 13. okt 2008, 20:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af clayton » 14. aug 2010, 20:00

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg ville ikke vælge en 100 HK, den er dødsyg, find en 105 HK den er der super fint træk i... ellers prøv bilpriser.dk

Golfinen
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14. jul 2010, 19:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af Golfinen » 14. aug 2010, 20:09

Tak for dit svar. Kan 5 HK virkelig gøre så stor en forskel? :-) Jeg skal ud og prøvekøre den i morgen, så må jeg jo vurdere om den trækker fint nok til mit behov. Den kan umuligt være mere sløv end min Peugeot 309 1,6 som jeg tøffer rundt i nu :o)

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af arj9k » 15. aug 2010, 01:03

Golf IV er ikke lavet med 105 hestes TDI. Du kunne lede efter en 115 eller 130 HK. De er begge med 6 trins manuel gearkasse.

Brugeravatar
keller
Aktiv medlem
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 6. nov 2009, 16:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 47 times
Been thanked: 20 times

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af keller » 15. aug 2010, 16:46

arj9k skrev:Golf IV er ikke lavet med 105 hestes TDI. Du kunne lede efter en 115 eller 130 HK. De er begge med 6 trins manuel gearkasse.
jeg skulle til og sige det samme men på bilmodel.dk fandt jeg altså en 105 hk. 1.9 tdi fra 2003
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!

arj9k
Aktiv medlem
Indlæg: 1514
Tilmeldt: 3. okt 2008, 15:52
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af arj9k » 15. aug 2010, 17:04

keller skrev:
arj9k skrev:Golf IV er ikke lavet med 105 hestes TDI. Du kunne lede efter en 115 eller 130 HK. De er begge med 6 trins manuel gearkasse.
jeg skulle til og sige det samme men på bilmodel.dk fandt jeg altså en 105 hk. 1.9 tdi fra 2003
Det er muligt den er solgt med en 105 HK PD, men så er det nok syd for grænsen. Den er også lavet med en 1,6 FSI, så det er da ikke utænkeligt.

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af Greden » 15. aug 2010, 20:03

umiddelbart så skal bilen koste 90k i mit hovede, antal km er ikke så vigtig på sådan en bil, men alligevel.
vær sikker på at det er en diesel bil fra ny, og ikke en benziner der er bygget om.

motoren er stabil og de kan kører mange mange km uden det betyder noget dog skal man lige være lidt opmærksom på kobling/svinghjul.
generalt så er det en god slider.

langsom er den ikke, men nogen raket er det bestemt heller ikke.

man kan også få 115hk og 130hk, men de er tit en hel del dyrere end 100hk versionen.!

lur mig om motorkoden ikke er en AXR :)

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6253
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2072 times
Been thanked: 673 times

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af jansom » 16. aug 2010, 21:12

Jeg solgte min egen tilbage i januar og den var stort set præcis magen til. KM, årgang og DK pakke var det samme og så havde jeg brugt en del penge på ekstraudstyr. Den fik jeg 100.000 for, så prisen er nok ikke helt skæv. Du skal selvfølgelig prøve at handle den ned i pris, det skal man altid når man handler bil.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Golfinen
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14. jul 2010, 19:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af Golfinen » 17. aug 2010, 22:29

Hej allesammen,

Tusinde tak for jeres svar. Jeg er netop kommet hjem her for en time siden, efter en køretur på 2 timer i den nye (og dejlige) Golf. På vejen hjem, opdagede at jeg at den desværre vibrerer i tomgang - det kan jeg huske at jeg blev advaret imod. Hvad er årsagen til dette? Er det noget alvorligt?

Bagviskeren virker heller ikke - eller også er jeg en hat. Men hvad kan grunden til dette være? Og hvordan aktiveres den? Jeg har prøvet at gøre alt med "styrepinden" til viskerne, uden at der sker noget med viskeren i bagruden.

Derudover kører den som en drøm og er BESTEMT ikke langsom! Men nu kommer jeg jo også fra en sløv pade ;-)

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af Stefan » 18. aug 2010, 09:04

Bagviskeren plejer at blive aktiveret ved at skubbe viskerarmen fremad / væk fra dig selv.

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af Krog » 18. aug 2010, 11:11

Golfinen skrev:Hej allesammen,

Tusinde tak for jeres svar. Jeg er netop kommet hjem her for en time siden, efter en køretur på 2 timer i den nye (og dejlige) Golf. På vejen hjem, opdagede at jeg at den desværre vibrerer i tomgang - det kan jeg huske at jeg blev advaret imod. Hvad er årsagen til dette? Er det noget alvorligt?

Bagviskeren virker heller ikke - eller også er jeg en hat. Men hvad kan grunden til dette være? Og hvordan aktiveres den? Jeg har prøvet at gøre alt med "styrepinden" til viskerne, uden at der sker noget med viskeren i bagruden.

Derudover kører den som en drøm og er BESTEMT ikke langsom! Men nu kommer jeg jo også fra en sløv pade ;-)
Det skal jo bare laves af forhandleren, længere er den ikke...
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

dres
Nyt medlem
Indlæg: 278
Tilmeldt: 28. sep 2008, 15:46
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Kolding/Christiansfeld
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af dres » 18. aug 2010, 11:23

at den vibrerer i tomgang er enten dit friløb i generatorhjulet eller dæmperen dertil der er færdig.. det koster vist ca 550kr per del at sikfte og tager 10min..

golfivgtitdi
Nyt medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 28. jun 2008, 13:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af golfivgtitdi » 18. aug 2010, 14:24

Eller også er det svinghjulet. Hvis det er, så husk at få skiftet koblingen også, ellers har du hurtigt problemet igen.

Golfinen
Helt nyt medlem
Indlæg: 9
Tilmeldt: 14. jul 2010, 19:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af Golfinen » 18. aug 2010, 16:08

Nu har jeg snakket med ham og fortalt hvad jeg selv har kunne læse mig til. Bagviskeren bliver lavet i næste uge og vibrationerne ville han se på - det kunne også være motorophænget, sagde han.. Plus noget med "jamen altså, bilen har jo trods alt kørt 200.000 og en dieselmotor er lidt mere "grov" i det, end en benziner". Hvis det blot er motorophænget, så er det ikke noget alvorligt vel? Det skal lige siges at jeg har læst om flere som har et rat der ryster mere end 1cm op og ned - så slemt er det SLET ikke her.. Jeg kan bare mærke at den ryster lidt når den står stille og er varm.

johnny-1
Nyt medlem
Indlæg: 100
Tilmeldt: 7. sep 2008, 07:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Vw Ishøj
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af johnny-1 » 21. aug 2010, 15:13

Hvad med denne
http://enerbiler.dk/ den er bare flot og stort set alt i udstyr

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: Fair pris for Golf IV TDI?

Indlæg af Krog » 21. aug 2010, 15:24

Golfinen skrev:Nu har jeg snakket med ham og fortalt hvad jeg selv har kunne læse mig til. Bagviskeren bliver lavet i næste uge og vibrationerne ville han se på - det kunne også være motorophænget, sagde han.. Plus noget med "jamen altså, bilen har jo trods alt kørt 200.000 og en dieselmotor er lidt mere "grov" i det, end en benziner". Hvis det blot er motorophænget, så er det ikke noget alvorligt vel? Det skal lige siges at jeg har læst om flere som har et rat der ryster mere end 1cm op og ned - så slemt er det SLET ikke her.. Jeg kan bare mærke at den ryster lidt når den står stille og er varm.
Hvis det er noget som du går og er urolig for, så smid den da afsted til et FDM testcenter. Det tager vist et par timer eller tre også får en lang liste over fejl og mangler. Så kan forhandleren heller ikke bare "spise" dig af med at en diesel motor skal gøre så'n og alt muligt pis med at det er pga slid.. Mener det koster en lille 1000 lap for medlemmer
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Besvar

Tilbage til "Hvad er prisen?"