Rabat på ny bil efter ny registreringsafgift

Besvar
lamia
Nyt medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Rabat på ny bil efter ny registreringsafgift

Indlæg af lamia » 29. sep 2017, 07:38

Jeg er på udkik efter ny bil og har været forbi forskellige vw og seat forhandlere, for at få lidt forskellige tilbud.
Jeg får dog den samme besked ved næsten allesammen at der ikke er meget at hente i rabat efter de nye afgifter træder i kraft. Hvad er jeres erfaringer og er der så srore ændringer i forhandlernes avance, når de nye afgifter træder i kraft? Der må sidde et par sælgere rundt omkring som kan give et svar :)
Senest rettet af lamia 29. sep 2017, 08:10, rettet i alt 1 gang.
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Rabat på ny bil efter ny registreringsafgift

Indlæg af Mike H » 29. sep 2017, 08:05

Kort - nej, det er jo afgiften der er sat ned. Bilforhandlerne har formentlig ikke smidt ekstra af deres avance "oven i hatten". Det plejer at være modsat - at de forsøger at få lidt ekstra af kagen.
MEN - mon ikke det er fordi de forventer en kæmpe rykind af kunder og de derfor er mindre tilbøjelige til at give rabat. Jeg er selv på udkig efter ny bil til konen, og forventer nok at få samme behandling som dig, men jeg har tid og kan godt vente 3-6 måneder på at få lidt rabat... venter bla. på VW T-Roc samt Seat Arona priser....
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

carlslund
Medlem
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14. sep 2009, 13:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Rabat på ny bil efter ny registreringsafgift

Indlæg af carlslund » 29. sep 2017, 08:31

Forhandleren kan som udgangspunkt give dig den samme rabat på hans egen avance som før, men forskellen er at den rabat du kommer til at føle er væsentlig mindre, da den har en gangefaktor i forhold til afgiften - og da afgiften nu sættes ned, vil den rabat kunden får i sidste ende også være mindre, men du skulle jo uanset hvad gerne ende med en slutpris der er mindre nu end før afgiftsnedsættelsen (med mindre der er tale om en bil der stiger i afgift)

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"