Prøveplader i weekenden

Besvar
Brugeravatar
soulniz
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 31. aug 2012, 11:14
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 5 times
Been thanked: 20 times

Prøveplader i weekenden

Indlæg af soulniz » 13. sep 2018, 15:17

Hej

Jeg står og skal over og kigge på en bil i Jylland i weekenden og kommer selv fra Sjælland. Da jeg først vil have bilen indregistreret til December vil jeg derfor ikke betale for at få almindelige plader på. Har derimod læst mig frem til at prøveplader kan benyttes, men hvordan skaffer man dem med det samme i weekenden? Er fra Næstved og kan ikke lige umiddelbart finde et motorkontor i nærheden der udleverer plader og som ikke lukker kl 14.

Er der nogen der har tips eller ideer? Forhandleren kan også levere bilen, men det koster 2000.

OB: Tråden ligger nok i det forkerte forum

Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af soulniz 13. sep 2018, 15:17, rettet i alt 1 gang.
Nuværende bil:
2009 VW Golf VI 2.0 TDI 110 hk
Org. Bi-xenon, RNS 510, multifunktionsrat, regnsensor, CH/LH lys, nedblændeligt bakspejl, fodrumsbelysning, gråmetal.

Tidligere biler:
2018 VW Golf VII 1.0 TSI 85 hk
2004 VW Touran 1.9 TDI 100 hk Van

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Prøveplader i weekenden

Indlæg af HenrikH29 » 13. sep 2018, 17:12

De kaldet prøvemærkater og kan bestilles ved SKAT og synshaller, der er godkendte til at udlevere/printe prøvemærkater.

Ved SKAT er der 3-4 dages leveringstid, men de godkendte synshaller kan udskrive dem med det samme.

Så dit bedste bud er at ringe rundt til nogle synshaller for at finde en, der kan printe med det samme.

PS man har hørt om folk, der har bestilt ved SKAT og selv printet prøvemærkater (det er vist med som PDF i kvitteringen). Men det er vist ikke lovligt :o .

Læs mere her: https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234514

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"