Cartrends kan... Men vil de?

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af GaSelle » 18. dec 2018, 08:59

SteffenStork skrev:
18. dec 2018, 08:54
Men hvor går grænsen?

Er det også forkert komme med afmonteret fælge og bede værkstedet om at at sætte egne medbragt dæk på?

Og til topic, så kan jeg godt følge cartrends forretningslinjer. Det lyder som om at de kan spare noget evt bøvl, men det lyder også som om at man kunne starte en forretning op og så hente nogle kunder som går forgæves ved cartrends.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det nævnte jeg jo også tidligere. Jeg kan læse herinde, at en del køber dæk i Tyskland - gad vide, hvordan de bliver monteret på fælgene? Typisk vel hos et dækcenter, der selv sælger dæk også. Jeg synes olien (og dækkene) er fine at medbringe selv, reservedele forstår jeg godt de ikke vil røre ved. Både hvad angår de autoriserede forhandlere, og til en hvis grænse også hos Cartrends. Cartrends (og andre lignende) kunne dog, som en anden vist også foreslog, lave et dokument, hvor de fraskriver sig ethvert ansvar. Det kunne fx være, at Hr. Hansen selv har købt et org. anhængertræk til sin VAG bil, men går kold ved ledningsmonteringen til BCM´en. Her kunne fx Cartrends være en hjælp - men de kunne så fraskrive sig nogen form for garanti. Det skal jeg ikke blande mig i ;)

Der er også reservedele, hvor jeg synes forhandlerne har ublu priser - men det må jeg enten acceptere, eller ordne selv. Der er jo ikke noget i vejen for, at skifte viskerblade selv, inden bilen skal til service. Eller at aflevere den med fyldt sprinklertank, så man ikke skal betale 10kr+moms pr. liter for noget, man kan få (i mit tilfælde gratis) meget billigere andre steder.

Hvor grænsen går, kan kun det enkelte værksted sige. Det er jo bare at spørge pænt.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af fjeppe » 18. dec 2018, 09:58

erlingvj skrev:
18. dec 2018, 08:46
GaSelle skrev:
18. dec 2018, 08:25
fjeppe skrev:
17. dec 2018, 23:38
Jeg må også tilslutte mig dem der betaler for materialer der hvor arbejdet udføres.

Har man ikke råd, så må man lade vær, eller selv udfører det, hvilke der bestemt heller ikke er noget galt med. Der er der også visse småting jeg selv står for, såsom dækskifte og polering, men det er lige så meget fordi jeg hygger mig med det.

Jeg undersøger altid driftsomkostningerne inden jeg køber, og så køber jeg efter det min pengepung tillader.
Bare lige for at slå det HELT fast. Så har det intet at gøre med, at have råd eller ej, for mit vedkommende.
Enig.
Mærsk Mc-Kinney Møller havde fx en Ford Fiesta fordi han var bevidst om omkostningerne. Er det gået bedre i Mærsk efter hans død?
Du ønsker et VW stempel i din bog men du ønsker ikke at betale fuld pris, selvom du sagtens kan betale det som det nu koster... okay så.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af DanielB12 » 18. dec 2018, 10:03

Sålænge cartrends har så travlt og er fuldt booket op, så kan jeg godt forstå de siger nej til dem som de ikke tjener lige så mange penge på.. hvis de på et tidspunkt får mindre travlt, så kunne man jo forestille sig de slækkede lidt på kravet ;)

VW værkstederne er ikke helt i samme situation, men de kan så bare sætte propprisen så høj, at set ikke kan betale sig. Det gjorde et af de værksteder jeg kontaktede sidst... der var prisen stort set den samme med eller uden olie, selvom olien var på tilbud hos landberg..
These users thanked the author DanielB12 for the post (total 2):
HansHKevinff
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af GaSelle » 18. dec 2018, 10:37

fjeppe skrev:
18. dec 2018, 09:58
erlingvj skrev:
18. dec 2018, 08:46
GaSelle skrev:
18. dec 2018, 08:25

Bare lige for at slå det HELT fast. Så har det intet at gøre med, at have råd eller ej, for mit vedkommende.
Enig.
Mærsk Mc-Kinney Møller havde fx en Ford Fiesta fordi han var bevidst om omkostningerne. Er det gået bedre i Mærsk efter hans død?
Du ønsker et VW stempel i din bog men du ønsker ikke at betale fuld pris, selvom du sagtens kan betale det som det nu koster... okay så.
Det er bare jysk mentalitet. Jeg betaler ikke fuld pris for noget som helst, hvis jeg kan slippe billigere. En af mine fordomme går på, at de fleste københavnere er stik modsatte - de betaler bare det, de bliver afkrævet :)

Jeg forhandlede også om prisen på mit hus. Og mine biler. Og mine møbler - find selv på flere. Når jeg er i Brugsen prutter jeg dog ikke om prisen.
These users thanked the author GaSelle for the post:
lambrecht

u_bull
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 340 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af u_bull » 18. dec 2018, 11:41

Mit indlæg indeholdt nogle eksempler...
Bilvask hver 14. dag vs. hver uge.
Stålfælge vs. alu

Det var udelukkende eksempler for at fortælle en historie.
I behøver ikke retfærdiggøre hvor tit i vasker jeres bil :-)


Hvis et værksted vil hælde "udefrakommende" motorolie på bilerne - no worries fra min side.
Det er værkstedets valg at operere med en uklar forretningsmodel (der som bekendt typisk indeholder indtjening på reservedele, herunder olie).

Jeg forstår udemærket folk vil spare penge - det er jo ikke fordi jeg selv skider guld.
Men kan godt irritere mig når der udelukkende ses på prisen af en enkelt part - olien...

Det svarer til at man får et tilbud på en bil (100.000kr), en scooter (20.000kr) og en cykel (5.000kr). Samlet tilbud 115.000kr...
Så kan man jo heller ikke trække bil og cykel ud af tilbuddet og bede om at få scooteren til 10.000kr...

Det er præcis det folk gør hvis de beder om lov til selv at tage olie med...

Det er jo en samlet forretningsbetragtning...

Der var en der nævnte proppenge. Det er et rigtig godt eksempel!

Bevares - de værksteder der tillader medbragt olie er i min optik ude på et skråplan. Men jeg forstår da udmærket de (få!) kunder der udnytter muligheden. For hvis alle gjorde det, så ville forretningsmodellen skulle justeres!

Jeg arbejder i en virksomhed hvor nogle af vores produkter bla. indeholder et helt almindeligt COTS grafikkort. Det kan vel købes ude i byen for 1500kr - men hvis vi udskifter et defekt grafikkort koster det måske 4000kr som reservedel...
(PS! Det samlede produkt koster i omegnen af 1 million kroner).

Man glemmer bare at det jo ikke kun er grafikkortet man betaler for - man betaler også for produktdesign, udvælgelse af grafikkort, produktionstest, lagerføring osv...
Selvfølgelig udskifter vi ikke et medleveret grafikkort, købt hos Amazon - uanset at der teknisk set er tale om præcis samme type og model. Sådan fungerer det bare ikke.
Du køber vores reservedele hvis du skal have vores hjælp.

Jeg skifter da også vinduesviskere før et service - eller skriver at jeg vil gøre det selv (sprinklervæske falder dog under bagatelgrænsen ;)). Men forskellen her er jo netop at jeg selv udfører arbejdet - og at vinduesviskerne ikke indgår som en del af stemplet i serviebogen :-)


Et par gange er dæk nævnt som eksempel...
Hvis du køber dæk hos det lokale dækcenter, så får du typisk en pris inklusive montering. Det er en billig service for virksomheden at yde, men den har værdi for dig som kunde.
Hvis du kommer med egne dæk købt på dækonline, så får du jo heller ikke monteringen gratis...!


Min pointe:
Overordnet betragtet er det ganske enkelt urimeligt at forvente at kunne medbringe egne reservedele (herunder olie) og samtidig forvente at få arbejdet udført til samme pris.
Der er muligvis værksteder er kompromitterer den almindelige forretningsmodel, men på sigt hænger forretningsmodellen ganske enkelt ikke sammen.
Hvis alle medbragte deres egen THansen-olie, så skal den mistede indtægt dækkes på anden måde - det kan ikke være anderledes...
Enhver forretningsdrivende hvis indkomst inkluderer salg af reservedele (herunder olie) vil bekræfte dette.
These users thanked the author u_bull for the post (total 2):
gudhjemLars - Sound2Vision

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af fjeppe » 18. dec 2018, 11:53

GaSelle skrev:
18. dec 2018, 10:37
fjeppe skrev:
18. dec 2018, 09:58
erlingvj skrev:
18. dec 2018, 08:46


Enig.
Mærsk Mc-Kinney Møller havde fx en Ford Fiesta fordi han var bevidst om omkostningerne. Er det gået bedre i Mærsk efter hans død?
Du ønsker et VW stempel i din bog men du ønsker ikke at betale fuld pris, selvom du sagtens kan betale det som det nu koster... okay så.
Det er bare jysk mentalitet. Jeg betaler ikke fuld pris for noget som helst, hvis jeg kan slippe billigere. En af mine fordomme går på, at de fleste københavnere er stik modsatte - de betaler bare det, de bliver afkrævet :)

Jeg forhandlede også om prisen på mit hus. Og mine biler. Og mine møbler - find selv på flere. Når jeg er i Brugsen prutter jeg dog ikke om prisen.
Sammenligner du rabat med at du begynder at pille materialer ud og selv levere disse til det stykke arbejder der bliver udført for dig?

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af preben76 » 18. dec 2018, 13:27

GaSelle skrev:
18. dec 2018, 08:59
SteffenStork skrev:
18. dec 2018, 08:54
Men hvor går grænsen?

Er det også forkert komme med afmonteret fælge og bede værkstedet om at at sætte egne medbragt dæk på?

Og til topic, så kan jeg godt følge cartrends forretningslinjer. Det lyder som om at de kan spare noget evt bøvl, men det lyder også som om at man kunne starte en forretning op og så hente nogle kunder som går forgæves ved cartrends.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det nævnte jeg jo også tidligere. Jeg kan læse herinde, at en del køber dæk i Tyskland - gad vide, hvordan de bliver monteret på fælgene? Typisk vel hos et dækcenter, der selv sælger dæk også. Jeg synes olien (og dækkene) er fine at medbringe selv, reservedele forstår jeg godt de ikke vil røre ved. Både hvad angår de autoriserede forhandlere, og til en hvis grænse også hos Cartrends. Cartrends (og andre lignende) kunne dog, som en anden vist også foreslog, lave et dokument, hvor de fraskriver sig ethvert ansvar. Det kunne fx være, at Hr. Hansen selv har købt et org. anhængertræk til sin VAG bil, men går kold ved ledningsmonteringen til BCM´en. Her kunne fx Cartrends være en hjælp - men de kunne så fraskrive sig nogen form for garanti. Det skal jeg ikke blande mig i ;)

Der er også reservedele, hvor jeg synes forhandlerne har ublu priser - men det må jeg enten acceptere, eller ordne selv. Der er jo ikke noget i vejen for, at skifte viskerblade selv, inden bilen skal til service. Eller at aflevere den med fyldt sprinklertank, så man ikke skal betale 10kr+moms pr. liter for noget, man kan få (i mit tilfælde gratis) meget billigere andre steder.

Hvor grænsen går, kan kun det enkelte værksted sige. Det er jo bare at spørge pænt.
Spørgsmålet er vel også om de kan fraskrive sig nogen garanti i følge købeloven?
Det er jeg ikke sikker på at de kan.

u_bull
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 340 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af u_bull » 18. dec 2018, 18:51

fjeppe skrev:
18. dec 2018, 11:53

Sammenligner du rabat med at du begynder at pille materialer ud og selv levere disse til det stykke arbejder der bliver udført for dig?
Der er reelt set ikke den store forskel...
Man tager en indtægt ud af ligningen...

Du vil medbringe egen olie - eller købe værkstedets olie til THansen-pris... == Rabat...

u_bull
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 340 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af u_bull » 18. dec 2018, 18:53

preben76 skrev:
18. dec 2018, 13:27

Spørgsmålet er vel også om de kan fraskrive sig nogen garanti i følge købeloven?
Det er jeg ikke sikker på at de kan.
Alene at der måske er tvivl er bare endnu et argument for hvorfor den erhvervsdrivende ikke skal tage varer ind udefra...

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af preben76 » 18. dec 2018, 21:23

u_bull skrev:
18. dec 2018, 18:53
preben76 skrev:
18. dec 2018, 13:27

Spørgsmålet er vel også om de kan fraskrive sig nogen garanti i følge købeloven?
Det er jeg ikke sikker på at de kan.
Alene at der måske er tvivl er bare endnu et argument for hvorfor den erhvervsdrivende ikke skal tage varer ind udefra...
Det er jo præcis det. Det kan jo komme til at koste dem kassen i sagsomkostninger eller nye reservedele og dårlig omtale hvis der bliver et problem senere.
Så jeg forstår godt at de siger nej til det.
These users thanked the author preben76 for the post:
u_bull

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af fjeppe » 18. dec 2018, 23:11

u_bull skrev:
18. dec 2018, 18:51
fjeppe skrev:
18. dec 2018, 11:53

Sammenligner du rabat med at du begynder at pille materialer ud og selv levere disse til det stykke arbejder der bliver udført for dig?
Der er reelt set ikke den store forskel...
Man tager en indtægt ud af ligningen...

Du vil medbringe egen olie - eller købe værkstedets olie til THansen-pris... == Rabat...
Ahhh, den ene er en rabat du får, den anden er en rabat du selv tager dig.

Vi vil alle gerne sparer penge, men der er også grænser synes jeg, og personligt ville jeg føle det var pineligt at komme med egen olie, så undværer jeg heller stemplet og gør det selv.
These users thanked the author fjeppe for the post:
u_bull

u_bull
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 340 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af u_bull » 18. dec 2018, 23:40

preben76 skrev:
18. dec 2018, 21:23
...Så jeg forstår godt at de siger nej til det.
+1

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af GaSelle » 19. dec 2018, 07:01

fjeppe skrev:
18. dec 2018, 23:11
u_bull skrev:
18. dec 2018, 18:51
fjeppe skrev:
18. dec 2018, 11:53

Sammenligner du rabat med at du begynder at pille materialer ud og selv levere disse til det stykke arbejder der bliver udført for dig?
Der er reelt set ikke den store forskel...
Man tager en indtægt ud af ligningen...

Du vil medbringe egen olie - eller købe værkstedets olie til THansen-pris... == Rabat...
Ahhh, den ene er en rabat du får, den anden er en rabat du selv tager dig.

Vi vil alle gerne sparer penge, men der er også grænser synes jeg, og personligt ville jeg føle det var pineligt at komme med egen olie, så undværer jeg heller stemplet og gør det selv.
Det er hverken pinligt eller noget man selv tager. Værkstedet kan jo bare sige ‘nej tak’. Det gjorde de ikke - tværtimod.
These users thanked the author GaSelle for the post:
Ztrejfer

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af Ztrejfer » 19. dec 2018, 09:48

GaSelle skrev:
19. dec 2018, 07:01
fjeppe skrev:
18. dec 2018, 23:11
Vi vil alle gerne sparer penge, men der er også grænser synes jeg, og personligt ville jeg føle det var pineligt at komme med egen olie, så undværer jeg heller stemplet og gør det selv.
Det er hverken pinligt eller noget man selv tager. Værkstedet kan jo bare sige ‘nej tak’. Det gjorde de ikke - tværtimod.
Helt enig. Og iøvrigt dukker vinklen salgspsykologi op her. For hvis man i sin rolle som køber oplever sin adfærd som værende pinlig, så kan/bør man stille sig selv to spørgsmål:

1. Udspringer min oplevelse af egen pinlighed af, at min samvittighed taler her?

2. Udspringer min oplevelse af egen pinlighed af, at jeg på en eller anden snedig måde er blevet narret til en form for selvcensur ifm. min ageren i handelsprocessen?

Her er der to scenarier:

For det første er det naturligvis salgspsykologiens mål, at få individet/køberen til at forveksle nr. 2 med nr. 1, således at offeret tror/oplever, at det vil være det rigtigste at undgå det pinlige i at tage stilling og handle selvstændigt i en given salgssituation - fordi det vil være moralsk forkert. Snedigt, men nærmest - som med det meste salgspsykologi - en behandling af andre mennesker, der faktisk ligger i gråzonen over mod sort magi.
Her findes situationen med køberens klare oplevelse af sælgeren som et tydeligvis amoralsk menneske og dermed et decideret dumt svin - med selvfølgelig ret til at udstille samme.

For det andet kan køberen naturligvis selv have en manglende moralsk pli, således at det rent faktisk er pinligt for andre at opleve vedkommendes ustandselige insisteren på urimelige rabatter.
Her findes situationen med sælgerens klare oplevelse af køberen som et tydeligvis amoralsk menneske og dermed et decideret dumt svin - med selvfølgelig ret til at udstille samme.

Hvilket efterlader os i et dilemma - for hvad er her værst - den manipulerende salgspsykolog(i) eller den ret beset pinlige kunde?

:lol:
Audi A3

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af fjeppe » 19. dec 2018, 12:45

GaSelle skrev:
19. dec 2018, 07:01
fjeppe skrev:
18. dec 2018, 23:11
u_bull skrev:
18. dec 2018, 18:51


Der er reelt set ikke den store forskel...
Man tager en indtægt ud af ligningen...

Du vil medbringe egen olie - eller købe værkstedets olie til THansen-pris... == Rabat...
Ahhh, den ene er en rabat du får, den anden er en rabat du selv tager dig.

Vi vil alle gerne sparer penge, men der er også grænser synes jeg, og personligt ville jeg føle det var pineligt at komme med egen olie, så undværer jeg heller stemplet og gør det selv.
Det er hverken pinligt eller noget man selv tager. Værkstedet kan jo bare sige ‘nej tak’. Det gjorde de ikke - tværtimod.
Og sådan er vi jo alle forskellige, ellers var debatten ikke nået til så mange svar, hvis der var konsensus.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af fjeppe » 19. dec 2018, 12:50

Ztrejfer skrev:
19. dec 2018, 09:48
GaSelle skrev:
19. dec 2018, 07:01
fjeppe skrev:
18. dec 2018, 23:11
Vi vil alle gerne sparer penge, men der er også grænser synes jeg, og personligt ville jeg føle det var pineligt at komme med egen olie, så undværer jeg heller stemplet og gør det selv.
Det er hverken pinligt eller noget man selv tager. Værkstedet kan jo bare sige ‘nej tak’. Det gjorde de ikke - tværtimod.
Helt enig. Og iøvrigt dukker vinklen salgspsykologi op her. For hvis man i sin rolle som køber oplever sin adfærd som værende pinlig, så kan/bør man stille sig selv to spørgsmål:

1. Udspringer min oplevelse af egen pinlighed af, at min samvittighed taler her?

2. Udspringer min oplevelse af egen pinlighed af, at jeg på en eller anden snedig måde er blevet narret til en form for selvcensur ifm. min ageren i handelsprocessen?

Her er der to scenarier:

For det første er det naturligvis salgspsykologiens mål, at få individet/køberen til at forveksle nr. 2 med nr. 1, således at offeret tror/oplever, at det vil være det rigtigste at undgå det pinlige i at tage stilling og handle selvstændigt i en given salgssituation - fordi det vil være moralsk forkert. Snedigt, men nærmest - som med det meste salgspsykologi - en behandling af andre mennesker, der faktisk ligger i gråzonen over mod sort magi.
Her findes situationen med køberens klare oplevelse af sælgeren som et tydeligvis amoralsk menneske og dermed et decideret dumt svin - med selvfølgelig ret til at udstille samme.

For det andet kan køberen naturligvis selv have en manglende moralsk pli, således at det rent faktisk er pinligt for andre at opleve vedkommendes ustandselige insisteren på urimelige rabatter.
Her findes situationen med sælgerens klare oplevelse af køberen som et tydeligvis amoralsk menneske og dermed et decideret dumt svin - med selvfølgelig ret til at udstille samme.

Hvilket efterlader os i et dilemma - for hvad er her værst - den manipulerende salgspsykolog(i) eller den ret beset pinlige kunde?

:lol:
Igen må jeg henlede til at vi alle er forskellige, at jeg synes det er pinligt at begynde at spørge ind til om jeg må medbringe egen olie til et service, er vel min egen hovedpine, og bunder hverken i det ene eller andet andet psykisk problem, jeg står i en butik og bestiller en varer (i dette tilfælde et service), så virker det bare forkert på mig at begynde at levere noget af varen selv i min iver for at få produktet så billigt som muligt, fordi jeg synes noget af indholdet er for dyrt. Så siger jeg hellere nej tak og finder mit produkt et andet sted, hvor jeg føler at jeg får noget for pengene. Længere er den ikke.

Kan man ikke lide lugten i bageriet må man få bagt sit brød et andet sted, istedet for så at komme med melen selv.
These users thanked the author fjeppe for the post (total 3):
HansHholm7gudhjem

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af vw4ever » 19. dec 2018, 13:45

fjeppe skrev:
19. dec 2018, 12:50
Ztrejfer skrev:
19. dec 2018, 09:48
GaSelle skrev:
19. dec 2018, 07:01

Det er hverken pinligt eller noget man selv tager. Værkstedet kan jo bare sige ‘nej tak’. Det gjorde de ikke - tværtimod.
Helt enig. Og iøvrigt dukker vinklen salgspsykologi op her. For hvis man i sin rolle som køber oplever sin adfærd som værende pinlig, så kan/bør man stille sig selv to spørgsmål:

1. Udspringer min oplevelse af egen pinlighed af, at min samvittighed taler her?

2. Udspringer min oplevelse af egen pinlighed af, at jeg på en eller anden snedig måde er blevet narret til en form for selvcensur ifm. min ageren i handelsprocessen?

Her er der to scenarier:

For det første er det naturligvis salgspsykologiens mål, at få individet/køberen til at forveksle nr. 2 med nr. 1, således at offeret tror/oplever, at det vil være det rigtigste at undgå det pinlige i at tage stilling og handle selvstændigt i en given salgssituation - fordi det vil være moralsk forkert. Snedigt, men nærmest - som med det meste salgspsykologi - en behandling af andre mennesker, der faktisk ligger i gråzonen over mod sort magi.
Her findes situationen med køberens klare oplevelse af sælgeren som et tydeligvis amoralsk menneske og dermed et decideret dumt svin - med selvfølgelig ret til at udstille samme.

For det andet kan køberen naturligvis selv have en manglende moralsk pli, således at det rent faktisk er pinligt for andre at opleve vedkommendes ustandselige insisteren på urimelige rabatter.
Her findes situationen med sælgerens klare oplevelse af køberen som et tydeligvis amoralsk menneske og dermed et decideret dumt svin - med selvfølgelig ret til at udstille samme.

Hvilket efterlader os i et dilemma - for hvad er her værst - den manipulerende salgspsykolog(i) eller den ret beset pinlige kunde?

:lol:
Igen må jeg henlede til at vi alle er forskellige, at jeg synes det er pinligt at begynde at spørge ind til om jeg må medbringe egen olie til et service, er vel min egen hovedpine, og bunder hverken i det ene eller andet andet psykisk problem, jeg står i en butik og bestiller en varer (i dette tilfælde et service), så virker det bare forkert på mig at begynde at levere noget af varen selv i min iver for at få produktet så billigt som muligt, fordi jeg synes noget af indholdet er for dyrt. Så siger jeg hellere nej tak og finder mit produkt et andet sted, hvor jeg føler at jeg får noget for pengene. Længere er den ikke.

Kan man ikke lide lugten i bageriet må man få bagt sit brød et andet sted, istedet for så at komme med melen selv.
Eller finde et bageri hvor det er ok, at komme med melen selv.
Har brugt samme bager siden 1984.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

u_bull
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 6. dec 2009, 22:25
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 340 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af u_bull » 19. dec 2018, 15:13

vw4ever skrev:
19. dec 2018, 13:45

Eller finde et bageri hvor det er ok, at komme med melen selv.
Har brugt samme bager siden 1984.
Jeg synes det er i orden at forhandle en pris - det er konceptet med selv at medbringe reservedele der stikker mig i øjnene.

Det undrer mig faktisk at de værksteder (der tillader medbragt olie) ikke istedet tilbyder deres egen olie til THansen-pris - eller i hvert fald til næsten-THansen-pris...

De køber den vel alligevel i 200 liters-tønder til 20kr literen...

Dén løsning havde på alle punkter givet mere mening (for mig)...

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af QT1410 » 19. dec 2018, 15:45

180 kr nettofortjeneste pr. liter, hvorfor skulle de vinke farvel til den?

I øvrigt, hvis ens bil har brug for en specialolie, så er der større chance for at den rent faktisk får det, hvis man selv medbringer den. 200 liters tromlen til 20/kr pr. liter står jo fristende nær, og der kan jo ske fejl, som beklages, hvis de opdages.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Cartrends kan... Men vil de?

Indlæg af GaSelle » 19. dec 2018, 16:39

u_bull skrev:
19. dec 2018, 15:13
vw4ever skrev:
19. dec 2018, 13:45

Eller finde et bageri hvor det er ok, at komme med melen selv.
Har brugt samme bager siden 1984.
Jeg synes det er i orden at forhandle en pris - det er konceptet med selv at medbringe reservedele der stikker mig i øjnene.

Det undrer mig faktisk at de værksteder (der tillader medbragt olie) ikke istedet tilbyder deres egen olie til THansen-pris - eller i hvert fald til næsten-THansen-pris...

De køber den vel alligevel i 200 liters-tønder til 20kr literen...

Dén løsning havde på alle punkter givet mere mening (for mig)...
Det er der et andet aut. værksted, der netop har tilbudt. Det er ok med mig også ;)

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"