Udlæsning af log fil
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Udlæsning af log fil
Hej.
Vi har lige været ude og lave en log med VCDS på en leon 2.0 tfsi.
Når jeg åbner log filen i Excel så kommer det hele i en stor pærevælle og det kan jeg jo ikke bruge til ret meget
Er der noget jeg gør forkert ?
Vi har lige været ude og lave en log med VCDS på en leon 2.0 tfsi.
Når jeg åbner log filen i Excel så kommer det hele i en stor pærevælle og det kan jeg jo ikke bruge til ret meget
Er der noget jeg gør forkert ?
- Vedhæftede filer
-
- LOG-01-011-144-311-543-1014-1031-1148-115C-2303.CSV
- (15.28 KiB) Downloadet 14 gange
-
- Medlem
- Indlæg: 1104
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 7 times
Re: Udlæsning af log fil
CSV er en komma seperet fil. Lav tekst til kolonner i Excel.
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Udlæsning af log fil
Okay, så må jeg se om det er noget jeg kan hitte ud afJan VJ skrev:CSV er en komma seperet fil. Lav tekst til kolonner i Excel.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 101
- Tilmeldt: 24. nov 2014, 19:49
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 8 times
Re: Udlæsning af log fil
Jeg har gjort arbejdet for dig
- Vedhæftede filer
-
- log leon 2.0 tfsi.csv
- (19.24 KiB) Downloadet 29 gange
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Udlæsning af log fil
Jeg takker
Problemet er at bilen taber pusten når den får noget at leve af, det er som om at trykket kommer og går.
Ved alm frisk kørsel der kører den fint.
Som jeg ser den log så ser det ud som om at gasspjældet lukker, men det er der jo nok en grund til.
Den kører med landberg tuningsfil, komplet 3" udstødning, bsh intake, pcv fix, gfb dv+, autotech pumpe.
Bilen havde lign problem med tuningsfil af ukendt tuner, som var eneste upgrade, den fik så en fil i fra landberg og alt spillede max.
Her i vinters blev der så monteret komplet 3" udstødning, der lavede den overboost et par gange hvor den så gik i nødprogram, samt problemerne kom igen.
Der blev så monteret et bsh indsugning, det hjalp så ikke noget.
Pcv fix, gfb dv+, og autech pumpe er blevet monteret i samme rækkefølge for at se om det var der problemet lagde, men det har slet ikke haft nogen effekt.
Den bil giver godt nok grå hår
Problemet er at bilen taber pusten når den får noget at leve af, det er som om at trykket kommer og går.
Ved alm frisk kørsel der kører den fint.
Som jeg ser den log så ser det ud som om at gasspjældet lukker, men det er der jo nok en grund til.
Den kører med landberg tuningsfil, komplet 3" udstødning, bsh intake, pcv fix, gfb dv+, autotech pumpe.
Bilen havde lign problem med tuningsfil af ukendt tuner, som var eneste upgrade, den fik så en fil i fra landberg og alt spillede max.
Her i vinters blev der så monteret komplet 3" udstødning, der lavede den overboost et par gange hvor den så gik i nødprogram, samt problemerne kom igen.
Der blev så monteret et bsh indsugning, det hjalp så ikke noget.
Pcv fix, gfb dv+, og autech pumpe er blevet monteret i samme rækkefølge for at se om det var der problemet lagde, men det har slet ikke haft nogen effekt.
Den bil giver godt nok grå hår
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Udlæsning af log fil
Bilen var i øvrigt på feltet hos fredslunds og det var inden der blev monteret gfb dv+ samt autotech pumpe.
- Vedhæftede filer
-
- Bil22 Seat Leon.jpg (85.55 KiB) Vist 1299 gange
- majbom
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2795
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 08:43
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Midtfyn
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 152 times
Re: Sv: Udlæsning af log fil
Det var da alletiders vejledning du kom med dér!Jan VJ skrev:CSV er en komma seperet fil. Lav tekst til kolonner i Excel.
Åbn Excel og gå i menuen "data", her er der et punkt der hedder "fra tekst"
//morten
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
Sort Seat Leon 1,2 TSI Style 2016 ~135.000km
Tidligere biler: Ford Escort 1.1 1982 | VW Golf II 1,8 CL 1989 | VW Golf III 1,8 CL 1996 | VW Golf III 2,8 VR6 1996 | VW Passat 3B 1,9 TDI Variant 2000 | VW Golf II 1,6 CL 1986 | VW Golf III 1,8 Rolling Stones 1995 | VW Passat 3C 2,0 TDI Variant Highline DSG 2008 | Sort Opel Corsa D 1,2 2007
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Sv: Udlæsning af log fil
Nej det blev jeg desværre heller ikke ret meget klogere af, prøvede alt muligt men uden heldmajbom skrev:Det var da alletiders vejledning du kom med dér!Jan VJ skrev:CSV er en komma seperet fil. Lav tekst til kolonner i Excel.
Åbn Excel og gå i menuen "data", her er der et punkt der hedder "fra tekst"
Men nu fik jeg det til at fungere, og data er også en del mere overskueligt
Jeg takker og bukker for hjælp med vejledning
Jeg har jo som i nok har regnet ud ikke den store erfaring med vdcs.
Men ud fra den log er der jo nogle punkter der springer i mine øjne.
For mig ser det ud til at det kunne wastegate (N75) duty cycle der er problemet.
Så det er måske N75 eller actuator der er defekt, som også skulle kunne give de symptomer som bilen har.
Jeg er ret sikker på at problemerne opstod i forbindelse med at der en uge efter køb af bilen kom en ny (brugt) motor i bilen.
jeg har den gamle motor til at stå så det skal da lige prøves at montere N75 og actuator fra den gamle motor.
- theone
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2895
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 23:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 4 times
Re: Udlæsning af log fil
?
12 Beetle Design 1.6 TDI Kokain hvid. RNS-315 DAB, BT. Snart med meget mere...
11 Touran 1.4 TSI Magisk sort. RNS-510, BT, R-Line rat, Chrome Rails, Highline lister, Tågelygter
11 Touran 1.4 TSI Magisk sort. RNS-510, BT, R-Line rat, Chrome Rails, Highline lister, Tågelygter
- theone
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2895
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 23:13
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 4 times
Re: Udlæsning af log fil
Sorry Tapatalk fejl
12 Beetle Design 1.6 TDI Kokain hvid. RNS-315 DAB, BT. Snart med meget mere...
11 Touran 1.4 TSI Magisk sort. RNS-510, BT, R-Line rat, Chrome Rails, Highline lister, Tågelygter
11 Touran 1.4 TSI Magisk sort. RNS-510, BT, R-Line rat, Chrome Rails, Highline lister, Tågelygter
-
- Medlem
- Indlæg: 1104
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 7 times
Re: Sv: Udlæsning af log fil
Jeg ved ikke om du mener det ironisk. Men nu var det ikke min intention at lave en vejledning.... Men et hint som hjælp.majbom skrev:Det var da alletiders vejledning du kom med dér!Jan VJ skrev:CSV er en komma seperet fil. Lav tekst til kolonner i Excel.
Åbn Excel og gå i menuen "data", her er der et punkt der hedder "fra tekst"
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Sv: Udlæsning af log fil
Tror ikke din N75 fejler noget. PID-styringen i styreenheden giver bare udslag ved 5520RPM fordi actual pludselig dykker ift. requested. Så det er et forsøg på at kompensere, for igen at få bygget trykket op til det efterspurgte. Det ser sgu en kende mærkeligt ud tilgengæld, at den pludselig mister pusten sådan!m power skrev:Nej det blev jeg desværre heller ikke ret meget klogere af, prøvede alt muligt men uden heldmajbom skrev:Det var da alletiders vejledning du kom med dér!Jan VJ skrev:CSV er en komma seperet fil. Lav tekst til kolonner i Excel.
Åbn Excel og gå i menuen "data", her er der et punkt der hedder "fra tekst"
Men nu fik jeg det til at fungere, og data er også en del mere overskueligt
Jeg takker og bukker for hjælp med vejledning
Jeg har jo som i nok har regnet ud ikke den store erfaring med vdcs.
Men ud fra den log er der jo nogle punkter der springer i mine øjne.
For mig ser det ud til at det kunne wastegate (N75) duty cycle der er problemet.
Så det er måske N75 eller actuator der er defekt, som også skulle kunne give de symptomer som bilen har.
Jeg er ret sikker på at problemerne opstod i forbindelse med at der en uge efter køb af bilen kom en ny (brugt) motor i bilen.
jeg har den gamle motor til at stå så det skal da lige prøves at montere N75 og actuator fra den gamle motor.
Registrerer den nogen fejltænding, trækker tændingen eller andet?
Du bør også få rettet filen, så den er kalibreret til den større HPFP. Den stikker jo helt af i tryk efter 5760RPM.
-
- Medlem
- Indlæg: 1192
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:44
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: kerteminde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
Re: Udlæsning af log fil
det kan godt være jeg har tabt tråden - men vil det sige at der er lavet diverse ombygninger efter den har fået Landberg filen ?
Den fil er jo konstrueret til at virke netop med den motor " opsætning " det var på det tidspunkt - at tro den fil vil fungere uden problemer efter ombygningen er vil lidt langt ude
Du er nødt til at få rettet filen til så den passer med den opsætning der er på motoren nu - alt andet vil være skud i tågen
Og lige en ting til - motorskiftet var før landberg filen kom i ??
Regards
Viggo
Den fil er jo konstrueret til at virke netop med den motor " opsætning " det var på det tidspunkt - at tro den fil vil fungere uden problemer efter ombygningen er vil lidt langt ude
Du er nødt til at få rettet filen til så den passer med den opsætning der er på motoren nu - alt andet vil være skud i tågen
Og lige en ting til - motorskiftet var før landberg filen kom i ??
Regards
Viggo
Touran 2,0TDI 140hk BMT 2012 - 591.000 km Touran 2,0TDI IQ 2019 - 200.000 km
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )
VW Polo 1,6 TDI BMT 2012 - 270.000 km Passat 1,9TDI 90 hk + det løse 1997 - 660.000 km - Skoda Fabia 1,4 TDI combi 2008 - 300.000 km ( solgt )vw Passat 2,0 TDI 2008 - 354.000 ( solgt )
vw Golf 7 2019 1,5 TSI 82.000 km Golf 3 1,8 90 hk - 1992 ( solgt ! ) Touran 2,0 TDI 136 hk 2003 Touran 1,9 TDI 105hk 2006 820.000 km + 1303 1974 ( sønnens )
Polo 6N 1,0 1995 VW Move UP 2013 ( datterens )
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Udlæsning af log fil
Filen er blevet tilrettet af flere omgange efterhånden som der blev monteret nyt hardware, så det er der styr på og ja landberg filen blev indlæst efter at der kom ny motor i bilen
Der er ingen fejltænding, hvad angår om den trækker tænding ved jeg ikke, for pc gik her til aften død for power, så nåede kun at lave en log magen til den vi lavede sidst og der kan jeg ikke se tænding.
Filen er nu blevet tilrettet igen, så den nu skulle passe til den nye HPFP, og det ser også ud til at det virker
Nu trækker den umidelbart rent hele vejen gennem rpm og har aldrig gået så godt som nu, den trækker markant bedre fra bunden og op gennem rpm.
Jeg ville lige have lagt et billede op af log men den fylder for meget, så jeg har vedhæftet en ny log
Der er ingen fejltænding, hvad angår om den trækker tænding ved jeg ikke, for pc gik her til aften død for power, så nåede kun at lave en log magen til den vi lavede sidst og der kan jeg ikke se tænding.
Filen er nu blevet tilrettet igen, så den nu skulle passe til den nye HPFP, og det ser også ud til at det virker
Nu trækker den umidelbart rent hele vejen gennem rpm og har aldrig gået så godt som nu, den trækker markant bedre fra bunden og op gennem rpm.
Jeg ville lige have lagt et billede op af log men den fylder for meget, så jeg har vedhæftet en ny log
- Vedhæftede filer
-
- LOG-01-011-144-311-54C-1014-1031-1148-115C-2303.CSV
- (13.55 KiB) Downloadet 8 gange
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Udlæsning af log fil
Det ser i hvert fald bedre ud!
Blandingsforhold er måske lige til den magre side efter min mening.
Og så er ladetryksstyringen vist ikke kalibreret til at styre trykket, når det overstiger +1 bar. +300mbar over requested er for meget. Det aktuelle tryk er som sådan fint til en opsætning som din, men det lugter lidt af, at der er et par maps der skal tilpasses og at der i stedet skal requestes ~2500mbar og at actual skal følge det.
Jeg har en tilsvarende opsætning og kører fint med ~2400mbar til over 4000rpm på en K03. Det burde du også kunne, hvilket vil give en mere flad momentkurve i mellemområdet.
Blandingsforhold er måske lige til den magre side efter min mening.
Og så er ladetryksstyringen vist ikke kalibreret til at styre trykket, når det overstiger +1 bar. +300mbar over requested er for meget. Det aktuelle tryk er som sådan fint til en opsætning som din, men det lugter lidt af, at der er et par maps der skal tilpasses og at der i stedet skal requestes ~2500mbar og at actual skal følge det.
Jeg har en tilsvarende opsætning og kører fint med ~2400mbar til over 4000rpm på en K03. Det burde du også kunne, hvilket vil give en mere flad momentkurve i mellemområdet.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Udlæsning af log fil
Jeg syntes også selv at blandingsforhold er til den magre side, jeg så gerne den var ca 0.78 - 0,80 (ca 11.5 afr) men det er så på de biler hvor jeg har kørt med eftermonteret programmerbar styring, men det er nok for at være lidt på den sikre side da de ikke er overvåget af diverse sensorer som feks en tfsiStefan skrev:Det ser i hvert fald bedre ud!
Blandingsforhold er måske lige til den magre side efter min mening.
Og så er ladetryksstyringen vist ikke kalibreret til at styre trykket, når det overstiger +1 bar. +300mbar over requested er for meget. Det aktuelle tryk er som sådan fint til en opsætning som din, men det lugter lidt af, at der er et par maps der skal tilpasses og at der i stedet skal requestes ~2500mbar og at actual skal følge det.
Jeg har en tilsvarende opsætning og kører fint med ~2400mbar til over 4000rpm på en K03. Det burde du også kunne, hvilket vil give en mere flad momentkurve i mellemområdet.
Men det har jo også en del at sige hvor meget tænding den får, de 2 ting hænger jo sammen.
Jeg kender en tuner og han mener at den skal ligge på 0.85 (12.5 afr) og det er på biler med op til 1000hk.
Jeg har godt set at forventet boost og aktuel boost ligger et stykke fra hinanden.
Det undrer mig også at ladetryk falder så tidligt, det er ikke det jeg opsætter e-boost2 til på min golf 2 samt de andre biler jeg har haft.
Nå loggen er sendt til landberg så det kan jo være der kommer en test fil mere
Jeg tror jeg vil prøve at lave en ny log med rpm og nm så man kan udregne hk, hvor præcis det så er det må jo vise sig