3 fejl på Golf 7 iflg. fejludlæsning?

Besvar
thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

3 fejl på Golf 7 iflg. fejludlæsning?

Indlæg af thg » 25. apr 2019, 20:39

Har fået udlæst fejlkoder på min Golf 7 2.0 TDI årg. 2013 og der var de 3 fejlkoder lagret som står herunder og jeg vil høre om nogen kan beskrive dem nærmere og evt. har forslag til reparation/løsning af disse fejl? Fejlene blev slettet, men mon ikke de opstår igen?

B12DD15
- Boot lid central locking motor; short circuit to positive
- Intermittent

B148754 (driver's side)
- Power window motor, no basic setting performed
- Intermittent

B108C71
- Actuator for temperature throttle, left, component stuck
- Intermittent
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: 3 fejl på Golf 7 iflg. fejludlæsning?

Indlæg af thg » 27. apr 2019, 06:54

Slet ingen der har nogen forslag til disse fejl?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: 3 fejl på Golf 7 iflg. fejludlæsning?

Indlæg af kGlerup » 27. apr 2019, 07:03

Konstater først om de kommer igen!

Boot lid: virker den? Hvis ikke, så kunne det lugte af defekte ledninger mellem karosse og bagklap.

Vindue: Virker automatisk op/ned? Kunne se ud som om den bare skal grund indstilles: Helt i bund og hold kontakt nede nogle sekunder. Derefter helt i top og hold knappen oppe nogle sekunder. Eventuelt gentag et par gange.

Den sidste.. Lyder som om en aktuator i ventilationssystem ikke virker korrekt

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: 3 fejl på Golf 7 iflg. fejludlæsning?

Indlæg af thg » 27. apr 2019, 07:08

Tak for svar.

Alt virker!

Mht. vinduet har jeg et par gange oplevet at det med aut. op/ned ikke har virket, hvor jeg allerede har holdt knappen inde for at lagre det igen, så måske det bare er en gammel fejlkode fra der som lå gemt.

Bagklappen virker fint, men har for lidt tid siden fået skiftet bakkameraet, som jo er en del af håndtaget til bagklappen, så måske derfra at fejlkode er opstået.

De koder der, kan man ikke komme noget nærmere ud fra dem?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: 3 fejl på Golf 7 iflg. fejludlæsning?

Indlæg af kGlerup » 27. apr 2019, 07:11

Med vcds burde fejlene kunne udlæses med kilometerstand.
Jeg vil vædde med et rude- og bagklapfejlen er gamle som blot skal slettes. Ingen grund til bekymring hvis de ikke kommer igen.
Den sidste tør jeg ikke udtale mig om. Men hvis den ikke kommer igen, ville jeg personligt ikke bekymre mig et eneste sekund :)

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: 3 fejl på Golf 7 iflg. fejludlæsning?

Indlæg af thg » 27. apr 2019, 07:14

Jeg må prøve en fejludlæsning mere om et stykke tid og se hvilke der skulle være kommet igen...
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"