Kodning af coming home Golf 7 uden lyssensor?

Besvar
stevi
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 7. maj 2014, 10:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Kodning af coming home Golf 7 uden lyssensor?

Indlæg af stevi » 28. apr 2019, 20:00

Er der nogen der har erfaring med at kode coming home på en Golf 7 uden lyssensor? Jeg gad godt at der var lidt lys på bilen når man stiller den et mørkt sted. Kan den evt. også kodes til leaving home, altså at den tænder lyset når man f.eks. låser op?

Mkp
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 50 times
Been thanked: 20 times

Re: Kodning af coming home Golf 7 uden lyssensor?

Indlæg af Mkp » 29. apr 2019, 05:35

Funktionen du beskriver til sidst med at der mangler noget lys når du sætter bilen hedder leaving home! Men er ret sikker på at det kan aktiveres manuelt hver gang man ønsker det tændt! Prøv evt at tænd bilen, sluk igen tag evt nøglen ud og prøv at giv et tryk på det lange lys


Sent from my iPhone using Tapatalk

stevi
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 7. maj 2014, 10:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Kodning af coming home Golf 7 uden lyssensor?

Indlæg af stevi » 29. apr 2019, 09:31

Mkp skrev:
29. apr 2019, 05:35
Funktionen du beskriver til sidst med at der mangler noget lys når du sætter bilen hedder leaving home! Men er ret sikker på at det kan aktiveres manuelt hver gang man ønsker det tændt! Prøv evt at tænd bilen, sluk igen tag evt nøglen ud og prøv at giv et tryk på det lange lys Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bare lige så vi er enige:

Coming home: Når jeg HAR været ude og køre, så skal lyset forblive tændt i en vis periode efter jeg stiller bilen, altså det du beskriver kan aktiveres med lys-armen, men du kalder det dog for leaving home? Det kan måske kodes så det tænder automatisk hver gang?

Leaving home: Når jeg SKAL ud og køre, skal lyset tændes når jeg låser bilen op med fjernbetjeningen, så man nemmere kan finde hen til bilen.

Mkp
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 5. feb 2014, 19:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 50 times
Been thanked: 20 times

Re: Kodning af coming home Golf 7 uden lyssensor?

Indlæg af Mkp » 29. apr 2019, 10:33

Nej omvendt, du skal betragte bilen som dit hjem, altså når du kommer fra huset og skal til at køre, låser man op og lyset tænder kaldes coming home da du kommer “hjem i bilen”

Når du har været ude og køre og skal ind i “huset” og går fra bilen kaldes leaving home da du forlader bilen men hvad jeg ved kan man ikke aktivere så den gør det selv uden automatisk lys! håber det giver mening, det er på ingen måde ment nedladende


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Kodning af coming home Golf 7 uden lyssensor?

Indlæg af HansH » 29. apr 2019, 10:37

Mkp skrev:
29. apr 2019, 10:33
Nej omvendt, du skal betragte bilen som dit hjem, altså når du kommer fra huset og skal til at køre, låser man op og lyset tænder kaldes coming home da du kommer “hjem i bilen”

Når du har været ude og køre og skal ind i “huset” og går fra bilen kaldes leaving home da du forlader bilen Billede men hvad jeg ved kan man ikke aktivere så den gør det selv uden automatisk lys! Billede håber det giver mening, det er på ingen måde ment nedladende Billede
Arr... sorry, men det er altså lige omvendt :)

Leaving home er, som der står (bare på udenbysk), når du forlader dit hjem. Dvs når du låser bilen op og sætter dig i den for at køre.
Coming home er når du kommer hjem og stiger ud af bilen.
These users thanked the author HansH for the post (total 3):
steviMtinusgudhjem
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

stevi
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 7. maj 2014, 10:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Kodning af coming home Golf 7 uden lyssensor?

Indlæg af stevi » 2. maj 2019, 15:38

Nu har jeg prøvet at hive i lys-stilken når jeg stiller bilen, og det virker ikke rigtig på min bil. Men jeg håber på at det kan kodes alligevel, det er mit indtryk at det kan...

Pkehlet
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19. mar 2019, 09:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Kodning af coming home Golf 7 uden lyssensor?

Indlæg af Pkehlet » 28. maj 2019, 19:51

https://youtu.be/L1ZX7b-ShTQ

Dette kan måske bruges?
2019 VW Polo AW

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"