Fejl koder på seat leon cupra 1p

Besvar
foged94
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 30. apr 2019, 14:41
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Fejl koder på seat leon cupra 1p

Indlæg af foged94 » 28. maj 2019, 19:40

hey folkes, håber virkelig at der er nogle af jer søde mennesker som kan hjælpe mig lidt, eller bare give mig et hindt.
Jeg har en Seat leon cupra 1p fra 2008 af, som har kørt 160.000 km. samt den er chippet, anden udstødning samt indsugning. Jeg har haft den i 9 måneders tid, og de første 6 måneder kørte den perfekt og der var intet i vejen med den, men så her for en 3 måneders tid siden, begyndte den at lyse i nogle forskellige lamper bla. abs, eps, osv. Jeg er er godt klar over at det er abs fejlen, som har fået de andre til at blive aktive, da de arbejder via den. Men hvis man køre i en 10 - 15 minutters tid ´, eller trykker til den når den er varm, så begynder den at bippe 3 gange. samt blinke i den røde fejl, som kan ses på billedet, som er fejl på bremsesystemet - er det pga abs fejl? og hvorfor starter den så ikke med det samme, udover det har jeg oplevet 2 gange, at den går dårligt i motoren, når man slipper speederen i gearene, som om motorophængende er færdige, men så har jeg slukket den og startet den igen, også kørte den godt igen? så har jeg også oplevet et par gange, at når den begynder at lyse i den røde lampe, eller bare selvom man køre, så stopper speedometeret med at virke? har prøvet det en 10 - 15 gange, de sidste 3 måneder mens lamperne har lyst.

udover det har jeg haft tester på den, den melder fejl på begge sider bag på, samt højre foran - jeg har hørt at det aldrig er sensoren der næsten går i stykker på dem? men 3 på en gang, det er jo umuligt, til gengæld ruster det, så ringen i lejet blvíver boblet?¨
er der en her, som har bare den mindste ide, om hvad det kan være? eller har haft oplevet noget lign. eller som kan anbefale nogen, som har mega styr på seat cupra 1p?

håber virkelig i kan hjælpe, da jeg står og skal af med den, se billede nedenunder.
Vedhæftede filer
thumbnail_image1.jpg
thumbnail_image1.jpg (63.33 KiB) Vist 206 gange

Mathias B Jensen
Nyt medlem
Indlæg: 224
Tilmeldt: 9. mar 2014, 22:37
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 29 times

Re: Fejl koder på seat leon cupra 1p

Indlæg af Mathias B Jensen » 2. jun 2019, 19:15

Baghjulslejer med indbygget ABS ring der ruster/irrer så det nærmest falder fra hinanden er en klassiker på 3C passat, Golf 6, Seat Leon 1P osv.
Tit tager sensorer skade fordi den udvidede abs ring slider på sensoren.
VCDS, Odis, VCP.

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"