Hej med jer.
Søger hjælp da jeg mistede træk kræft i bilen. Den blinkede i glæderør og sagde check engine service now. Slukkede og tændte bilen og fejlen var væk. Men træk kræften er stadig væk.
Når den kommer op i omdrejninger er den der stadig lidt, men slet ikke som før.
Udlæsning siger p0299 ladetryk for lavt i fejlkode.
Info om bilen:
220000km
Optimeret til 188hk samt EGR-off
Kører altid vpower diesel, og før det kørte jeg altid med Bell add city diesel.
Alle service overholdt med olieskift hvert 15000km.
Motorkode: CBAB
Har Googlet mig frem til det det kan være ladetryksstryringen. Men nu har turboen jo også gået et par km.
Nogen der har oplevet det før eller har erfaring med det problem?
Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk
VW golf 6 2.0 tdi 140hk optimeret til 188hk
- Ghettoadam
- Medlem
- Indlæg: 678
- Tilmeldt: 14. maj 2011, 13:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tallmountain
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 32 times
Re: VW golf 6 2.0 tdi 140hk optimeret til 188hk
Den kode kan komme af flere ting.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 299/000665
Det kan også være noget så simpelt, som at en vakumslange er blevet utæt/mør.
Prøv at få den læst ud, med en vcds tester. Du kan finde en bruger i nærheden af dig på kortet her http://www.vagcars.dk/phpbb/vcds.php
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 299/000665
Det kan også være noget så simpelt, som at en vakumslange er blevet utæt/mør.
Prøv at få den læst ud, med en vcds tester. Du kan finde en bruger i nærheden af dig på kortet her http://www.vagcars.dk/phpbb/vcds.php
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 6. apr 2015, 17:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW golf 6 2.0 tdi 140hk optimeret til 188hk
Tak for info.
I mellem tiden har jeg ringet lidt rundt, og undersøgt det nærmere.
Bilen "får" nogle sine kræfter tilbage over 3000 omdrejninger. Dermed har jeg hørt, at det selve ladetryksventilen der er gået.
Denne kan fås for små penge. Så tror vi prøver at starte der
Ellers må vi i gang med den store udersøgelse af vakumslanger osv. Men der er umildtbart ingenting at se.
I mellem tiden har jeg ringet lidt rundt, og undersøgt det nærmere.
Bilen "får" nogle sine kræfter tilbage over 3000 omdrejninger. Dermed har jeg hørt, at det selve ladetryksventilen der er gået.
Denne kan fås for små penge. Så tror vi prøver at starte der
Ellers må vi i gang med den store udersøgelse af vakumslanger osv. Men der er umildtbart ingenting at se.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 6. apr 2015, 17:16
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: VW golf 6 2.0 tdi 140hk optimeret til 188hk
Opdatering:
N75 ladestyringventil skiftet uden held. Prøver med vacuum slanger i dag, og en tester, som jeg håber på at den kan måle det aktuelle turbo tryk, og det forventet turbo tryk under kørsel.
Acuatoren på turboen, samt hvad de forskellige vacuum slanger skal ligge på i tryk, er der nogle der har de tekniske info ?
Da jeg har fundet flere forskellige meninger. For så vil jeg købe en vacuum tester, og udeluk den del.
N75 ladestyringventil skiftet uden held. Prøver med vacuum slanger i dag, og en tester, som jeg håber på at den kan måle det aktuelle turbo tryk, og det forventet turbo tryk under kørsel.
Acuatoren på turboen, samt hvad de forskellige vacuum slanger skal ligge på i tryk, er der nogle der har de tekniske info ?
Da jeg har fundet flere forskellige meninger. For så vil jeg købe en vacuum tester, og udeluk den del.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 224
- Tilmeldt: 9. mar 2014, 22:37
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 29 times
Re: VW golf 6 2.0 tdi 140hk optimeret til 188hk
Vaccum på dåsen, du skal kikke efter 2 ting.
1. Den skal holde vaccum, og ikke tabe det.
2. Når du suger vaccum på dåsen skal armen bevæge sig roligt og ikke i ryk. Hvis den bevæger sig i ryk kan wastegaten ikke bevæge sig som den skal kunne.
1. Den skal holde vaccum, og ikke tabe det.
2. Når du suger vaccum på dåsen skal armen bevæge sig roligt og ikke i ryk. Hvis den bevæger sig i ryk kan wastegaten ikke bevæge sig som den skal kunne.
VCDS, Odis, VCP.