VW golf 6 2.0 tdi 140hk optimeret til 188hk

Besvar
hamselv1
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. apr 2015, 17:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

VW golf 6 2.0 tdi 140hk optimeret til 188hk

Indlæg af hamselv1 » 6. jun 2019, 10:08

Hej med jer.
Søger hjælp da jeg mistede træk kræft i bilen. Den blinkede i glæderør og sagde check engine service now. Slukkede og tændte bilen og fejlen var væk. Men træk kræften er stadig væk.
Når den kommer op i omdrejninger er den der stadig lidt, men slet ikke som før.

Udlæsning siger p0299 ladetryk for lavt i fejlkode.

Info om bilen:
220000km
Optimeret til 188hk samt EGR-off
Kører altid vpower diesel, og før det kørte jeg altid med Bell add city diesel.
Alle service overholdt med olieskift hvert 15000km.
Motorkode: CBAB

Har Googlet mig frem til det det kan være ladetryksstryringen. Men nu har turboen jo også gået et par km.

Nogen der har oplevet det før eller har erfaring med det problem?Billede

Sendt fra min LYA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Ghettoadam
Medlem
Indlæg: 678
Tilmeldt: 14. maj 2011, 13:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tallmountain
Has thanked: 11 times
Been thanked: 32 times

Re: VW golf 6 2.0 tdi 140hk optimeret til 188hk

Indlæg af Ghettoadam » 6. jun 2019, 11:10

Den kode kan komme af flere ting.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 299/000665

Det kan også være noget så simpelt, som at en vakumslange er blevet utæt/mør.
Prøv at få den læst ud, med en vcds tester. Du kan finde en bruger i nærheden af dig på kortet her http://www.vagcars.dk/phpbb/vcds.php

hamselv1
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. apr 2015, 17:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW golf 6 2.0 tdi 140hk optimeret til 188hk

Indlæg af hamselv1 » 6. jun 2019, 12:45

Tak for info.

I mellem tiden har jeg ringet lidt rundt, og undersøgt det nærmere.
Bilen "får" nogle sine kræfter tilbage over 3000 omdrejninger. Dermed har jeg hørt, at det selve ladetryksventilen der er gået.
Denne kan fås for små penge. Så tror vi prøver at starte der :)

Ellers må vi i gang med den store udersøgelse af vakumslanger osv. Men der er umildtbart ingenting at se.

hamselv1
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6. apr 2015, 17:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW golf 6 2.0 tdi 140hk optimeret til 188hk

Indlæg af hamselv1 » 7. jun 2019, 08:55

Opdatering:

N75 ladestyringventil skiftet uden held. Prøver med vacuum slanger i dag, og en tester, som jeg håber på at den kan måle det aktuelle turbo tryk, og det forventet turbo tryk under kørsel.

Acuatoren på turboen, samt hvad de forskellige vacuum slanger skal ligge på i tryk, er der nogle der har de tekniske info ?
Da jeg har fundet flere forskellige meninger. For så vil jeg købe en vacuum tester, og udeluk den del.

Mathias B Jensen
Nyt medlem
Indlæg: 224
Tilmeldt: 9. mar 2014, 22:37
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 29 times

Re: VW golf 6 2.0 tdi 140hk optimeret til 188hk

Indlæg af Mathias B Jensen » 8. jun 2019, 20:00

Vaccum på dåsen, du skal kikke efter 2 ting.

1. Den skal holde vaccum, og ikke tabe det.
2. Når du suger vaccum på dåsen skal armen bevæge sig roligt og ikke i ryk. Hvis den bevæger sig i ryk kan wastegaten ikke bevæge sig som den skal kunne.
VCDS, Odis, VCP.

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"