Har en 1,8t AGU motor, der skulle være chippet... Men har min tvivl!!! Mit spørgsmål er så om jeg med min VCDS, kan se i motorstyreenheden om den er chippet??
På forhånd tak
Er den chippet eller ej?? 1,8t AGU
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14519
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 849 times
- Kontakt:
Er den chippet eller ej?? 1,8t AGU
Log ind i 01 motor tjek om ecu har ændret navn, ellers mål ladetryk med vcds og se hva den gir
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Er den chippet eller ej?? 1,8t AGU
AGU'er har ikke MAP-sensor, så du kan desværre ikke se ladetrykket via VCDS. Du kan derimod logge hvor meget luftmassemåleren måler - det kan f.eks. ses i gruppe 002. En lille tommelfingerregel siger, at denne måling kan omregnes til hestekræfter ved at dividere med 0.8:
Fra Ross-Tech:
"Do a full-throttle run all the way to redline in a single gear (second works fine). Group 002 usually shows air mass in g/s. Your peak airflow should be roughly 0.80 times your horsepower. So, if you have a stock 150 hp 1.8T, expect around 120 g/s. If you see significantly less than that, you MAF may be on the way out. This still works if you are chipped, but "race" programs may make more power through timing, rather than airflow. Therefore, take all readings with a grain of salt."
Alternativt kan du købe eller låne et billigt ladetryksur. Det behøver ikke blive monteret permanent for bare at checke, hvor meget bilen reelt lader én gang.
Fra Ross-Tech:
"Do a full-throttle run all the way to redline in a single gear (second works fine). Group 002 usually shows air mass in g/s. Your peak airflow should be roughly 0.80 times your horsepower. So, if you have a stock 150 hp 1.8T, expect around 120 g/s. If you see significantly less than that, you MAF may be on the way out. This still works if you are chipped, but "race" programs may make more power through timing, rather than airflow. Therefore, take all readings with a grain of salt."
Alternativt kan du købe eller låne et billigt ladetryksur. Det behøver ikke blive monteret permanent for bare at checke, hvor meget bilen reelt lader én gang.