Er den chippet eller ej?? 1,8t AGU

Besvar
Dirch
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. jun 2011, 19:09
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vestsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Er den chippet eller ej?? 1,8t AGU

Indlæg af Dirch » 29. nov 2011, 20:58

Har en 1,8t AGU motor, der skulle være chippet... Men har min tvivl!!! Mit spørgsmål er så om jeg med min VCDS, kan se i motorstyreenheden om den er chippet??

På forhånd tak

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14519
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 849 times
Kontakt:

Er den chippet eller ej?? 1,8t AGU

Indlæg af Watcher » 29. nov 2011, 21:08

Log ind i 01 motor tjek om ecu har ændret navn, ellers mål ladetryk med vcds og se hva den gir


Sent from my iPad using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Er den chippet eller ej?? 1,8t AGU

Indlæg af Stefan » 29. nov 2011, 21:43

AGU'er har ikke MAP-sensor, så du kan desværre ikke se ladetrykket via VCDS. Du kan derimod logge hvor meget luftmassemåleren måler - det kan f.eks. ses i gruppe 002. En lille tommelfingerregel siger, at denne måling kan omregnes til hestekræfter ved at dividere med 0.8:

Fra Ross-Tech:
"Do a full-throttle run all the way to redline in a single gear (second works fine). Group 002 usually shows air mass in g/s. Your peak airflow should be roughly 0.80 times your horsepower. So, if you have a stock 150 hp 1.8T, expect around 120 g/s. If you see significantly less than that, you MAF may be on the way out. This still works if you are chipped, but "race" programs may make more power through timing, rather than airflow. Therefore, take all readings with a grain of salt."

Alternativt kan du købe eller låne et billigt ladetryksur. Det behøver ikke blive monteret permanent for bare at checke, hvor meget bilen reelt lader én gang.

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"