Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Besvar
Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af GaSelle » 21. jun 2017, 21:06

Jeg skal installere fodrumslys i Golfen. Jeg kan Google mig til, at det tilsluttes Pin 72 i stik C på BCM'en. Tilsyneladende er der flere meninger om kodningen for MY16 og frem - har nogen en guide, så det virker som 'ab fabrik'?

jbb
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 30. mar 2013, 21:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af jbb » 22. jun 2017, 18:16

Hej,

Jeg arbejder på det samme med en Touran fra 2017. Jeg har ikke fået delene hjem endnu, men har fundet følgende guide:
https://www.briskoda.net/forums/topic/3 ... ii/?page=2

Finally got the footwell lighting retrofit fitted, coded and working fully. They come on 100% with the interior lights when unlocking the car – the same when the doors are opened and are as ambient lights when the side or dipped beams are on at night and driving – defaulting to the % set in the infotainment system.
 
Recap:
 
The lights were purchased from Boldsport – I know some people have had issues with deliveries but I can only speak as I find; ordered and delivered within 6 days (from Hong Kong!) all OEM kit with a full wiring loom (around £28 delivered).
 
The fitting:
 
Used OEM cloth tape to wrap the red and brown wiring loom for a better look once installed. Got the lights laid out on my living room floor to ensure I had them in the best possible layout for the fitting. Numbered them 1-4, again to help with the layout when in the car
 
1 Passenger footwell
2 Passenger rear footwell (under front seat)
3 Drivers footwell
4 Driver’s side rear footwell (under drivers seat)
 
Note: my car (’63 plate built Nov/Dec 2013) already had the cut outs for the lights and routing for the wiring – not sure all UK cars are similar.
 
Wiring part I
 
Two cables – red for connecting to Plug C and brown for earthing. The red cable is already supplied with the correct VW pin for inserting into the control module.
 
Trim removal:
 
(most of the main part is on the passenger’s side to access the Plug control module). Remove the bonnet release handle – I found this pops off with a small amount of force to get it off its ratchet. Under the handle is a small plastic screw fixing that needs gentle removal using pliers/plastic prying tool (I manage the snap the head off this) and remove the fixing. Then remove the side panel to the left of the dashboard, the panel where the bonnet release was (connected to the door sill trim) can all be unclipped (gently!) and moved aside. Finally remove the glove box and now you have ‘better access to the electrics. I also removed the side kick panel on the passenger’s side (one torx fixing) and the longer trim that runs alongside the lower center console. I did the same on the driver’s side (along with the foot rest) to enable easy routing for the driver’s side lights. The side trim is similar removal to the passenger’s side but without the bonnet release.
 
Wiring part II
 
Remove Plug C from the BCM – this up to the left of the fuse box as you look straight ahead. There are three plugs – Plug C is the closest to you (Plug A being furthest away). There is a white clip holding the plug in place, you simply press just under this and gently pull the clip downwards – the plug will disconnect and you can remove it downwards. Where the cables go into the plug is a small cable tie that will need to be cut off (carefully) – once off the inner part can be removed by moving the holding lugs on either side out slightly and puling the inner part out. It will be in two sections – the section needed is the right hand part, insert the red cable into the connector numbered ‘72’ until clicks into place. Once done reconnect all this (I used some cloth tape to make the red wire look OEM and neater – my OCD would allow nothing less!).  This can all be put back into place and reconnected. The earth lead just needs connecting to a body point – a couple are near by.
 
Route the passenger wiring up to the pre-cut lamp holder hole and attach the light fitting with the caballing. The rear cable needs to be routed along the existing cable runs that sit under the door sill trim – I found I could get this back to where the seat runner bolts are and just lift the carpet slightly to get the cable to an area where there is a cut-out for the seat wiring (I have electric and heated seats, so plenty of cable entry points). The wiring easily reached the lamp holder cut out under the seat and fitted neatly.
 
Run the driver’s side through the area where the kick panels where removed and run the front similar to the passenger side and exactly the same procedure for the rear as before.
 
Whew – that’s all done now just reverse all the procedure to re-fit the trim.
 
Coding:
 
First part:
Controller 09 - Central Electronics
16 - Security Access - enter 31347
10 - Adaptations
 
Go to
(8)-Interior light; light configuration-Fussraumbeleuchtung
Change value from ‘not installed’ to ‘installed’
(This puts the footwell light % setting in the infotainment system (under lights))
 
 
 
Still in Adaptations
Go to
(4)-Leuchte30FR LC72-Lichtfunktion A 30
Change this value from ‘not active’ to ‘Footwell light’ from the dropdown menu
 
Next
Go to
(1)-Leuchte30FR LC72-Lasttyp 30
Change this value from ‘not active’ to ‘18 – 2* 5W’
 
Next
Go to
(6)-Leuchte30FR LC72-Dimmwert AB 30
Change this value from ‘0’ to ‘89’ or whatever value you want up to 100 I guess (this is where we set the highest brightness level)
 
If you just go back and make the changes here without exiting i.e. staying in Adaptations, you can do all in one go otherwise you have to go back in.
 
That’s it for adaptions – now go into;
 
Coding – Long coding (I used the latest vcds Beta 14.5.3 as this shows the labels for the Bytes – the 12.12 version just show tick boxes).
 
Go to Byte 5 and ensure Bit 7 is ticked – Footwell lights installed.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Go to Byte 17 and ensure Bit 3 is ticked – Ambient footwell lights(s) installed.
 
 
 
 
 
 
 
 
Hit Exit, allow the coding to be changed and that should be that.
 
Check all the wiring, and test by opening the doors – they should come on at the highest level, and go off with the interior lights. Then switch on the dipped beams and the should light up at the level set in the infotainment unit 0% off, up to 100% full.
 
Now sit back and be happy you have managed to fit an item that is peanuts to our European cousins (11 euros apparently as an option!) and standard for the new L&K model.
 
Tip of the hat and thanks to andyvee for help and advice on all matters relating to vcds and adaptations.
 
Thanks also to nokiauk for the screen shots of the Bytes in long coding above and for help with sending me his adaptations maps for me to compare his (footwell light-equipped) Seat Leon SE to my own car to finally dig out the codings.
2019 VW Arteon
2020 VW e-Golf
Tidligere:
2019 Polo, 2017 Touran, 2016 VW Up, 2010 Polo

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af GaSelle » 23. jun 2017, 07:48

Har set den, men den guide virker ikke - ikke på min, i hvert fald. Med den kodning følger fodrumslyset instrumentlyset. Menuen til fodrumslys er i radioen, men lyset følger ikke reguleringen på fodrumslys - kun instrumentlys.

jbb
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 30. mar 2013, 21:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af jbb » 24. jun 2017, 18:38

Har fundet en guide til at få belysningsslideren til at regulere blinklyset. Istedet for at adpatere til Blinklys kan den så adapteres til fodrumsbelysningen?
2019 VW Arteon
2020 VW e-Golf
Tidligere:
2019 Polo, 2017 Touran, 2016 VW Up, 2010 Polo

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af GaSelle » 26. jun 2017, 08:31

Problemet er, at den slet ikke reagerer på fodrumsbelysning slideren overhovedet. Så der må mangle noget kodning eller tilpasning et sted.

Brugeravatar
trond04
Nyt medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:27
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af trond04 » 26. jun 2017, 12:44

GaSelle skrev:Problemet er, at den slet ikke reagerer på fodrumsbelysning slideren overhovedet. Så der må mangle noget kodning eller tilpasning et sted.
Har samme problem :-(

Sendt fra min SM-A510F med Tapatalk
Golf VII 1.0 TSI Bluemotion
Polo 6R 1.2 60HK

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af GaSelle » 26. jun 2017, 13:43

En anden bruger herinde foreslog, at vi kunne slå halv skade om en kodningsdongle fra Kufatech. Spørgsmålet er bare, om det vil virke. Ellers må jeg bide i det sure æble, og betale for en SVM kode hos Vw. Så er idéen med VCDS bare lidt væk, hvis ikke man selv længere kan kode sådan nogle småting.

jbb
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 30. mar 2013, 21:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af jbb » 26. jun 2017, 17:29

Hvis Kufatech's løsning ikke virker får man vel pengene retur? - De sælger løsningen specifikt til VW Golf 7, blandt andre...
2019 VW Arteon
2020 VW e-Golf
Tidligere:
2019 Polo, 2017 Touran, 2016 VW Up, 2010 Polo

VonSchmedegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 7. feb 2019, 22:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 3 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af VonSchmedegaard » 9. feb 2019, 14:40

Hvis der ikke er fundet en fungerende løsning til kodningen, vil jeg gerne være med på et fælleskøb af Kufatec dongle!
VW GolfVII 1.2 TSI / AudiA5 3.0 TDI / VW Touareg V10 TDI
VCDS & VCP

VonSchmedegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 7. feb 2019, 22:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 3 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af VonSchmedegaard » 26. feb 2019, 08:19

Er der nogen der har fundet en løsning? - jeg installerede mine lamper og ledninger igår og kunne heller ikke få kodningen til at virke!

Kan det ha´ noget at gøre med at man(jeg) har en Can Gateway Low ??
VW GolfVII 1.2 TSI / AudiA5 3.0 TDI / VW Touareg V10 TDI
VCDS & VCP

kreativ
Medlem
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 122 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af kreativ » 26. feb 2019, 09:14

VonSchmedegaard skrev:
26. feb 2019, 08:19
Er der nogen der har fundet en løsning? - jeg installerede mine lamper og ledninger igår og kunne heller ikke få kodningen til at virke!

Kan det ha´ noget at gøre med at man(jeg) har en Can Gateway Low ??
Har du kodet i centralelektronik under lang kodning?

Kode: Vælg alt

Byte 5 and ensure Bit 7 is ticked – Footwell lights installed.

Byte 17 and ensure Bit 3 is ticked – Ambient footwell lights(s) installed.
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af GaSelle » 26. feb 2019, 09:32

Jeg har forsøgt alt med min MY16 Golf, men det virker bare ikke (som det skal). Jeg har muligheden for at justere lysstyrken for fodrumslys på radioen, det virker bare ikke. Så pt. er det kodet sådan, at styrken følger instrumentbelysningen når nærlyset er tændt, og så fader fodrumslyset op på fuld skrald når døren åbnes. Det kan jeg leve med.

VonSchmedegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 7. feb 2019, 22:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 3 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af VonSchmedegaard » 26. feb 2019, 10:00

kreativ skrev:
26. feb 2019, 09:14
VonSchmedegaard skrev:
26. feb 2019, 08:19
Er der nogen der har fundet en løsning? - jeg installerede mine lamper og ledninger igår og kunne heller ikke få kodningen til at virke!

Kan det ha´ noget at gøre med at man(jeg) har en Can Gateway Low ??
Har du kodet i centralelektronik under lang kodning?

Kode: Vælg alt

Byte 5 and ensure Bit 7 is ticked – Footwell lights installed.

Byte 17 and ensure Bit 3 is ticked – Ambient footwell lights(s) installed.
Jeg tror jeg har prøvet ALT der findes i tråde rundt omkring på nettet, både i "Tilpasning" og "Kodning" :roll: ......Jeg kan godt få menuen frem, men jeg kan slet ikke få dem til at lyse overhovedet.
I aften eller i morgen, skal jeg lige dobbelt tjekke at ledningen sidder korrekt i BCM pin 72 i stik C (men er nu ret sikker)
VW GolfVII 1.2 TSI / AudiA5 3.0 TDI / VW Touareg V10 TDI
VCDS & VCP

kreativ
Medlem
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 122 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af kreativ » 26. feb 2019, 10:15

Da jeg kodede LED fodrumsbelysning kunne jeg heller ikke få det til at virke første gang men efter at have rodet med diverse guide og kodninger lykkedes det mig til sidst.

Hvis du har teamviewer kan du sende mig en PB så kan jeg prøve at tjekke op på din kodning en dag hvis blot du er sikker på at pin er placeret korrekt i BCM
These users thanked the author kreativ for the post:
VonSchmedegaard
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

VonSchmedegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 7. feb 2019, 22:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 3 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af VonSchmedegaard » 26. feb 2019, 11:00

kreativ skrev:
26. feb 2019, 10:15
Da jeg kodede LED fodrumsbelysning kunne jeg heller ikke få det til at virke første gang men efter at have rodet med diverse guide og kodninger lykkedes det mig til sidst.

Hvis du har teamviewer kan du sende mig en PB så kan jeg prøve at tjekke op på din kodning en dag hvis blot du er sikker på at pin er placeret korrekt i BCM
Det kan godt være at det bliver aktuelt - ellers overvejer jeg at købe Kufatec dongle ;)
Giver lige besked, når jeg her tjekket pin C72 igen !
VW GolfVII 1.2 TSI / AudiA5 3.0 TDI / VW Touareg V10 TDI
VCDS & VCP

VonSchmedegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 7. feb 2019, 22:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 3 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af VonSchmedegaard » 26. feb 2019, 14:48

Så har jeg tjekket pin c72 og den var som ventet, korrekt monteret!
Jeg sad så lige og legede med VCDS og vupti .....nu virker det som det skal, med dæmpning via skærm og det hele!
Det skal lige siges, at jeg også prøvede at bruge VCP igår, hvilket gjorde det lidt anderledes. Idag var det udelukkende med VCDS´en.

Jeg vil gerne prøve at finde de tilpasninger jeg har ændret, for at få det til at virke, hvis der er nogen der er interesseret?
Og så vil jeg lige understrege, at jeg har brugt S12345 til sikkerhedskode (Developer) - jeg ved ikke om det har gjort nogen forskel?
VW GolfVII 1.2 TSI / AudiA5 3.0 TDI / VW Touareg V10 TDI
VCDS & VCP

Brugeravatar
trond04
Nyt medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:27
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af trond04 » 26. feb 2019, 16:37

VonSchmedegaard skrev:Så har jeg tjekket pin c72 og den var som ventet, korrekt monteret!
Jeg sad så lige og legede med VCDS og vupti .....nu virker det som det skal, med dæmpning via skærm og det hele!
Det skal lige siges, at jeg også prøvede at bruge VCP igår, hvilket gjorde det lidt anderledes. Idag var det udelukkende med VCDS´en.

Jeg vil gerne prøve at finde de tilpasninger jeg har ændret, for at få det til at virke, hvis der er nogen der er interesseret?
Og så vil jeg lige understrege, at jeg har brugt S12345 til sikkerhedskode (Developer) - jeg ved ikke om det har gjort nogen forskel?
Hvis du har mulighed for at skrive alt det der skal kodes vil jeg være meget taknemmelig :-)

Mit fodbelysning tænder "kun" når jeg åbner dørerne, kunne heller ikke få det til at virke på anden måde på min Golf 2017.

Min sidder også i c72.


Sendt fra min SM-G955F med Tapatalk

Golf VII 1.0 TSI Bluemotion
Polo 6R 1.2 60HK

VonSchmedegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 7. feb 2019, 22:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 3 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af VonSchmedegaard » 27. feb 2019, 15:23

Min fremgangsmåde blev sådan her:

(09) Centralelektronik
- Sikker adgang med kode "S12345" (Developer Mode)

Lang Kodning (kodningshjælper)
- Byte 5 / flueben ved Bit 7 (fodrumsbelysning installeret)
- Byte 17 / flueben ved Bit 3 (Omgivelsesbelysning for fodrum installeret)

Tilpasning (skriv c72 i søgefelt for at indskrænke listen)
- ENG116966-ENG116447-Lampe 30 FR L C72-Dæmpningsværdi AB30 / Sæt værdi til "100"
- ENG116966-ENG116442-Lampe 30 FR L C72-Lasttype 30 / Sæt værdi til "44 - LED fodrums- eller kabinebelysning"
- ENG116966-ENG116448-Lampe 30 FR L C72-Lysstyring HD AB 30 / Sæt værdi til "kun hvis lukket"
- ENG116966-ENG116445-Lampe 30 FR L C72-Lys funktion A30 / Sæt værdi til "Fodrumslys"
- ENG116966-ENG116446-Lampe 30 FR L C72-Lys funktion B30 / Sæt værdi til "Fodrumslys"

Håber at I der ikke har kunne få jeres til at virke, har fået det til at virke med denne løsning!
These users thanked the author VonSchmedegaard for the post:
HansH
VW GolfVII 1.2 TSI / AudiA5 3.0 TDI / VW Touareg V10 TDI
VCDS & VCP

Brugeravatar
trond04
Nyt medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:27
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af trond04 » 27. feb 2019, 18:58

VonSchmedegaard skrev:
27. feb 2019, 15:23
Min fremgangsmåde blev sådan her:

(09) Centralelektronik
- Sikker adgang med kode "S12345" (Developer Mode)

Lang Kodning (kodningshjælper)
- Byte 5 / flueben ved Bit 7 (fodrumsbelysning installeret)
- Byte 17 / flueben ved Bit 3 (Omgivelsesbelysning for fodrum installeret)

Tilpasning (skriv c72 i søgefelt for at indskrænke listen)
- ENG116966-ENG116447-Lampe 30 FR L C72-Dæmpningsværdi AB30 / Sæt værdi til "100"
- ENG116966-ENG116442-Lampe 30 FR L C72-Lasttype 30 / Sæt værdi til "44 - LED fodrums- eller kabinebelysning"
- ENG116966-ENG116448-Lampe 30 FR L C72-Lysstyring HD AB 30 / Sæt værdi til "kun hvis lukket"
- ENG116966-ENG116445-Lampe 30 FR L C72-Lys funktion A30 / Sæt værdi til "Fodrumslys"
- ENG116966-ENG116446-Lampe 30 FR L C72-Lys funktion B30 / Sæt værdi til "Fodrumslys"

Håber at I der ikke har kunne få jeres til at virke, har fået det til at virke med denne løsning!
Super :-D Det vil jeg få prøvet af i næste uge, jeg vender tilbage med resultat....
These users thanked the author trond04 for the post:
VonSchmedegaard
Golf VII 1.0 TSI Bluemotion
Polo 6R 1.2 60HK

Brugeravatar
trond04
Nyt medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:27
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af trond04 » 9. mar 2019, 10:20

trond04 skrev:
27. feb 2019, 18:58
VonSchmedegaard skrev:
27. feb 2019, 15:23
Min fremgangsmåde blev sådan her:

(09) Centralelektronik
- Sikker adgang med kode "S12345" (Developer Mode)

Lang Kodning (kodningshjælper)
- Byte 5 / flueben ved Bit 7 (fodrumsbelysning installeret)
- Byte 17 / flueben ved Bit 3 (Omgivelsesbelysning for fodrum installeret)

Tilpasning (skriv c72 i søgefelt for at indskrænke listen)
- ENG116966-ENG116447-Lampe 30 FR L C72-Dæmpningsværdi AB30 / Sæt værdi til "100"
- ENG116966-ENG116442-Lampe 30 FR L C72-Lasttype 30 / Sæt værdi til "44 - LED fodrums- eller kabinebelysning"
- ENG116966-ENG116448-Lampe 30 FR L C72-Lysstyring HD AB 30 / Sæt værdi til "kun hvis lukket"
- ENG116966-ENG116445-Lampe 30 FR L C72-Lys funktion A30 / Sæt værdi til "Fodrumslys"
- ENG116966-ENG116446-Lampe 30 FR L C72-Lys funktion B30 / Sæt værdi til "Fodrumslys"

Håber at I der ikke har kunne få jeres til at virke, har fået det til at virke med denne løsning!
Super :-D Det vil jeg få prøvet af i næste uge, jeg vender tilbage med resultat....
Har nu forsøgt at kode fodrumlys, men kan bare ikke få det til at virke :-(
Hvis jeg i stedet for "fodrumlys" vælger kabinelys i A30 og B30 tænder lyset fint når dørene åbner, men ved fodrumslys er lyset permanent slukket og der sker ej heller intet selvom jeg justerer i radio mellem 0 og 100%

Jeg får ikke lov til at benytte S12345, den kommer med fejl og fortæller at jeg kun kan benytte tal, så jeg bruger den sædvanlige som mener er 31347.

Ved ikke havd der går galt :-(
Golf VII 1.0 TSI Bluemotion
Polo 6R 1.2 60HK

VonSchmedegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 7. feb 2019, 22:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 3 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af VonSchmedegaard » 11. mar 2019, 16:12

Har nu forsøgt at kode fodrumlys, men kan bare ikke få det til at virke :-(
Hvis jeg i stedet for "fodrumlys" vælger kabinelys i A30 og B30 tænder lyset fint når dørene åbner, men ved fodrumslys er lyset permanent slukket og der sker ej heller intet selvom jeg justerer i radio mellem 0 og 100%

Jeg får ikke lov til at benytte S12345, den kommer med fejl og fortæller at jeg kun kan benytte tal, så jeg bruger den sædvanlige som mener er 31347.

Ved ikke havd der går galt :-(
Har du kodet som jeg har beskrevet? ....og havde du kodet noget inden?
Mht sikkerhedskode, så ved jeg ikke om det overhoved har noget at sige!? - har du husket at det skal være stort "S" ??
VW GolfVII 1.2 TSI / AudiA5 3.0 TDI / VW Touareg V10 TDI
VCDS & VCP

Brugeravatar
trond04
Nyt medlem
Indlæg: 255
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:27
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 12 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af trond04 » 11. mar 2019, 20:18

VonSchmedegaard skrev:
11. mar 2019, 16:12
Har nu forsøgt at kode fodrumlys, men kan bare ikke få det til at virke :-(
Hvis jeg i stedet for "fodrumlys" vælger kabinelys i A30 og B30 tænder lyset fint når dørene åbner, men ved fodrumslys er lyset permanent slukket og der sker ej heller intet selvom jeg justerer i radio mellem 0 og 100%

Jeg får ikke lov til at benytte S12345, den kommer med fejl og fortæller at jeg kun kan benytte tal, så jeg bruger den sædvanlige som mener er 31347.

Ved ikke havd der går galt :-(
Har du kodet som jeg har beskrevet? ....og havde du kodet noget inden?
Mht sikkerhedskode, så ved jeg ikke om det overhoved har noget at sige!? - har du husket at det skal være stort "S" ??
Ja, jeg har kodet helt som du skriver, jeg har efterfølgende også kigget de andre vejledninger igennem for at se om jeg kunne finde noget der mangler, men det har ikke lykkedes.

Jeg må prøve at fjerne alt kodning på C72 og prøve forfra. Jeg prøver lige igen for at sikre mig at jeg har skrevet med stort S, men som du skriver har det nok ikke noget at sige.

Det virker som om at der ikke er nogen forbindelse mellem radioens enhed og C72. Ligeså snart man vælger at C72 skal virke på kabinelys, tænder det fint når dørene åbnes.
Golf VII 1.0 TSI Bluemotion
Polo 6R 1.2 60HK

VonSchmedegaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 58
Tilmeldt: 7. feb 2019, 22:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 14 times
Been thanked: 3 times

Re: Kodning af fodrumslys MY16 Golf

Indlæg af VonSchmedegaard » 12. mar 2019, 08:52

Ja, måske at det vil være godt med en ny start - er det LED du har sat i ? ....prøv evt at sætte "dæmpningsværdi" til 127
VW GolfVII 1.2 TSI / AudiA5 3.0 TDI / VW Touareg V10 TDI
VCDS & VCP

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"