Kodning af fartpilot på up tsi 90hk

golf 3
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. sep 2008, 20:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kodning af fartpilot på up tsi 90hk

Indlæg af golf 3 » 29. aug 2019, 09:56

DJ_Gran skrev:
29. aug 2019, 08:45
Vi har lavet en del af dem. Du kan stille bilen op, så kan jeg lave den.

Hvad har i gjort så, har monteret det hele i bilen.. så hvor har du sat den ledning i ude i motorstyrring?

golf 3
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. sep 2008, 20:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kodning af fartpilot på up tsi 90hk

Indlæg af golf 3 » 29. aug 2019, 09:58

RIX skrev:
29. aug 2019, 09:03
har fået tjekket via mit stel nummer på min egen tsi med fartpilot det er klemme 56 den skal i. også derfor du stadig har den fejl.

VH:
stelnr på denne er wvwzzzaazkd180084 med motor dklc 1.0 tsi 90 hk

golf 3
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. sep 2008, 20:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kodning af fartpilot på up tsi 90hk "løst"

Indlæg af golf 3 » 30. aug 2019, 09:50

Har fået det til at virke med org udstyr..

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Kodning af fartpilot på up tsi 90hk "løst"

Indlæg af HansH » 30. aug 2019, 10:10

golf 3 skrev:
30. aug 2019, 09:50
Har fået det til at virke med org udstyr..
Det lyder godt :)

Og så er det jo her, at det vil give supermeget mening på et forum for vidensdeling, hvis du lige deler hvad fejlen og løsningen var.
Til gavn for andre.
Tak.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

golf 3
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. sep 2008, 20:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kodning af fartpilot på up tsi 90hk

Indlæg af golf 3 » 30. aug 2019, 10:24

Det er lidt forskelligt fra bil til bil, da der er lidt forskellige kodninger og monterings vejledning.. har brugt 3 dage på at undersøge og kode lidt forskelligt, og til sidst fik jeg den rigtige løsning på denne model.. vw ændre lidt på de forskellige parameter alt efter årgang og produktions mdr..

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Kodning af fartpilot på up tsi 90hk

Indlæg af HansH » 30. aug 2019, 10:30

OK.. det er forståeligt nok.
Men du forholder dig jo egentlig ikke til det jeg efterspørger.
Ben 55/56/61 eller whatever har været et kardinalpunkt i denne tråd.
Jeg sidder og tænker : "og hvad ben skulle den ledning så sidde i ??"

Jeg kan kun tolke dit undvigende svar derhen at du ikke ønsker at dele den endelige konfiguration af forbindelser og kodning, som virker.
Det synes jeg jo er synd, når der er nogle stykker her i tråden, som virkelig har forsøgt at hjælpe dig ved at dele den viden DE har. At det så måske ikke var den rigtige viden, det ændrer jo ikke ved den gode intention bag.

Jeg har 100% forståelse for, at de eftermontører vi har herinde, som lever af at lave dette for folk, ikke bare udleverer deres vidensbase.
Men der er en stærk kultur herinde for, at alle os andre, som ikke har dette som sit levebrød, deler alt det vi kan og hjælper hinanden.
Og det kan jeg da kun håbe på at alle støtter op omkring.
Men det er selvfølgelig til syvende og sidst op til den enkelte...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

golf 3
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. sep 2008, 20:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kodning af fartpilot på up tsi 90hk

Indlæg af golf 3 » 30. aug 2019, 10:42

Som jeg skrev ændre vw deres konfiguationer og det kan ske fra mdr til mdr og selvom de er fra samme mdr, har jeg set de skal konfigureres på 2 forskellige måder, så derfor kan andre ikke gå ud fra at skulle gøre det på samme måde..

men på denne tsi model 8 mdr 2019 jeg har rodet i benyttes ben 61 til fartpiloten i motorstyringen.. klemme 15 SKAL tages fra tændings kontakten, hvorfor aner jeg ikke, montres den andre steder melder den fejl på kontakten grundet for lav spænding.

men det er lidt nemmere at hjælpe andre når de står i problemet og kan sende mig deres stelnummer da jeg så bedre kan guide..

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Kodning af fartpilot på up tsi 90hk

Indlæg af HansH » 30. aug 2019, 10:48

Det er helt almindeligt, at der kan være mange variable .. modelår, produktionsdato, udstyrsniveau, forskellige varianter af styreenheder etc etc etc ... som gør, at dét der virker for den ene, ikke virker for den anden.
Det er brugerne helt vant til at håndtere herinde.

Konceptet er at man deler dét man ved. Så kan man ikke gøre mere.
Og så må modtager/læser af den viden finde ud af om det matcher det scenarie han befinder sig i, og forsøge at drage de rigtige paralleller.
Men det starter med at der bliver tilført noget erfaring/viden til basen, så den kan vokse sig større.
Og det har du lige gjort nu.
Tak :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 211 times
Been thanked: 69 times

Re: Kodning af fartpilot på up tsi 90hk

Indlæg af RIX » 30. aug 2019, 13:44

den fejl du har skrevet da du jo ikke fik lagt vcds scan op var jo ikke det du skriver nu????

og jeg har også fået slået dit stelnummer op og din er ganske rigtigt ben 61, min egen 2018 model(som du startede med og skrive din var ;) ) er ben 56.

og den fejl du beskrev i motorstyring var stadig ikke lav strøm ,men derimod stadig at du var enten i det forkerte hul eller at den ikke var klikket 100% i . jeg kender den fejl ret godt da jeg har lavet cirka 100 ledningsnet og solgt de 50-60 til hjemme montering og den fejl er der flere der har haft ;) .

og sådan basalt så koder en buster(vw original tester) ikke på samme måde som vcds. de fleste der har svaret her inden bruger mere eller mindre kun vcds, cartrends har dog så vidt jeg ved også en buster selv så kan ikke svare på hvad han bruger mest :) :)

VH:

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Kodning af fartpilot på up tsi 90hk

Indlæg af Watcher » 30. aug 2019, 14:00

RIX skrev:den fejl du har skrevet da du jo ikke fik lagt vcds scan op var jo ikke det du skriver nu????

og jeg har også fået slået dit stelnummer op og din er ganske rigtigt ben 61, min egen 2018 model(som du startede med og skrive din var ;) ) er ben 56.

og den fejl du beskrev i motorstyring var stadig ikke lav strøm ,men derimod stadig at du var enten i det forkerte hul eller at den ikke var klikket 100% i . jeg kender den fejl ret godt da jeg har lavet cirka 100 ledningsnet og solgt de 50-60 til hjemme montering og den fejl er der flere der har haft ;) .

og sådan basalt så koder en buster(vw original tester) ikke på samme måde som vcds. de fleste der har svaret her inden bruger mere eller mindre kun vcds, cartrends har dog så vidt jeg ved også en buster selv så kan ikke svare på hvad han bruger mest :) :)

VH:

Til up bruger vi vcds da det 100x nemmere.. buster bruger vi når vi skal online kode ting, og evt buster engineering offline da den nogen gange kan se nogle kodningsmuligheder som vcds ikke viser


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Watcher for the post:
RIX
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

golf 3
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. sep 2008, 20:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kodning af fartpilot på up tsi 90hk

Indlæg af golf 3 » 30. aug 2019, 15:00

RIX skrev:
30. aug 2019, 13:44
den fejl du har skrevet da du jo ikke fik lagt vcds scan op var jo ikke det du skriver nu????

og jeg har også fået slået dit stelnummer op og din er ganske rigtigt ben 61, min egen 2018 model(som du startede med og skrive din var ;) ) er ben 56.

og den fejl du beskrev i motorstyring var stadig ikke lav strøm ,men derimod stadig at du var enten i det forkerte hul eller at den ikke var klikket 100% i . jeg kender den fejl ret godt da jeg har lavet cirka 100 ledningsnet og solgt de 50-60 til hjemme montering og den fejl er der flere der har haft ;) .

og sådan basalt så koder en buster(vw original tester) ikke på samme måde som vcds. de fleste der har svaret her inden bruger mere eller mindre kun vcds, cartrends har dog så vidt jeg ved også en buster selv så kan ikke svare på hvad han bruger mest :) :)

VH:
Jo min fejl var 100% blandt andet en spændings fejl.. klemme 15 fik IKKE 12v som den skulle og derfor meldte den urealistisk signal ved kontakten til fartpiloten..

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"