Kodning slettes ved updates, siger forhandler

Besvar
Henrik306
Helt nyt medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 25. okt 2013, 23:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 17 times
Been thanked: 2 times

Kodning slettes ved updates, siger forhandler

Indlæg af Henrik306 » 6. mar 2020, 15:12

Hej

Jeg har bestilt en 2020 Skoda Kodiaq, og jeg er selvfølgelig blevet ret lun på en OBDeleven eller generelt kodning.

Men forhandleren fortæller, at da bilen er online med fabrikken hele tiden, så vil alle koder blive slettet hver gang der kommer en opdatering. Det lød på ham som om, at de ikke var så sjældne.

Er der nogen, der kan be- eller afkræfte, om det er rigtigt, eller om long coding via OBDeleven bliver siddende?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1356
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Kodning slettes ved updates, siger forhandler

Indlæg af majland » 6. mar 2020, 15:17

Min erfaring er kun at alt blev slettet da jeg fik skiftet og kalibreret front kameraet.

Det har ikke været tid til første service endnu, så kan ikke udtale mig om hvad der vil ske der.

Men logisk bør tilpasninger jo ikke slettes medmindre der er en opdatering til firmwaren i en enhed. Og reset da kun af de settigns der er relevante for den.

Ellers vil det jo svare til en factory reset af bilen hver gang den blev serviceret.
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Henrik306
Helt nyt medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 25. okt 2013, 23:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 17 times
Been thanked: 2 times

Re: Kodning slettes ved updates, siger forhandler

Indlæg af Henrik306 » 7. mar 2020, 15:06

Jeg tror også, han talte om firmware updates. Og at bilen er online hele tiden og derfor selv opdaterer løbende. Det lød bare som om at det var ret tit de kom og derfor ville slette alle indstillinger hver gang.

Men det kan også være et trick for at fastholde mig på mine valg på udstyrslisten, fordi jeg havde talt med ham om at mange assistenter kunne aktiveres efterfølgende via OBDeleven.

Jeg vil bare gerne vide, om det er et trick eller om det er rigtigt nok...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Kodning slettes ved updates, siger forhandler

Indlæg af Watcher » 7. mar 2020, 15:19

Bilen kan IKKE kode sig selv om.

De ting du koder til forsvinder KUN hvis styreenheden bliver kodet om eller udskiftet.

Dvs koder du drejelys til i 09 centralelektronik og de f.eks efterfølgende udskiftet dit headunit 5F i handskerummet så koder de KUN 5F og piller ikke i 09.

Mekanikeren skal manuelt gå ind med testen og sige kod den back to stock online hvis det er, dvs det ikke noget der sker ved et alm service eller noget.


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Henrik306
Helt nyt medlem
Indlæg: 90
Tilmeldt: 25. okt 2013, 23:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 17 times
Been thanked: 2 times

Re: Kodning slettes ved updates, siger forhandler

Indlæg af Henrik306 » 7. mar 2020, 15:42

Watcher skrev:Bilen kan IKKE kode sig selv om.

De ting du koder til forsvinder KUN hvis styreenheden bliver kodet om eller udskiftet.

Dvs koder du drejelys til i 09 centralelektronik og de f.eks efterfølgende udskiftet dit headunit 5F i handskerummet så koder de KUN 5F og piller ikke i 09.

Mekanikeren skal manuelt gå ind med testen og sige kod den back to stock online hvis det er, dvs det ikke noget der sker ved et alm service eller noget.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fedt! Det lyder rigtig godt, tak! Så skal jeg bare have skaffet en OBDeleven (og have leveret bilen :D)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"