Anhængertræk Passat b7 + rns 315

Besvar
ADR
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Anhængertræk Passat b7 + rns 315

Indlæg af ADR » 2. maj 2020, 14:38

Hej
Har en Passat b7 med parkeringssensorer, og har lige fået monteret træk på den. Men min rns 315 viser stadig sensorerne på skærmen (dog uden lyd) når jeg sætter bilen i bakgear. Er der nogen der har et billede af hvordan det rigtigt skal se ud, så den viser bilen med anhænger på skærmen, så jeg kan vise det til min mekaniker der har monteret?

Mvh
Allan
Vw Passat Variant 1,4 tsi dsg årg. 2012
Mini Cooper SE Maximise årg. 2022

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10860
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Anhængertræk Passat b7 + rns 315

Indlæg af GaSelle » 12. maj 2020, 07:10

ADR skrev:
2. maj 2020, 14:38
Hej
Har en Passat b7 med parkeringssensorer, og har lige fået monteret træk på den. Men min rns 315 viser stadig sensorerne på skærmen (dog uden lyd) når jeg sætter bilen i bakgear. Er der nogen der har et billede af hvordan det rigtigt skal se ud, så den viser bilen med anhænger på skærmen, så jeg kan vise det til min mekaniker der har monteret?

Mvh
Allan
Jeg havde en Superb 3T med træk, sensorer bagi og RNS315 (Amundsen+). Den viste et billede af bagenden hvor der i stedet for de fire sensorer var en trailer, når en sådan var hægtet på. Din mekaniker må have kodet det forkert.

ADR
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Anhængertræk Passat b7 + rns 315

Indlæg af ADR » 12. maj 2020, 17:59

Har snakket med ham, og han mener softwaren i min rns 315 skal opdateres. Han har haft vcds på igen, og siger han har kodet som han skal.
Har lige haft min trailer på, og der er rent faktisk lyd på også, så den hyler når jeg sætter den i bakgear :(
Er der nogen der ved om det kan være rigtigt, at softwaren skal opdateres før det virker rigtigt?
Alternativt, er der en på Fyn der kan kode det rigtigt?
Vw Passat Variant 1,4 tsi dsg årg. 2012
Mini Cooper SE Maximise årg. 2022

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Anhængertræk Passat b7 + rns 315

Indlæg af diskoboy » 12. maj 2020, 18:06

Jeg tror det bare er forkert kodet. De RNS315 jeg har set har virket uden problmer med træk.

Prøv at kontakte VAGstyle i Fredericia - Kim kan hjælpe dig med kodning (og sw opdatering hvis det skulle være nødvendigt - tror dog ikke)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"