VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+More

Helch
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 24. feb 2012, 14:43
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af Helch » 24. apr 2013, 13:17

Peter Vang skrev:
Deeds skrev:Hey, efter at have prøvet at kode bla l/100km -> km/l her til aften har jeg lige et spørgsmål :)

Inde i din think blue, hvor du kan vælge blue index, viser din km/l imellem kørsel og gearskift ? For vi kunne ikke få den til at vise deri, ligesom der står når den er på l/100 km.

Mvh Haandbæk
Gør min heller ikke, det må man vist leve med.
Skal jeg forstå det som at think blue virker alligevel, det er bare visningen af forbruget i denne funktion der står som l/100 km. Og ellers hvis man får det kodet om vises det som km/l i kørecomputer og på Maps og More iøvrigt? Og jo - jeg er lidt tungnem ind i mellem :lol:

nikro_dk
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24. maj 2011, 08:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af nikro_dk » 24. apr 2013, 14:11

ClausP skrev:
Har lige fået leget lidt med VCDS på min nye Up!

Den første ting som skal fikses er hjerneknuseren - forbrugsvisning l/100km.
Som skal ændres til km/l.

Hvis man ændre det i 17 instrument, lang kodning, ved at skifte landekoden fra "Resten af verden(RdW)" til "Japan (JP) ændres forbrugsvisninge til km/l.
Byte 0 bit 4-7
Jeg (fruen) har så fravalgt Maps+More i vores UP, men hvad kræver det, så det bliver vist i det røde display, som på dit billede?

Vh
Niels

SVK
Medlem
Indlæg: 1480
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af SVK » 28. jan 2014, 18:34

Deeds skrev:Hey, efter at have prøvet at kode bla l/100km -> km/l her til aften har jeg lige et spørgsmål :)

Inde i din think blue, hvor du kan vælge blue index, viser din km/l imellem kørsel og gearskift ? For vi kunne ikke få den til at vise deri, ligesom der står når den er på l/100 km.
Er der nogen der har en løsning på dette?

Har hjulpet med at kode en 2012 up!. Tilpasning -> indikator for forbrug -> km/l.
Det rettes ok i oversigten med køretøjet, men den midterste cirkel i "Think Blue Trainer" viser stadig l/100 km :?

Brugeravatar
Grus
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 13. feb 2014, 11:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Vw Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/l I Mfa Og Maps+mor

Indlæg af Grus » 13. feb 2014, 12:36

Et opklarende spørgsmål.
Bryder man garantien ved at programmere den selv?
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi DSG 1.5 TSI Act Style
Nuværende bil: VW Up! Life! BMT
Tidligere bil: VW Golf III VR6
Tidligere bil: VW Golf II GTD Van
Tidligere bil: VW Golf II Diesel Van

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6252
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2071 times
Been thanked: 673 times

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af jansom » 13. feb 2014, 12:50

Nej
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Morgen
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 16. jun 2008, 19:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5560 Aarup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af Morgen » 28. feb 2014, 14:33

Jannik skrev:
marcevald skrev:Hej!

Jeg tænkte om der er nogle her der ved om det er muligt at sætte en ny blinker arm, og lave lidt kodning, og på den måde få kørecomputer på en Take Up med BMT?
Da det jo er BMT har den jo den "største" CAN bus. Og det er jo relativt simpelt at sætte fartpilot i den så vidt jeg har forstået. Netop på grund af den "største" CAN bus


Med venlig hilsen
Marc
Bemærk at nedenstående er gæt fra min side. Jeg har monteret fartpilot og kørecomputer i en Ibiza 6J, så har haft en smule med emnet at gøre.

Du vil ikke bare kunne montere en ny blink/visker arm i din UP! uden også at skulle trække ledninger til de funktioner du ønsker aktiveret. UP! er en bil hvor hver en krone er vendt for at spare penge, og du kan være sikker på at de ikke har trukket ledninger til hverken fartpilot eller kørecomputer i en UP! der ikke er bestilt med disse funktioner, da de bl.a. ikke har gjort det i Polo 6R og Ibiza 6J.
Hej

Hænger mig lige på her og spørger om hvordan det gik, jeg har nemlig lige købt en ny Mii style til min søn og vil lave samme operation med fartpilot og MFA på viskerarm så er der nogen som kan fortælle hvilken part nummer på fartpilot/Mfa med slæbering som evt kan bruges, jeg har en liggende som hedder 1S0953503D med slæberingen 6Q0959654D, jeg kan ikke se forbrug i mfa kun i maps og har haft min VCDS på og kigget lidt rundt i kodning om dette kunne tilføjes.. Høre gerne om der er muligheder.. Takker.. :-)
16 Audi TT Roadster 2.0TFSI Quattro S-Line Plus,S-tronic, Daytonagrå Perleeffekt.
22 Cupra Born E-Boost Geyser Silver Metallic, 20" Firestorm Glossy Black alu, Adaptiv undervogn, Panoramatag, Head Up Display, Alarm, Beats Audio, Dinamica bucket sæder, Pilot L, Tech M, Tonede ruder bag.

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af RIX » 28. feb 2014, 14:55

Morgen skrev:
Jannik skrev:
marcevald skrev:Hej!

Jeg tænkte om der er nogle her der ved om det er muligt at sætte en ny blinker arm, og lave lidt kodning, og på den måde få kørecomputer på en Take Up med BMT?
Da det jo er BMT har den jo den "største" CAN bus. Og det er jo relativt simpelt at sætte fartpilot i den så vidt jeg har forstået. Netop på grund af den "største" CAN bus


Med venlig hilsen
Marc
Bemærk at nedenstående er gæt fra min side. Jeg har monteret fartpilot og kørecomputer i en Ibiza 6J, så har haft en smule med emnet at gøre.

Du vil ikke bare kunne montere en ny blink/visker arm i din UP! uden også at skulle trække ledninger til de funktioner du ønsker aktiveret. UP! er en bil hvor hver en krone er vendt for at spare penge, og du kan være sikker på at de ikke har trukket ledninger til hverken fartpilot eller kørecomputer i en UP! der ikke er bestilt med disse funktioner, da de bl.a. ikke har gjort det i Polo 6R og Ibiza 6J.
Hej

Hænger mig lige på her og spørger om hvordan det gik, jeg har nemlig lige købt en ny Mii style til min søn og vil lave samme operation med fartpilot og MFA på viskerarm så er der nogen som kan fortælle hvilken part nummer på fartpilot/Mfa med slæbering som evt kan bruges, jeg har en liggende som hedder 1S0953503D med slæberingen 6Q0959654D, jeg kan ikke se forbrug i mfa kun i maps og har haft min VCDS på og kigget lidt rundt i kodning om dette kunne tilføjes.. Høre gerne om der er muligheder.. Takker.. :-)
er den med den gamle arm kan du købe et kit til selv montage ved oem shop.dk, jeg har ikke lavet en endnu med den nye arm så de levere kun til den gamle type endnu.

VH:

Morgen
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 16. jun 2008, 19:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5560 Aarup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af Morgen » 28. feb 2014, 21:38

Tak Rix.. Jeg er ikke klar over hvordan forskellen på gl. og ny arm er, men har læst den lange tråd omkring eftermontering af fartpilot + MFA så man skal lige have styr på alle dele og ledninger, min Mii er 2 uger gammel så det kan jo være det er blevet lidt nemmere hvem ved..ville jo kanon hvis man kunne købe orginal med evt. ledningskit..eller de evt. var monteret i de nye modeller.. Har været på OEM og kigge og der står der kommer nye ting til 2014 modeller her i Marts.. så jeg må vist lige vente lidt endnu..

Mvh. Jens.
16 Audi TT Roadster 2.0TFSI Quattro S-Line Plus,S-tronic, Daytonagrå Perleeffekt.
22 Cupra Born E-Boost Geyser Silver Metallic, 20" Firestorm Glossy Black alu, Adaptiv undervogn, Panoramatag, Head Up Display, Alarm, Beats Audio, Dinamica bucket sæder, Pilot L, Tech M, Tonede ruder bag.

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af RIX » 28. feb 2014, 22:49

ligner det polo arme eller golf 5 arme, det er sku nemt og se ;)
polo arme lige med de gamle arme, og arbejdet er det samme, der er ingen nyere vwér der har ledninger trukket til nåede de ikke har ab fabrik.
ledningsnet er ens på gammel og ny, det er bare placeringen af ledninger ved armene der er anderledes.
kig nu på oemshop der er kittet med billede af de gamle arme.
VH:

Morgen
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 16. jun 2008, 19:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5560 Aarup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af Morgen » 1. mar 2014, 10:40

I min Mi ligner det Polo arme, de er buet, da Golf arme er mere firkantet, så tror dem jeg har liggende (1S0953503D) vil virke skal så bare lige have styr på trådningen i model 2014, sådan en tråd er desværre ikke kommet op endnu :idea: Tak Rix..
16 Audi TT Roadster 2.0TFSI Quattro S-Line Plus,S-tronic, Daytonagrå Perleeffekt.
22 Cupra Born E-Boost Geyser Silver Metallic, 20" Firestorm Glossy Black alu, Adaptiv undervogn, Panoramatag, Head Up Display, Alarm, Beats Audio, Dinamica bucket sæder, Pilot L, Tech M, Tonede ruder bag.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af Blackfinger » 1. mar 2014, 11:35

Nu er dette ikke en fartpilot tråd men hvis din Mii er produceret efter 4/11 2013 så skulle det gerne være de nye arme. (Ellers tag et billede af dem).

Altså passer dem du har liggende ikke. Det partnummer er så gammelt at det er udgået for længst.

Morgen
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 16. jun 2008, 19:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5560 Aarup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af Morgen » 1. mar 2014, 11:59

Carsten, tak for input, syntes bare dem jeg har ligner meget som den der sidder i min Mii.. vil da lige undersøge det nærmere hos forhandler..
Billeder
Vedhæftede filer
IMG_1048.jpg
IMG_1048.jpg (90.74 KiB) Vist 3478 gange
IMG_1047.jpg
IMG_1047.jpg (111.59 KiB) Vist 3478 gange
IMG_1S0953503D.jpg
Mii 2014 + 1S0953530D
IMG_1S0953503D.jpg (125.13 KiB) Vist 3478 gange
16 Audi TT Roadster 2.0TFSI Quattro S-Line Plus,S-tronic, Daytonagrå Perleeffekt.
22 Cupra Born E-Boost Geyser Silver Metallic, 20" Firestorm Glossy Black alu, Adaptiv undervogn, Panoramatag, Head Up Display, Alarm, Beats Audio, Dinamica bucket sæder, Pilot L, Tech M, Tonede ruder bag.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af Blackfinger » 1. mar 2014, 20:48

Det var da egentlig underligt at din/din søns nye bil har de gamle arme.

Hvad er tiende ciffer/bogstav fra venstre i stelnummeret?

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af RIX » 1. mar 2014, 23:25

det er en gammel hen gemt vogn din søn har fået, kittet kan købes ved oem shop ;)
så det er gammel monteringsvejledning

VH:

Morgen
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 16. jun 2008, 19:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5560 Aarup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af Morgen » 2. mar 2014, 06:35

Ja underligt Carsten, forhandler sagde den 100% sikkert var produceret i 2014, men stell nr er flg..VSSZZZAAZED309220
og hvad siger det dig .. :?: 10 tal er E..
Mvh.
16 Audi TT Roadster 2.0TFSI Quattro S-Line Plus,S-tronic, Daytonagrå Perleeffekt.
22 Cupra Born E-Boost Geyser Silver Metallic, 20" Firestorm Glossy Black alu, Adaptiv undervogn, Panoramatag, Head Up Display, Alarm, Beats Audio, Dinamica bucket sæder, Pilot L, Tech M, Tonede ruder bag.

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af RIX » 2. mar 2014, 07:17

det er en mii, kig på salgs listerne,,de sælger ikke ret mange, men de fleste forhandlere har massere til og stå ;)

VH:

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af RIX » 2. mar 2014, 07:21

Morgen skrev:Ja underligt Carsten, forhandler sagde den 100% sikkert var produceret i 2014, men stell nr er flg..VSSZZZAAZED309220
og hvad siger det dig .. :?: 10 tal er E..
Mvh.
det er en 14 model, men de startede produktionen af model 14 allerede i maj 13 ;)

VH:

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af Blackfinger » 2. mar 2014, 09:47

Ja det er en 2014 model, men produceret før 4/11 2013. Som RIX skriver er det helt normalt.

Selvom at den 1S0953503D du har liggende har samme design som den nuværende så ville jeg personligt lade den ligge. Der være en grund til at den udgik ret tidligt i trillingernes liv.

Så dyr er en ny 1S0953507B jo heller ikke.

Morgen
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 16. jun 2008, 19:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5560 Aarup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af Morgen » 3. mar 2014, 16:53

Tak Carsten.. Jeg har købt et nyt i OEMshop og vil prøve at sammenligne og evt. montere, bare for at finde ud af om det ikke kan bruges og evt. til en lidt ældre model.. :-)

VH.
16 Audi TT Roadster 2.0TFSI Quattro S-Line Plus,S-tronic, Daytonagrå Perleeffekt.
22 Cupra Born E-Boost Geyser Silver Metallic, 20" Firestorm Glossy Black alu, Adaptiv undervogn, Panoramatag, Head Up Display, Alarm, Beats Audio, Dinamica bucket sæder, Pilot L, Tech M, Tonede ruder bag.

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af RIX » 3. mar 2014, 16:59

Morgen skrev:Tak Carsten.. Jeg har købt et nyt i OEMshop og vil prøve at sammenligne og evt. montere, bare for at finde ud af om det ikke kan bruges og evt. til en lidt ældre model.. :-)

VH.
bilen fejler bestemt ikke noget,beklager hvis det var sådan du opfattede det, det er nørderi der gør vi siger den er gammel og hen gemt ;)

VH:

Morgen
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 16. jun 2008, 19:56
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 5560 Aarup
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+Mor

Indlæg af Morgen » 3. mar 2014, 17:59

Ingen sure miner herfra RIX ;) ved bare at nyt elektronik kan snakke bagud med styrrebokse, der kniber det jo med de gamle
de er jo ikke kompatibel fremad, så derfor blev der købt en ny af sikkerhed grunde, men tror altså også den jeg har liggende vil virke. ;)

VH.
16 Audi TT Roadster 2.0TFSI Quattro S-Line Plus,S-tronic, Daytonagrå Perleeffekt.
22 Cupra Born E-Boost Geyser Silver Metallic, 20" Firestorm Glossy Black alu, Adaptiv undervogn, Panoramatag, Head Up Display, Alarm, Beats Audio, Dinamica bucket sæder, Pilot L, Tech M, Tonede ruder bag.

golf 3
Helt nyt medlem
Indlæg: 86
Tilmeldt: 14. sep 2008, 20:27
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VW Up! Forbrugsvisning L/100km -> Km/L i MFA og Maps+More

Indlæg af golf 3 » 11. jul 2019, 07:30

Nogle der har en guide til en citigo hvordan man ændre fra l/100 til km/L ??

På forhånd tak

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"